Ram til 3 år gammel G4
Fra : Søren

Dato : 06-04-03 06:38

Jeg har en Powermac G4, ca 3 år gammel, med OS 9.2.2. Den har 128 MB ram.
Dette er for lidt og derfor har en bestilt en ekstra klods på 512 MB.
Men maskinen vil kun acceptere den som en 256 MB klods. Jeg har prøvet
følgende:

1. Monteret rammen helt almindeligt - ses kun som 256 MB
2. Monteret den i en anden plads - ses kun som 256 MB
3. Taget de 128 MB ud og monteret den der - ses kun som 256 MB
4. Fået byttet rammen hos forhandleren - ses kun som 256 MB

Hvad kan der være galt ?

Venlig hilsen
Søren

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 06-04-03 06:26

Søren <srl@get2net.dk> wrote:

> [...]
> 3. Taget de 128 MB ud og monteret den der - ses kun som 256 MB
> 4. Fået byttet rammen hos forhandleren - ses kun som 256 MB

Nogle enkelte G4 modeller kan ikke se mere end 256 MB-klodser.
Se på < http://www.info.apple.com/support/applespec.html>
hvilke ram-klodser din mac kan bruge.

mvh.
Kaj.