Grafikkort og blæser
Fra : Karin Dyhr Andersen

Dato : 09-04-03 14:28

Blæseren på mit kort (Asus TI4200) er begyndt at larme ret voldsomt
(defekt?), hvad kan man gøre ved det?

Har prøvet at rense den, og pillede den lige af og kiggede lidt på den men
pga manglende erfaring kunne jeg ikke se noget jeg kunne gøre ved det.

Skal den til rep. eller er der andre muligheder...alternativ køling eller
lign.?

Mvh.
Michael

Fra : Devast8or

Dato : 09-04-03 15:51

Karin Dyhr Andersen wrote:
> [...]
> ved det.
>
> Skal den til rep. eller er der andre muligheder...alternativ køling

Sæt sådan en her på http://www.bsmultimedia.dk/info.php?id=37, den er helt
lydløs.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Karin Dyhr Andersen

Dato : 09-04-03 16:13

Mange tak

Fra : JRS

Dato : 09-04-03 19:53

"Karin Dyhr Andersen" <mus@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> pga manglende erfaring kunne jeg ikke se noget jeg kunne gøre ved det.
>
> Skal den til rep. eller er der andre muligheder...alternativ køling eller

Når du har blæseren taget af sidder der sikkert et klistermærke på bagsiden
af det der dækker over et hul ind til kuglelejet .. Her kan du prøve at give
den en dråbe eller to af noget fint olie, så som symaskine olie, og smække
klistermærket på igen..
Det kan hjælpe en masse hvis man er lidt heldig

MVH
JRS

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 09-04-03 20:11

In b71q3p$9uq22$1@ID-160710.news.dfncis.de,
JRS <jrs@kvalme.dk> writes:

> [...]
> symaskine olie, og smække klistermærket på igen..
> Det kan hjælpe en masse hvis man er lidt heldig

Og det er man _meget_ tit

Har selv udført det lille indgreb en del gang.. og har endnu aldrig
fejlet..