Softmode af ATI Radeon 9500 Pro -> 9700 Pr~
Fra : Simon...

Dato : 04-04-03 13:53

X-post til deh.grafikkort & deh.overclocking, follow-up to: deh.grafikkort.

Hej,

jeg ville købe mig et Radeon 9500 Pro 128mb, og modde det til et 9700 Pro
(med software mod),
jeg fandt denne side til det: http://www.envynews.com/gibs.php?ID=398&page=2

Men de omtaler et ATI Radeon 9500 Pro der kan moddes, hvor finder jeg dette
?
synes ikke jeg kan se nogen under ATI hos edbpriser.dk ?

Før har det jo været sapphire 9500 non-pro kort der er blevet moddet til
9700 non-pro,
men hvis nu jeg kan lave et pro ville jeg jo helst dette.

Her er linket til 9500 non-pro softmod, såvidt jeg kan se virker det på alle
mærker radeon 9500 nonpro kort ?
http://www.maxdownloads.com/~ian/wizzard/

nogen der evt. kan hjælpe ?

tak

mvh.Simon

Fra : martin

Dato : 04-04-03 14:26

Så vidt jeg husker, så kan du ikke mode 9500 Pro kortene da de kun har 2
piplines(til ram tror jeg ), og skal kun bruge 2, men Sapphire's 9500
non Pro havde 4(er lige blevet lavet om, så de også kun har 2), men brugte
kun de 2, og ved at mode kortet, hardware eller softwere, kunne man så åbne
de 2 andre, og havde så 4 i alt som 9700 kortene har. Forskellen på 9700 Pro
og non Pro er hvist bare clock hastighed på ram og GPU.
Kunne ikke lige finde et link, men de er der ude.

Tro jeg husker regtigt, men hvis ikke så skal i endelig rette mig

Martin

Fra : Mercenary

Dato : 04-04-03 19:12

"martin" <rodgaard@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kunne ikke lige finde et link, men de er der ude.
>
> Tro jeg husker regtigt, men hvis ikke så skal i endelig rette mig

Måske skulle man nævne at succesraten ligger under 20%.

--
/Merc

There are 10 types of people.
Those who understand binary, and those who don't...

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 04-04-03 20:15

"Mercenary" <Mercenary@mail.tele.dk> wrote in message
> Måske skulle man nævne at succesraten ligger under 20%.

Jeg har hørt, at den skulle være omkring 50%, men under alle omstændigheder
er det ikke verdens fedeste fidus. Heldigvis kan man jo altid resette
moddet, så man har sit 9500NP igen. Yay.

/Nikolaj

Fra : MZ WiZard

Dato : 04-04-03 21:22

> Her er linket til 9500 non-pro softmod, såvidt jeg kan se virker det på
alle
> mærker radeon 9500 nonpro kort ?

Korrekt men udbyttet er forskelligt.

Nonpro 9500 64MB bliver til 9500Pro 64MB
Nonpro 9500 128MB med 128bit Memory bus bliver til 9500Pro 128MB

men

Nonpro 9500 128MB med 256bit Memory bus bliver til 9700 128MB!

De to første, vil have rammodulerne arrangeret således:

-------------------------
| * * * * |
| |
| |
-------------------------

Mens det sidste, vil have dem arrangeret sådan her:

-------------------------
| * * |
| * |
| * |

mvh. Jesper
jesper@vcs.dk

Fra : Hellfire

Dato : 12-04-03 20:19

Alle Radeon 9500 Pro kortene kan i realiteten moddes, det kræver bare at
bios'en på kortet flashes med en anden, da det er her de er låst. Det skal
lige siges, at mit Hercules 3D Prophet 9500 Pro ikke er særligt glad for
denne behandling (artifacts i 3D og efterfølgende også i 2D ved relativt lav
OC).