Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
MX??
Fra : Klaus

Dato : 01-04-03 08:18

Jeg har en efterhånden gammel slæde af cpu (800Mhz), med et Gforce 1
32 mb kort.

Jeg gider ikke ofre det helt store på et nyt grafikkort, derfor havde
jeg tænkt på et:

Point of View Geforce4 MX440 TV-Out 128 SD Ram til 489,- på edbpriser.

Er jeg helt fra den hvis jeg vælger dette??

Hvis ja, hvad så til en overkommelig pris??

Klaus

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 01-04-03 08:35

Klaus wrote:

> Er jeg helt fra den hvis jeg vælger dette??

Jeg har selv et G4MX440 og det yder helt fint til prisen. Hvis du er den
store spillefugl så vælg et større kort.

Dog er TV-out generelt elendig på nVidia så overvej dette.

> Hvis ja, hvad så til en overkommelig pris??

Mit valg ville være Matrox G550, men jeg har så heller ikke et eneste spil
installeret på min pc.

--
Martin L. Johansen
Gør en god handel på http://shop.tux3do.com/

Fra : Klaus

Dato : 01-04-03 10:45

- Hvis du er den store spillefugl så vælg et større kort.

Det er jeg. Meningen er at skulle kunne spille de nye spil i en
nogenlunde opløsning. Jeg tænkte at 128 mb ram skulle kunne klarer
dette??!!

Hvad skal jeg så vælge til en nogenlunde overkommelig pris og som min
computer ville kunne have gavn af. Jeg er nemlig ikke interesseret i
at købe et kæmpe kort og få minimalt ud af det pga. min computer.

Min computer er:

Intel 3 800 mhz
256 pc133
15" fladskærm
plus en del mere som ikke er interssant i denne sammenhæng.

Klaus

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 01-04-03 11:58

Klaus wrote:

> Det er jeg. Meningen er at skulle kunne spille de nye spil i en
> nogenlunde opløsning. Jeg tænkte at 128 mb ram skulle kunne klarer
> dette??!!

Mit kort har 64MB DDR. Vælg et som minimum har DDR ram. Om det har 64 eller
256 er underordnet i første omgang.

> Hvad skal jeg så vælge til en nogenlunde overkommelig pris og som min
> computer ville kunne have gavn af. Jeg er nemlig ikke interesseret i
> at købe et kæmpe kort og få minimalt ud af det pga. min computer.

Evt. et GF4 TI4200 eller et Ati Radeon 8500LE. Begge omkring de 1000-1500,-.

Fra : Lars Dahl

Dato : 01-04-03 15:55

Du ville være ret meget bedre tjent med enten TI 4200 (ca 1000) eller evt et
GF3 ti200 (ca 600) hvis det skal være billigere...
Du får et lengt bedre kort for pengene i begge tilfælde...

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 01-04-03 16:19

Lars Dahl wrote:

> Du ville være ret meget bedre tjent med enten TI 4200 (ca 1000) eller evt
> et GF3 ti200 (ca 600) hvis det skal være billigere...
> Du får et lengt bedre kort for pengene i begge tilfælde...

Også for ham som ikke spiller? Mig, fx... hvad får jeg ekstra for de 1000,-
når det aldrig ser skyggen af et spil?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-04-03 16:55

In dk.edb.hardware.grafikkort, Martin L. Johansen <ares@c.dk> says...
> Også for ham som ikke spiller? Mig, fx... hvad får jeg ekstra for de 1000,-

Sig mig, kan du ikke læse en hel tråd?

> når det aldrig ser skyggen af et spil?

Det er irrelevant i denne tråd.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 01-04-03 17:00

Jesper G. Poulsen wrote:

> Sig mig, kan du ikke læse en hel tråd?

Og du snakker om?

> Det er irrelevant i denne tråd.

Ja for spørger. Men det er altid rådet at et MX440 aldrig kan betale sig..
så _derfor_ er det relevant.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-04-03 14:58

In dk.edb.hardware.grafikkort, Martin L. Johansen <ares@c.dk> says...
> Og du snakker om?

Jeg snakker om klokkeslettene på de forskellige indlæg i tråden. Dit
indlæg kl. 17.19, 1/4 er helt ude i hampen og han ingen relevans.

EOD.

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 02-04-03 21:57

Jesper G. Poulsen wrote:

> Jeg snakker om klokkeslettene på de forskellige indlæg i tråden. Dit
> indlæg kl. 17.19, 1/4 er helt ude i hampen og han ingen relevans.

Ja for dig, men for andre kan det have relevans, _derfor_.

> EOD.

Fint med mig, jeg kender dig efterhånden.