Problem med nvidia nview
Fra : Jens S

Dato : 08-04-03 13:26

Hej

Jeg har et InnoVision GeForce2 Pro med TV-out ( Detonator 43.45 ). Jeg har
hidtil brugt TV-Tool når jeg skulle se film, men jeg er nødt til at
genstarte computeren når jeg vil tilbage på computerskærmen. Der er
simpelthen ikke hul igennem, når jeg skifter tilbage

Så læste jeg et sted at man kan klone skærmbilledet til tv-out via nview,
men det kan jeg ikke rigtig få til at køre. Inde i "display properties" -
"settings" - "advanced" - fanebladet "Geforce" kan jeg under "device
selction" vælge TV, men så slukker min computer monitor og det var ikke
meningen! Jeg kan ingen steder ( heller ikke i Nvidia Media Center i
tray'en ) finde noget der hedder "clone". Når jeg højreklikker på et program
i taskbar'en og vælger "nview options" - "Send program/window to" -
"monitor" står der kun 1 og det er computermonitoren.

Er der nogen der har løsningen på dette?

Jens

System:
P4PE
2,4 GHz P4
InnoVision GeForce2 Pro med TV-out
512 MB Samsung PC2700 ram
Dell Triniton 19" monitor
Seagate BarracudaIV 60 GB
Waveterminal 192L lydkort
Windows XP Pro UK m. SP1

Fra : Martin Fæster

Dato : 08-04-03 15:09

Normalt skal windows finde driveren til den sekundære skærm. Har du en
driver indstalleret til standardskærm også? det bør du have. Får du de 2
store ikoner af skærme frem i options, kan du højreklikke på dem og vælge
forsk. indstillinger der også. Den skal stå på "Klon" for at få billede på
sekundær skærm.

Martin

Fra : Jens S

Dato : 08-04-03 15:42

"Martin Fæster" <mafaeste@tiscali.dk> wrote in message
> Normalt skal windows finde driveren til den sekundære skærm. Har du en
> driver indstalleret til standardskærm også?

Nej, jeg har kun installeret detonatordriveren. Hvordan installere jeg en
driver til TV'et? Jeg troede det fulgte med i detonatoren, da udgangen
sidder på det kort som bruger detonator-driveren.

Jens

Fra : Rune Manscher

Dato : 08-04-03 16:30

"Jens S" <jensss2@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> driver til TV'et? Jeg troede det fulgte med i detonatoren, da udgangen
> sidder på det kort som bruger detonator-driveren.

Der skal ikke installeres separat driver, men svjv skal fjernsynet være tændt og
sluttet til for at man kan vælge bl.a. klon, og i øvrigt lave indstillinger for
det. Måske det er problemet ?

*Rune

Fra : Jens S

Dato : 08-04-03 17:24

"Rune Manscher" <manscher@hotmail.com> wrote in message

> [...]
tændt og
> sluttet til for at man kan vælge bl.a. klon, og i øvrigt lave

Nej, desværre. Jeg har TV'et tændt og sat på A/V kanalen. Desuden kan jeg jo
godt få hul igennem til TV'et, bare ikke med computermonitoren tændt på
samme tid. Jeg kan huske at jeg på en tidligere computer havde valget mellem
"dell monitor" og "standart monitor" (de var begge listet i device manager)
selv om jeg kun havde en skærm. Hvordan får jeg det igen? Det må da vist
være der den er begravet eller.....???

Jens

Fra : Martin Fæster

Dato : 08-04-03 18:28

"Jens S" <jensss2@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
manager)
> selv om jeg kun havde en skærm. Hvordan får jeg det igen? Det må da vist

Det jeg mente var at under skærme i enhedshåndtering, skal der f.eks. være
en plug&playskærmdriver eller den originale skærmdriver PLUS en
"standardskærm" (hedder den) -driver til ekstra TV. Jeg ved ikke lige hvad
type windows du kører med, men med nvidia og windows ME/XP (mm.) er dette
således.

Et godt resultat opnås med s-video og scartadapter der også har tilslutning
for lyd.

Martin

Fra : Jens S

Dato : 08-04-03 22:23

> [...]
> således.
>
> Et godt resultat opnås med s-video og scartadapter der også har

Jeg kører Windows XP Pro m. SP1. Der optræder kun en skærm ( Dell P991 ) i
enhedshåndteringen. Hvordan installere jeg standardskærmen? (har prøvet at
rode rundt i "add hardware" men fandt ikke noget)

Jens

Fra : Jens S

Dato : 08-04-03 22:25

> [...]
> enhedshåndteringen. Hvordan installere jeg standardskærmen? (har prøvet at
> rode rundt i "add hardware" men fandt ikke noget)

Lige en tilføjelse: Det sjove er jo at jeg rent faktisk godt kan bruge
TV-out, bare ikke sammen med computermonitoren. Damn!

