Har du et Radeon 9500 og Chieftec Kabinet?
Fra : Aksel Spandet

Dato : 02-04-03 12:19

Hej!
Jeg har et problem med mit grafkort ikke kan kører med min nuværende PSU,
derfor skal jeg nok ud og have en ny, og evt med kabinet....

Men jeg overvejer så at købe en chieftec PSU... Er nogle der har efaringer
med disse? Støj?

Hvis du har et radeon 9500 non pro og et chieftec kabinet... Så ville det
være super hvis i gad ligge et model nr på jeres strømforsyning... Sådan så
jeg ikke får en strømforsyning der heller ikke virker med mit grafikkort....

Please kig lige efter....

Mvh
Aksel

Fra : jk

Dato : 02-04-03 12:51

On Wed, 2 Apr 2003 13:18:54 +0200, "Aksel Spandet"
<akselspandet@hotmail.com> wrote:

> [...]
>jeg ikke får en strømforsyning der heller ikke virker med mit grafikkort....

Hvad med at købe en enlight psu fra compumail. Jeg tænker på en 300 w
til 349 kr.
Jeg har selv købt een, og var ikke chokeret over støjen. Der er mega
mange ledninger på.

Men chieftech laver meget lækre kabinetter, og så ville jeg anbefale
at købe et helt kabinet med psu. F.eks. dette

DH-01W til 569 med 300w.
http://www.pc-netto.dk

eller DX-01W med 340 watt til 747.

Der er også Antec slk 3700 med 350 W til 791.

De billige psu'er med 400 W kender jeg også. F.eks. fra
http://www.hkautomation.dk/productgroups.php?backurl=&id=162

Den støjer ikke meget, men jeg fik problemer med standby.
Den koster 235.
Min søn bruger sådan en med et winfast a280 grafikkort og noget 1625
MHz tualeron.

mvh

John

Fra : Aksel Spandet

Dato : 02-04-03 13:18

> Hvad med at købe en enlight psu fra compumail. Jeg tænker på en 300 w
> til 349 kr.
> Jeg har selv købt een, og var ikke chokeret over støjen. Der er mega
> mange ledninger på.
Jeg skal bare vide om den kan kører med et Sapphire Radeon 9500 Atlantis...
Da der er problemer med foreksellige PSU'er og dette kort....

> Men chieftech laver meget lækre kabinetter, og så ville jeg anbefale
> at købe et helt kabinet med psu. F.eks. dette

> [...]
Hvis jeg skal købe helt kabinet skal det 100% være chieftec, de er bare for
dejlige!

> De billige psu'er med 400 W kender jeg også. F.eks. fra
> http://www.hkautomation.dk/productgroups.php?backurl=&id=162
>
> Den støjer ikke meget, men jeg fik problemer med standby.
> Den koster 235.
Tjaa det er det samme igen... skal finde ud af om den kan kører radeon
kortet....

Jeg har nu sendt en mail til Sapphire... og venter på svar fra dem... og
hvilke PSU'er der kan bruges... (Ved ikke hvorfor jeg ikke gjorde det noget
før...) (-:

Mvh
Aksel

Fra : jk

Dato : 02-04-03 13:49

On Wed, 2 Apr 2003 14:18:15 +0200, "Aksel Spandet"
<akselspandet@hotmail.com> wrote:
..
> [...]
>hvilke PSU'er der kan bruges... (Ved ikke hvorfor jeg ikke gjorde det noget

Hvad specielt skulle der være ved det radeon kort ?

Det har vel ikke separate strømkabler, men får det hele via agp-slot i
bundkortet.

Så ud over at strømforbruget er stort, skulle der vel ikke være noget
specielt.

Fra : Aksel Spandet

Dato : 02-04-03 13:53

> Hvad specielt skulle der være ved det radeon kort ?
Jeg har lige købt det og det virker ikke på min maskine...

Tjeck det her link....
http://secure.newegg.com/app/CustratingReview.asp?item=14-102-252
(Konklusion den er gal med min strømforsyning)

> Det har vel ikke separate strømkabler, men får det hele via agp-slot i
> bundkortet.
Jo det er der....

> Så ud over at strømforbruget er stort, skulle der vel ikke være noget
> specielt.
Jo det må der jo være siden lortet ikke virker....

Fra : jk

Dato : 02-04-03 15:06

On Wed, 2 Apr 2003 14:53:10 +0200, "Aksel Spandet"

>Jeg har lige købt det og det virker ikke på min maskine...
>
>Tjeck det her link....
>http://secure.newegg.com/app/CustratingReview.asp?item=14-102-252
>(Konklusion den er gal med min strømforsyning)

woho !

Plucker man noget 12 Volt på den fra PSU'en ?

Er du sikker på at dit bundkort supporter agp4x/8x kort, der bruger
1.5 volt.

Agp2x kort bruger 3.3 volt.

Eller ved jeg heller ikke noget om det.

Fra : Aksel Spandet

Dato : 02-04-03 15:27

> Plucker man noget 12 Volt på den fra PSU'en ?
Ja du plugger et molex stik til... (Det man også bruger til sine harddiske)

> Er du sikker på at dit bundkort supporter agp4x/8x kort, der bruger
> 1.5 volt.
Mit bundkort skulle kune køre Agp 4x, og grafikkortet skulle kunne kører
2x,4x, og 8x Agp

> Eller ved jeg heller ikke noget om det.
Hmm øv bøv...

Fra : flemsus

Dato : 02-04-03 14:02

"Aksel Spandet" <akselspandet@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> være super hvis i gad ligge et model nr på jeres strømforsyning... Sådan

> jeg ikke får en strømforsyning der heller ikke virker med mit

Okey da! model. HPC-340201 ATX12V. Og den larmer ikke det vilde.
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : Aksel Spandet

Dato : 03-04-03 13:19

> Okey da! model. HPC-340201 ATX12V. Og den larmer ikke det vilde.
> Mvh. Flemming Sørensen

Jeg glemte lige en vigtig ting... Er dit radeon kort sort eller rødt (Selve
printet)... fordi det er det sorte jeg har og problemet ligge kun på det
kort....

Mvh
Aksel

Fra : flemsus

Dato : 03-04-03 14:58

> [...]
(Selve
> printet)... fordi det er det sorte jeg har og problemet ligge kun på det

Det røde, loddet til et 9700.

Fra : Aksel Spandet

Dato : 03-04-03 15:45

Oki... tak

Fra : [8270] Jeppe

Dato : 02-04-03 17:19

"Aksel Spandet" <akselspandet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvis du har et radeon 9500 non pro og et chieftec kabinet...

Jeg har et "Chieftec Midi Tower DX-01SL-D-U", som jeg har forsøgt at
lyddæmpe, så godt som muligt. Gode blæsere på cpu og kabinet, og en
Barracuda HD, der er så godt som lydløs, men så fik jeg et Radeon 9700 kort
i, og det larmer! Om det larmer mere end andre kort ved jeg ikke, men der er
jo en blæser på og blæsere larmer. Nu ved jeg så ikke om denne blæser kan
skiftes ud(kan nogen hjælpe mig her?)

Iøvrigt skal Radeon-kortet have strøm fra psu'en via. et 4 pin's stik...
AGP-porten leverer kun strøm til blæseren.

Mvh
Jeppe

Fra : --=Stone=--

Dato : 02-04-03 18:03

> jo en blæser på og blæsere larmer. Nu ved jeg så ikke om denne blæser kan
> skiftes ud(kan nogen hjælpe mig her?)

Køb en Zalman ZM80A-HP pasiv køler... er omtalt lidt længrer nede i gruppen.

--=Stone=--