Sapphire Radeon 9500 Atlantis???
Fra : Aksel Spandet

Dato : 01-04-03 22:29

Hej!
Jeg lige fået sådan et kort ind af døren helt nyt....

Mit problem er så når jeg sætter det i agp porten, så når jeg tænder
computeren... Tænder den blæserene, og alt det andet.... men skærmen tænder
ikke... og kan også hører at pc'en aldrig kommer vidre...
Det er som om den ikke rigtig kan registrer det...

System:
Athlon Thunderbird 1Ghz
Gigabyte GA-7ZX motherboard (Har lige opdateret bios til den nyeste)

Tager lige resten af delene for en go ordens skyld...
Maxtor HD, 40Gb 5400rpm
DVD-drev: LG GDR-8161B
CD-RW: Plextor 16/10/40A
Lyd: Leadtek Winfast 4x sound
Netkort: Trendnet TE100

Håber der er nogen der kan hjælpe mig....

Ps. Hvorfor er der egentlig den molex connecter på? Og hvad går strømen
til...
Undrer mig lidt over den da den slet ikke er beskrevet i installations
vejledningen.

Mvh
Aksel

Fra : Aksel Spandet

Dato : 01-04-03 17:25

Sry for tiden.... havde ikke lige set at bios havde lejet med mine
tidsinstillinger....

Fra : Hans

Dato : 01-04-03 17:32

"Aksel Spandet" <akselspandet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> til...
> Undrer mig lidt over den da den slet ikke er beskrevet i installations

Det er stikket hvor grafikkortet får strøm fra, for ikke at overbelaste
AGP-porten. Hvis du forbinder det er jeg overbevist om, at du får billede på
skærmen.

mvh Hans

Fra : Douglas

Dato : 01-04-03 18:33

Du har vel sæt molexstikket til?
Ellers synes jeg du bør være flov... :)

Fra : Aksel Spandet

Dato : 01-04-03 22:58

Jo... jeg har sat molex stikket til... (Har også prøvet uden, men så
begyndte bundkortet at bippe helt sindsygt, så skyndte mig at slukke igen)

Lige en lille ting jeg glemte.... har 512mb sd ram i maskinen.... og
grafikkortet er med 128mb ddr ram....

Fra : Aksel Spandet

Dato : 02-04-03 00:00

Jeg tror jeg har fundet problemet...

Kig på der her links..

http://secure.newegg.com/app/CustratingReview.asp?item=14-102-252

http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&threadm=72cddeeb
..0303040311.4067c50b%40posting.google.com&rnum=11&prev=/groups%3Fq%3DSapphir
e%2B9500%2BBOOT%26start%3D10%26hl%3Dda%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26s
elm%3D72cddeeb.0303040311.4067c50b%2540posting.google.com%26rnum%3D11

Der er simpel hen et problem med deres kort... det virker kun med nogle
strømforsyninger.... (Så vidt jeg har forstået)
(Hvis der er nogle der kender til problemet, eller har fundet andre steder
på nettet hvor der er debat om problemet, eller en artikel om det, så lig
lige et link!)

Men mit problem er så nu... hvad fanden skal jeg gøre...
1. Sende det tilbage...
2. Investere i en ny strømforsyning...
3. Få det ombyttet til et uden problemet...

Hvad er jeg berettiget til?

Mvh
Aksel

Fra : Anders

Dato : 02-04-03 10:15

Må jeg spørge hvor du har købt dit grafikkort, da jeg ikke kan finde nogle
forhandlere der har det.

Mvh. Anders

Fra : Aksel Spandet

Dato : 02-04-03 10:52