Kæmpe grafikkort til onboard computere
Fra : Henrik

Dato : 01-04-03 11:55

Har man 5 pci slots og en agp port ledig, så har Creative lavet et meget
kraftigt grafikkort til dig. Det benytter alle disse porte på samme tid
og passer til alle bundkort, fordi der er mulighed for at justere de 5
pci-udganges placering. Der sidder 6 geforce4ti4800 chips i kortet og
fordelingen af grafikopgaverne styres af programmet PCIAGPtaskdivider®,
der som minimum kræver en 800 mhz cpu. Introduktionsprisen er 15.000 på
det amerikanske marked og Creative forventer at sælge 40.000 af disse
kort i løbet af 1. april til 1.maj. I 3D 2001 testen fås en score på
omkring 30.000, så det sparker bestemt røv.

Fra : Martin Petersen

Dato : 01-04-03 12:06

"Henrik" <noemail@noemail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kort i løbet af 1. april til 1.maj. I 3D 2001 testen fås en score på
> omkring 30.000, så det sparker bestemt røv.

APRILSNAR! :)

- Martin

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 01-04-03 12:07

Henrik wrote:
[Snip beskrivelse af mit nye grafikkort]

Det passer, jeg er betatester for Pawwire
som lancerer dette kort. Det sparker bestemt
bagdel, det er også fedt det understøtter
output op til 25 skærme og meget mere.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Henrik

Dato : 01-04-03 12:15

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> [...]
>
> Det passer, jeg er betatester for Pawwire
> som lancerer dette kort. Det sparker bestemt
> bagdel, det er også fedt det understøtter

Af andre fede ting kan det nævnes, at kortet har et TV-out og et TV-in,
hvorigennem alt videoafspilning afveksles. Der medfølger 50 meters
SuperVHS kabel, som forbindes til TV-in og TV-out, hvilket bevirker, at
den meget grove digitalisering af DVD og DivX film, erstattes af en mere
analog gengivelse, som mange filmentusiaster har efterspurgt, plus at
det giver en mere korrekt farvegengivelse.

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 01-04-03 14:13

"Henrik" <noemail@noemail.com> wrote in news:b6bsbe$26j$1@sunsite.dk:

> [...]
> analog gengivelse, som mange filmentusiaster har efterspurgt, plus at
> det giver en mere korrekt farvegengivelse.

Ja, og mpeg dekoderen omfatter en Dogma95 chip der ryster billedet,
nedtoner farverne og kontrasten for at give den ægte, kunstneriske
dogmefilmsoplevelse...

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/