Jens

Fra : Martin Fæster

Dato : 08-04-03 23:22

> [...]
> >

> Lige en tilføjelse: Det sjove er jo at jeg rent faktisk godt kan bruge
> TV-out, bare ikke sammen med computermonitoren. Damn!

Du siger "Tilføj ny hardware" og vælger kategori skærme og standardskærm.
Du bruger vel det lille s-video stik til tv-out?
Jeg går ud fra du har et sådant. Jeg har haft udgaven uden tv-out og har nu
TI 4600 m.tv-out og nview. Opsætningen ser ens ud.

Martin

Fra : Martin Fæster

Dato : 08-04-03 23:25

> [...]
> >

> Lige en tilføjelse: Det sjove er jo at jeg rent faktisk godt kan bruge
> TV-out, bare ikke sammen med computermonitoren. Damn!

Jeg har selv dvi-udtaget men har aldrig brugt det. jeg går dog ud fra at den
er indstillet til at slukke den anden moniterudgang hvis du bruger den ene,
og at tv-out via s-video er en anden udgang. Jeg tror ikke kortet kan trække
3 skærme. Du bruger vel s-video til tv?

Martin

Fra : Jens S

Dato : 09-04-03 09:56

> [...]
ene,
> og at tv-out via s-video er en anden udgang. Jeg tror ikke kortet kan

Der er kun analog udgang og s-video TV-out på mit kort.

Nu har jeg gennemtrævlet "add hardware" og der er ikke mulighed for at
installere en standartskærm. Den starter med at gennemsøge om den kan finde
noget (det kan den ikke). Så vælger jeg Add New Hardware i bunden af listen
over alt mit hardware, men der er overhovedet ikke mulighed for at vælge
noget med monitorer. Der er standard infrarød, standard modem, standard
porte, og standard systemenheder (ingen af disse indeholder noget brugbart)
samt en masse fabrikanter med alverdens forskellige produkter.

Hvad gør man så???

Jens

Fra : Jens S

Dato : 09-04-03 10:08

> [...]
listen
> over alt mit hardware, men der er overhovedet ikke mulighed for at vælge

Rettelse: Der er et punkt der hedder "display adapters", men når jeg vælger
det og trykke next, kan jeg kun vælge "ATI" og en masse forskellige
ATI-kort. Ingen "standard monitor"

Jens

Fra : Martin Fæster

Dato : 09-04-03 13:27

> [...]
vælger
> det og trykke next, kan jeg kun vælge "ATI" og en masse forskellige

Hvis standardskærm skal findes skal den i venstre rude være øverst og ca. 5
til 10 nede i ruden til højre. Sådan ligger det normalt. Men jeg ved ikke
med en bærbar, der er enheder der jeg ikke har set som sikkert også er der.
Du skal ikke vælge at lade den søge, men sig vælg fra liste. Hvis den ikke
lige dukker op , sig vis al hardware, og se komponentlisten. Er der ikke
skærme med der, vælg nederst "tilføj hardware" blandt komponenterne.

/Martin

Fra : Jens S

Dato : 09-04-03 14:12

> [...]
> lige dukker op , sig vis al hardware, og se komponentlisten. Er der ikke
> skærme med der, vælg nederst "tilføj hardware" blandt komponenterne.

Desværre, der er ikke noget af det der giver noget. Jeg er ret sikker på at
jeg har været alt igennem i "add hardware".

Andre forslag?

jens

Fra : PainMaster

Dato : 12-04-03 12:19

Jeg tror ikke det er der, den er begravet.

Jeg har selv haft samme problem, og jeg kunne i nView kun vælge det, der
hedder "clon" hvis jeg først tilsluttede kablet til min PC, så derefter
tændte fjernsynet (men IKKE på AV), tilsluttede kablet til TV'et og derefter
valgte clon. Til sidst over på AV på fjernsynet. Så spillede det.

Der skal IKKE installeres nogen driver, det er helt galt! Når ovenstående
kabling er gennemført, og man vælger fanen Indstillinger og knappen
Identificer, skal den finde TV'et. Enkelte gange finder den ikke PAL-B, men
derimod NTCS, og det kan være der fejlen ligger.

PainMaster.