Alternativ til Sapphire Radeon 9500 PRO?
Fra : John Doe

Dato : 01-04-03 23:31

Jeg har siden februar haft ét af ovenstående kort i ordre hos vores normale
leverandør, men kortet (eller et andet Radeon PRO kort for en sags skyld!)
er jo umuligt at få fat i. Nu her lyder det jo til, at den liiige er på
trapperne, men så er det (vist nok?) udskudt til 17/4 og hvem vil gætte på
om det igen bliver udsat. Derfor søger jeg andre alternatier, da det eneste
jeg mangler i en ny PC er det grafikkort. Jeg ved jeg burde vente men nu er
min tålmodighed altså bare slut.

Er det så noget GeForce4 4600 istedet? Og hvilke mærke skal det være? Jeg
synes GeForce markedet er utroligt uoverskueligt, da et kort sagtens kan
hedde 4680 og så være en 4200 med AGP 8 (så vidt jeg husker)!? Jeg ved jeg
giver afkald på DX9 men det må jeg jo så bare tage med - her og nu burde
kortet være fint til de fleste (alle) spil og det er dét der tæller lige nu.

Hvad siger I?

John

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 02-04-03 07:26

"John Doe" <john@doe.com> wrote in message
> [...]
> giver afkald på DX9 men det må jeg jo så bare tage med - her og nu burde
> kortet være fint til de fleste (alle) spil og det er dét der tæller lige

Uha, jeg kender det kun alt for godt. Stod i kø til sådan en fætter i et par
måneder, inden jeg kastede håndklædet i ringen. Jeg valgte at hoppe et trin
ned, til 9100, men skifter det nok ud om et halvt års tid eller noget i den
stil.

/Nikolaj

Fra : Devast8or

Dato : 04-04-03 12:55

Nikolaj Borg wrote:
> [...]
> et par måneder, inden jeg kastede håndklædet i ringen. Jeg valgte at
> hoppe et trin ned, til 9100, men skifter det nok ud om et halvt års

Hvordan yder et 9100 kort i forhold til andre kendte (9500 Pro og GeForce 4
TI4200 f.eks.)? Og skal det også have ekstern strøm ligesom 9500 Pro?

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : [8270] Jeppe

Dato : 02-04-03 10:48

"John Doe" <john@doe.com> skrev i en meddelelse
> Derfor søger jeg andre alternatier, da det eneste
> jeg mangler i en ny PC er det grafikkort.

Jeg var i samme situation og hoppede et skridt op, til et Radeon 9700.
De har dem bla. på lager hos shg.dk
Kortet er klart bedre end 9500 Pro i "overall performance", og specielt ved
brug af DirectX 9.

Mvh
Jeppe

Fra : John Doe

Dato : 02-04-03 11:08

> Jeg var i samme situation og hoppede et skridt op, til et Radeon 9700.
> De har dem bla. på lager hos shg.dk

Det har min leverandør ikke - jeg har forespurgt på både 9700 og 9700 PRO
Hele maskinen skal købes der og jeg kan ikke så godt få et grafikkort
fra en anden (skal stå på samme faktura).

Men hvad med et "rigtigt"(?) GeForce 4600? Svare det ikke nogenlunde til en
9700?

John

Fra : [8270] Jeppe

Dato : 02-04-03 17:10

> Men hvad med et "rigtigt"(?) GeForce 4600? Svare det ikke nogenlunde til
en
> 9700?

GeForce-kortene har alle en ringere billedkvalitet en ATI's kort. Det ses
tydeligst i 2D, men også i 3D. Billedet er mere "grumset" og farverne ikke
så klare.
Med hensyn til hurtig afvikling af 3D, lever GeForce 4600, næsten op til
Radeon 9500 PRO, i spil der bruger DirectX 8.1, men GeForce kortene
understøtte ikke DirectX 9 og dér, spurter ATI for alvor fra NVidia...

Mvh
Jeppe

Fra : Efre

Dato : 02-04-03 12:41

Prøv
www.computercity.dk
ser ud til at de har 9500 pro

Fra : the reaper

Dato : 03-04-03 20:53

"Efre" <efre@has.dk> wrote in message
> Prøv
> www.computercity.dk
> ser ud til at de har 9500 pro

Og det har de - efter at shg igen måtte udskyde dato'en ringede jeg til
computercity og spurgte om de havde det. I følge ham sælgeren havde de det
både i Århus og i Aalborg. Så jeg kørte afsted til Århus og købte det, og de
havde da nogen stykker af det endnu.

Men det virkede selvfølgelig ikke da jeg kom hjem, men det skyldes det skod
ecs bundkort jeg har (P4VXASD2) og ikke PSU'en i dette tilfælde.

Nå, men jeg får mit nye bundkort i morgen, og så bliver det jo spændende at
se om det virker med det.

Mvh
Thomas

Fra : chipmand

Dato : 03-04-03 21:12

On Thu, 3 Apr 2003 21:53:07 +0200, "the reaper" <tc@reaper.dk> wrote:

> [...]
>ecs bundkort jeg har (P4VXASD2) og ikke PSU'en i dette tilfælde.
>
>Nå, men jeg får mit nye bundkort i morgen, og så bliver det jo spændende at

Har også bestilt et mon jeg også får problemer har et ECS K7S5A
bundkort???

Mvh
Chipmand