Mit batteri mangler selvtillid
Fra : Mikkel Pagh

Dato : 04-04-03 15:38

Hej!

Min iBook 500 (OS 9.2) tror kun, den kan køre ca. 30 min. på batteriet. Når
den når 0 minutter resterende batteritid dæmpes skærmen. Problemet er, at
den faktisk godt kan køre en times tid med dæmpet skærm - og det er jo lidt
irriterende hvis man har brug for mere lys.

Nogen der har et bud på, hvordan jeg kan få rettet lidt op på dens
selvtillid? Et batteri-kalibrator-program, en
zap-et-eller-andet-tastaturgenvej eller lignende?

Venlig hilsen Mikkel

--
Mikkel Pagh
http://imv.au.dk/~mpagh/

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 04-04-03 16:06

Mikkel Pagh <mpagh@imv.au.dk> wrote:

> [...]
> selvtillid? Et batteri-kalibrator-program, en
> zap-et-eller-andet-tastaturgenvej eller lignende?

Min Powerbook har samme problem. Jeg har forsøgt mig med:

<http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=14449>

men uden held. Det kan være du er heldigere.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Mikkel Pagh

Dato : 07-04-03 07:42

In article <1fswi1l.81odo71o5nz72N%mta@mac.com>,
mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) wrote:

> Min Powerbook har samme problem. Jeg har forsøgt mig med:
>
> <http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=14449>
>
> men uden held. Det kan være du er heldigere.

Tak, det vil jeg lige prøve.

Sjovt nok så har jeg i øvrigt ingen batteriproblemer under OS X - eller
dvs. den klarer knap to timer ved moderat belastning.

Det er i øvrigt blevet bedre efter jeg downgradede fra 10.2.4. til
10.2.0. Det kan være det også vil kunne hjælpe dig..?

Venlig hilsen Mikkel

Fra : Mikkel Pagh

Dato : 08-04-03 15:06

In article <spiced.pork-077992.08413107042003@news.net.uni-c.dk>,
Mikkel Pagh <spiced.pork@ham.com> wrote:

> Tak, det vil jeg lige prøve.

Det er nu gjort, og batteriet er blevet afladet én gang siden da. Der
gik tre kvarter inden batterimåleren stod på nul, og derefter yderligere
et kvarter inden den gik på sleep. Skærmen var skruet op på fuld styrke,
så alt i alt lader det til at der er sket en lille forbedring.

Det er et godt tip, som egentlig burde gives videre til de andre
iBook-ejere, der har haft problemer med batterilevetiden siden de har
opgraderet til 10.2.4.

Venlig hilsen Mikkel
--
Mikkel Pagh
http://imv.au.dk/~mpagh/

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 08-04-03 19:21

> [...]

> et kvarter inden den gik på sleep. Skærmen var skruet op på fuld styrke,
> så alt i alt lader det til at der er sket en lille forbedring.

dog ikke fordoms batterilevetid.

> Det er et godt tip, som egentlig burde gives videre til de andre
> iBook-ejere, der har haft problemer med batterilevetiden siden de har
> opgraderet til 10.2.4.

Det er hermed gjort!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 04-04-03 16:10

Mikkel Pagh <mpagh@imv.au.dk> writes:
>Nogen der har et bud på, hvordan jeg kan få rettet lidt op på dens
>selvtillid?
Et kursus i personlig udvikling?
Noget Carl Mar Møller terapi? (nåeh nej, nu ved jeg jo ikke om maskinen er
af hunkøn)

Undskyld - men kunne ikke lade være!

>Et batteri-kalibrator-program, en
>zap-et-eller-andet-tastaturgenvej eller lignende?
Aner det ikke - mine powerbook erfaringer baserer sig fortrinsvis på
oldsager, der bare skal have lov til at tømme batteriet helt ind i mellem
- altså sådan en slags batterimassage ( ja altså ikke intim-massage - jeg
er jo ikke kinky, vel?)

Frank Løkkegaard

Fra : Niels Erik Karred La~

Dato : 05-04-03 22:03

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
> Et kursus i personlig udvikling?
> Noget Carl Mar Møller terapi? (nåeh nej, nu ved jeg jo ikke om maskinen er
> af hunkøn)
Er det ikke lige en sag for menneskerettighedsdomstolen i Haag??
At udsætte ting for Carl Mar Møller er stygt.

> [...]
> - altså sådan en slags batterimassage ( ja altså ikke intim-massage - jeg
Same here.

> Frank Løkkegaard

Niels