Matrox Parhelia
Fra : Klaus Madsen

Dato : 08-04-03 23:08

Hej

Er der nogen her i gruppen der har erfaringer med Matrox Parhelia 128 Mb ???

Både gode og dårlige erfaringer har selvfølgelig interesse.

Kortet skal ikke bruges til spil, men Photoshop, InDesign og 3D Studie Max

Mvh. Klaus

Fra : Madsen

Dato : 09-04-03 00:28

Klaus Madsen skrev:

> Er der nogen her i gruppen der har erfaringer med Matrox Parhelia
> 128 Mb ???

Jeg har haft det i omkring 8 måneder nu og er ovenud tilfreds.

> Både gode og dårlige erfaringer har selvfølgelig interesse.

Indtil videre har jeg ikke noget dårligt at sige om kortet. Pt. kører
jeg dog ikke med hverken double eller triple display. Jeg har en 24"
monitor koblet på den primære udgang og et 21" tv på den sekundære,
men kun med DVDMax slået til, hvilket vil sige at når jeg afspiller
et videoklip på pc'en så bliver det maksimeret på tv'et.

> Kortet skal ikke bruges til spil, men Photoshop, InDesign og 3D
> Studie Max

Jeg bruger mest min pc til at rode rundt i Photoshop, InDesign og
Illustrator og det er Parhelia som skabt til. Bedre billedkvalitet
bliver svær at finde, tror jeg. 3D Studio Max har jeg ikke prøvet,
men Matrox laver specielle drivere til programmet. Se evt.:
<http://www.matrox.com/mga/workstation/3dws/dcc/discreet/home.cfm>

Madsen.

Fra : Tomasz

Dato : 10-04-03 21:14

> Kortet skal ikke bruges til spil, men Photoshop, InDesign og 3D Studie Max

Hej
Jeg har fået kortet i sommer.Jeg kan ikke sige noget dårlige om det, heller
ikke når jeg spiller (Man skal prøve at spille på 3 skærme, det er meget
fascinerede )
Jeg kører på 2 skærme (nogle gange 3 eller 2 og TV) og kan ikke forestille
mig hvordan var det for Parhelia kom. 2 skærme bruger jeg sådan set til alt
(surfe på internetet osv men danner sig hurtig overblik), men uundværlig er
det til Photoshop, Indesign, flash, .... alle de programmer hvor du kan
flytte værktøjskasser på anden skærm. Det er stor hjælp at koble TV til når
man arbejder i Adobe Premiere på den måde arbejder man på 3 skærme.
Jeg kan kun anbefale kortet.

MVH
Tomasz