Nyt grafikkort - og sort skærm :-(
Fra : Rasmus Jakobsen

Dato : 02-04-03 21:29

Jeg har købt et nyt GeForce4-MX440 grafikkort til min aldrende PC. Men den
giver mig pt. kun udsyn til sort skærm...

Første boot efter at grafikkortet var sat i, reagerede computeren ret
normalt - og jeg gik i gang med at installere DirectX 8.1.

Næste boot gav straks en forkert lyd: BEEEP - BIP-BIP. Og så er der bare
sort skærm. Harddisken kører løs i noget tid, men skærmen er lissom i
pause-mode.

Nu har jeg for 5. gang sat mit gamle grafikkort i igen, for alle mine forsøg
på at få installeret det nye grafikkort rigtigt er endt med sort skærm.

HJÆLP - er der nogen, der har et godt råd??

Venligst

Rasmus

Fra : Fuerzzz

Dato : 02-04-03 23:59

ja send det retur

Fra : Rasmus Jakobsen

Dato : 03-04-03 07:54

"Fuer" skrev:
> ja send det retur

Det har jeg gjort én gang... Samme fejl har jeg nu også med næste
grafikkort.

Det er kun en 200W strømforsyning, jeg har - kan det være derfor? Vil
bundkortet melde fejl, hvis det er det - og hvordan skal jeg tolke
fejl-"koden": BEEP - BIP-BIP?

Fra : LA2

Dato : 03-04-03 13:21

> [...]
> på at få installeret det nye grafikkort rigtigt er endt med sort skærm.
>
> HJÆLP - er der nogen, der har et godt råd??

Nu skriver du jo ikke noget om hvor gammel din Pc er, men som du selv nævner
kan det være pga. din PSU. Eller så er der ikke volt nok på dit AGP slot.
Alternativt kan det ikke køre x2 på AGP....
LA2

Fra : Rasmus Jakobsen

Dato : 03-04-03 18:27

> Nu skriver du jo ikke noget om hvor gammel din Pc er

Bundkortet er et Asus P5A-B Super 7, med en K6-2 / 450 Mhz processor og
skulle kunne klare AGP 4X.

Er der nogen måde at få verificeret, om det er PSU'en?

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 03-04-03 22:49

Rasmus Jakobsen wrote:

> Bundkortet er et Asus P5A-B Super 7, med en K6-2 / 450 Mhz processor
> og skulle kunne klare AGP 4X.
>
> Er der nogen måde at få verificeret, om det er PSU'en?

Jeg tvivler på at dit bundkort kan klare mere end 2x agp.
Jeg har selv prøvet at sætte et Ati Radeon 8500 på et nyere bundkort end
dit(Asus CUSL2),med det samme resultat som dig.
Første boot gik fint nok,næste gang skete der intet udover bip lyde.
Det kostede mig både bundkort og 128 mb ram

/sam

Fra : Rasmus Jakobsen

Dato : 04-04-03 08:38

Henrik Sørensen skrev:
> Det kostede mig både bundkort og 128 mb ram

Brændte grafikkortet dit bundkort af, eller måtte du udskifte det, for at
kunne bruge dit grafikkort?

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 04-04-03 11:45

Rasmus Jakobsen wrote:

> Brændte grafikkortet dit bundkort af, eller måtte du udskifte det,
> for at kunne bruge dit grafikkort?

Grafikkortet brændte bundkortet af.
Grafikkortet virker fint i en anden maskine,har afprøvet det i mit Epox
8RDA+ bundkort.
Og jeg tør ikke prøve, at sætte grafikkortet i det nye bundkort(asus
CUV4X-E) ,som jeg har købt til min kæreste
Kald mig bare kylling,hehe

/sam

Fra : LA2

Dato : 04-04-03 06:21

> [...]
>
> Er der nogen måde at få verificeret, om det er PSU'en?
>
> Du bør først læse i din manual hvor mange volt dit Gfx kræver, og hvor
mange volt dit AGP slot kan yde. Hvis det er i orden kan du prøve dit Gfx på
en anden Pc, hvis det virker der er det sandsynligt at det er din PSU der er
for svag.
LA2

Fra : Rasmus Jakobsen

Dato : 05-04-03 18:20

Nu har jeg prøvet at opdatere Ali AGP-driveren, for det skulle kunne hjælpe
Socket 7-motherboards til at fungere med grafikkortet.

Stadig sort skærm.

Nu har jeg sat det gamle grafikkort i og lukket kabinettet og opgivet
projektet
Jeg håber stadig, at jeg kan returnere grafikkortet, ellers too bad.