Position i FlowLayout
Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 22-03-01 11:44

Hej

Hvordan styre jeg positionen af JLabel, JTextField, JCheckBox o.s.v. i
FlowLayout i en Applet ??

Hilsen AHJ

Fra : Peter Lind

Dato : 22-03-01 16:21

"Anders Holm Jensen" <ahjmw@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Hvordan styre jeg positionen af JLabel, JTextField, JCheckBox o.s.v. i
> FlowLayout i en Applet ??

Med FlowLayout er der ikke anden måde at styre positionen på, end
rækkefølgen man smider komponenterne ud i panelet.
Hvis du gerne vil styre lidt mere, er det nødvendigt at bruge et andet
Layout. GridBagLayout kan styre hvor komponenterne er i forhold til
hinanden, og AbsoluteLayout (null layout) kan bestemme den nøjagtige
position i pixels.
Man kan sagtens tillade sig at bruge AbsoluteLayout i en applet, der
alligevel ofte er en bestemt størrelse.

mvh
Peter Lind
-forresten er der nok stadig problemer i mange browsere med at benytte Swing
i Applets...

Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 22-03-01 17:07

Hej

Det med AbsoluteLayout, hvordan oprette jeg dette ?

For det er en applet jeg laver, så jeg vil gerne styre det i pixel.

Hvilke funktioner styre jeg placeringen med.

Jeg har kigget i hjælp og i min Java bog, og det blev man ikke meget klogere
af !

Hilsen AHJ

Fra : Jan Uhre

Dato : 22-03-01 21:39

Anders Holm Jensen <ahjmw@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Kopu6.2285$t_.114129@news101.telia.com...
> Hej
>
> Det med AbsoluteLayout, hvordan oprette jeg dette ?

setLayout(null)
....på din Applet eller anden Container

> For det er en applet jeg laver, så jeg vil gerne styre det i pixel.
>
> Hvilke funktioner styre jeg placeringen med.

public void setBounds(int x, int y, int width, int height)
public void setLocation(int x, int y)

Personligt foretrækker jeg stadig LayoutManager'nes fleksibilitet, men Peter
Lind har da ret i, at det ikke betyder alverden i en Applet (indtil man evt.
skal omstrukturere sin GUI).

Med venlig hilsen
Jan Uhre

Fra : Morten Primdahl

Dato : 24-03-01 11:51

Peter Lind wrote:

> [...]
> position i pixels.
> Man kan sagtens tillade sig at bruge AbsoluteLayout i en applet, der

Jeg kan varmt anbefale at tage et kig på BoxLayout. Den er lige så
fleksibel som GridBagLayout - forskellen er bare at du ved hvad du
laver når du arbejder med den :*)

Den er fra i J2SE v1.2.

Mvh Morten

--
Morten Primdahl Caput A/S Tel +45 70 12 24 42
morten@caput.com Nygade 6 Fax +45 70 11 24 42