Billedet på skærmen...
Fra : kim

Dato : 02-04-03 13:41

Billedet på min datters gamle 15 " skærm mangler ca 1½ cm i hver side,
og jeg kan ikke trække det længere ud, hverken med skærmens
knapper, eller den medfølgende software (nVidia Riva TNT2
model 64 Pa 3000+ ) samt med Win98 SE
Vi kører med 800*600 og hvis vi går helt ned til 640*480 bliver det
ikke til at holde ud at se på. Jeg mener at have hørt/læst om et lille
program der kan "trække" skærmen ud til det ønskede...
Kan nogen hjælpe ?
Mvh Kim

Fra : jk

Dato : 02-04-03 13:52

On Wed, 2 Apr 2003 14:40:37 +0200, "kim" <no@spam.dk> wrote:

> [...]
>ikke til at holde ud at se på. Jeg mener at have hørt/læst om et lille
>program der kan "trække" skærmen ud til det ønskede...

Skærmfrekvensen spiller en stor rolle også. Måske er 72 Hz passende.

mvh

John

Fra : kim

Dato : 02-04-03 14:10

"jk" <johnknuhtsen@mail.dk> skrev
> Skærmfrekvensen spiller en stor rolle også. Måske er 72 Hz passende.

Og hvor indstiller man den til f.eks 72 Hz ?
Jeg kan ikke finde det nogle steder overhovedet.
Mvh Kim

Fra : jk

Dato : 02-04-03 14:59

On Wed, 2 Apr 2003 15:09:35 +0200, "kim" <no@spam.dk> wrote:

>"jk" <johnknuhtsen@mail.dk> skrev
>
>Og hvor indstiller man den til f.eks 72 Hz ?
>Jeg kan ikke finde det nogle steder overhovedet.

Man højreklikker på baggrunden. Vælger Settings, avanceret, adapter
faneblad og vælger List all modes

forklaret ud fra en engelsk version. Derudover er der det med, om
maskinen rebooter eller ændrer det uden reboot. Det sidste er det
bedste, for så skal man bekræfte inden 15 sekunder, dvs. hvis skærmen
går i et smøre og ikke kan betjenes, slår den selv tilbage igen.

Fra : Tony L

Dato : 02-04-03 15:05

"kim" <no@spam.dk> wrote in message
> "jk" <johnknuhtsen@mail.dk> skrev
>
> Og hvor indstiller man den til f.eks 72 Hz ?
> Jeg kan ikke finde det nogle steder overhovedet.
> Mvh Kim

Kontrolpanel>display>settings>avanceret>monitor (ihvertfald på XP, men ældre
OS må minde om det).

TonyL

Fra : kim

Dato : 02-04-03 15:36

"Tony L" <lindkoldNOSPAM@city.dk> skrev
> Kontrolpanel>display>settings>avanceret>monitor (ihvertfald på XP, men
ældre
> OS må minde om det).

Det er forstået, men umiddelbart tror jeg ikke at denne
indstillings-mulighed
er tilgængelig på den medsoglende software...Jeg checker lige...
Men kender I ikke et lille program der kan gøre det ?
Mvh Kim

Fra : Martin Andersen

Dato : 03-04-03 09:04

> [...]
> er tilgængelig på den medsoglende software...Jeg checker lige...
> Men kender I ikke et lille program der kan gøre det ?

Ved godt det her svar ligger meget ude i hampen, men da jeg sad på Toshiba
supporten(bærbare pc'ere), kunne man indstille noget der hedder "display
stretch" inde i BIOS.

Prøv det.

Fra : kim

Dato : 03-04-03 15:24

"Martin Andersen" <15andersen@telia.com> skrev
> Ved godt det her svar ligger meget ude i hampen, men da jeg sad på Toshiba
> supporten(bærbare pc'ere), kunne man indstille noget der hedder "display
> stretch" inde i BIOS.

Den har jeg ikke hørt om før...:)
Jeg checker, men jeg er stadig ude efter det lille program der også¨kan...

Mvh Kim