Et par spørgsmål om powerbook /ibook
Fra : Torben Hedstrøm

Dato : 04-04-03 12:16

Hej til den flinke NG ! .

Jeg kredser i stadig mindre cirkler omkring en Mac, når jeg snart skal til
at have en bærbar !, så jeg beder jer bære over med de mange (dumme)
spørgsmål.

kan man bruge DVD-afspilleren i powerbook/ibook med computeren "lukket" ?,
altså, kan man bruge den som en DVD afspiller via sit fjernsyn, og hvordan
bliver resultatet ??.

Er der nogen som har erfaring med hvor meget CAD software, og den slags man
kan få til Mac ... og kører det med OS X ??.

Kunne også godt tænke mig nogle bud på hvor meget saft man skal have i en
Mac, jeg skal primært bruge den til Matematik (Mathematica), lidt spil, og i
fremtiden CAD programmer ...
m.v.h.

Torben.

Fra : Martin Edlich

Dato : 04-04-03 12:28

On Fri, 4 Apr 2003 13:15:30 +0200, "Torben Hedstrøm"
<Torbenguzzi@wanadoo.dk> wrote:

>Er der nogen som har erfaring med hvor meget CAD software, og den slags man
>kan få til Mac ... og kører det med OS X ??.

Du kan få adskillige både 2D og 3D CAD programmer. For 2Dvil jeg
foreslå dig at kigge på VectorWorks. Det kan også 3D, men det er noget
rudimentært.
Hvis du skal bruge CAD bare nogenlunde seriøst, så sørg for at du kan
tilslutte en ekstern skærm der ikke er mindre end 19" i en fornuftig
opløsning.

>Kunne også godt tænke mig nogle bud på hvor meget saft man skal have i en
>Mac, jeg skal primært bruge den til Matematik (Mathematica), lidt spil, og i
>fremtiden CAD programmer ...

Mathematica fås til OS X. Jeg ved ikke hvad du skal bruge det til, men
jeg har haft brugt det til simuleringer af både dynamiske og statiske
belastninger af mekaniske elementer, og der vil enhver nyere Mac ikke
tabe pusten.

MVH

Martin Edlich

Fra : Jens Rasmussen