Opdater en tabel i en database
Fra : Kåre Rasmussen [8660~

Dato : 12-04-03 13:01

Hvis jeg ønsker at opdatere en eksisterende tabel i en postgre database skal
jeg så bruger
pg_update eller kan jeg tricke php til at bruge pg_query? ex:

$update = "update foobar set field1='aa',field2='bb' where id=1";
$res = pg_query($update,$db_conn);

Den syntaks synes jeg umiddelbart er nemmere end PHP´s pg_update

Nogle ideer?

Mvh.
Kåre Rasmussen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 12-04-03 21:11

Kåre Rasmussen [8660] wrote:

> Hvis jeg ønsker at opdatere en eksisterende tabel i en postgre database

Normalt retter jeg ikke folks stavefejl, men i forbindelse med databaser
er der så mange forskellige (forkerte) stavemåder, at det kan være
ekstremt forvirrende for nybegyndere.

Derfor: Det hedder "PostgreSQL", ikke "postgre", "postgres", "ingres",
"pgsql" eller andet, som folk kan finde på :)

> [...]
> $res = pg_query($update,$db_conn);
>
> Den syntaks synes jeg umiddelbart er nemmere end PHP´s pg_update

pg_query() er den originale måde at udføre kommandoer på (både INSERT,
UPDATE og DELETE). Læg mærke til, at pg_update() først er kommet med PHP
4.3.0 og i øvrigt er på eksperimentalstadiet (og derfor ikke bør bruges
til produktionskode).

Fra : Kåre Rasmussen

Dato : 13-04-03 11:16

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.email@eksempel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Derfor: Det hedder "PostgreSQL", ikke "postgre", "postgres", "ingres",
> "pgsql" eller andet, som folk kan finde på :)
[snip]
Jeg beklager meget, at jeg at jeg har brugt en forkortelse, men min holdning
er:
Er man usikker på, hvad der bliver spurgt om, eller er der forkortelser man
ikke forstår, så er man meget velkommen til at får spørgsmålet uddybet. For
mig er nyhedsgrupperne det perfekte sted for nybegyndere (som mig selv) til
at stille alle typer spørgsmål. Det er muligt at jeg skyder mig selv i foden
ved at skrive postgre, fordi nogle folk så ikke føler for at svare mig, men
det må jeg så leve med

Anyway så lå fejlen i selve update-sætningen, så pg_query kan, som du gør
opmærksom på, sagtens bruges - tak for svaret.