Lovkrav til arealstørrelse.
Fra : hans henrik

Dato : 12-04-03 14:23

Hej NG!
Jeg har et spørgsmål som jeg håber der er nogle der vil hjælpe med at
besvare.

Hvad er der af lovkrav til det areal man vil gerne leje?
Jeg tænker især på størrelse; herunder bredde og længde.
Jeg har en nabo som jeg gerne vil leje jagten af, men det må han ikke da
hans 7ha er under 300 meter bred!!

Mvh

Hans Henrik

Fra : Torben F@rum

Dato : 12-04-03 15:53

"hans henrik" <vaegt@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg tænker især på størrelse; herunder bredde og længde.
> Jeg har en nabo som jeg gerne vil leje jagten af, men det må han ikke da

Vrøvl

Der er kun krav om arealets størrelse, ejers og dennes husstand- min. 1 ha.
alle andre- 5 ha. så lej du blot.

Torben Farum

Fra : Jan Selchau-Hansen

Dato : 14-04-03 08:08

Dit eneste "problem" kan være at du ingen steder kan opstille en skydetårn,
jvf "Bekendtgørelse om jagtmåder og jagtredskaber"

§ 1. Der må ikke drives jagt på pattedyr fra hus, hytte, jordhul, platform,
der er hævet mere end 50 cm over det omgivende terræn, eller fra andet
kunstigt skjul.

Stk. 2. Jagt med jagtriffel må uanset reglen i stk. 1 drives på klovbærende
vildt og ræve fra en platform, der opfylder følgende betingelser:

1) platformen skal være anbragt mindst 200 m fra anden ejendom, medmindre
andet skriftligt er aftalt med ejeren af den anden ejendom,

2) platformen skal være anbragt i en skov på mindst 0,5 ha enten i en
bevoksning eller i et indre eller ydre skovbryn,

3) platformen skal være anbragt således, at den ikke virker skæmmende i
landskabet,

4) platformen skal være hævet mindst 3 m og højest 5 m over jorden,

5) platformen skal være en transportabel stigekonstruktion eller udført af
træ,

6) platformen må ikke være større end 2 m2, og

7) platformen må ikke være forsynet med overdækning eller med sider, der
måler mere end 85 cm i højden fra platformens vandrette plan.

mvh Jan

Fra : Torben F@rum

Dato : 14-04-03 14:10

Det har du fuldstændig ret i, men jeg vurderede spørgsmålet vedrørte de
generelle jagtregler.

Torben Farum