Hjælp til oversættelse
Fra : Flemming Holm Jensen

Dato : 11-04-03 10:37

Vi er nogle stykker som er i tvivl om et ord i teksten til "American
Pie".

Omkvædet lyder:
"Drove my Chevy to the levee, but the levee was dry...."

HVAD er en levee????

Venligst
Flemming

Fra : -V-

Dato : 11-04-03 10:47

Flemming Holm Jensen wrote:
> HVAD er en levee????

En flodseng.

-V-

Fra : -V-

Dato : 11-04-03 10:49

-V- wrote:

> En flodseng.

Nej, vent. Nærmere en dam eller en lille dæmning.

-V-

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 11-04-03 10:53

-V- wrote:

> Nej, vent. Nærmere en dam eller en lille dæmning.

Yep, og det handler om et sted man plejede at bade (Husk på at
flertallet af amerikanerne har langt til stranden).

Mvh

Bruno

Fra : Flemming Holm Jensen

Dato : 11-04-03 11:25

> Yep, og det handler om et sted man plejede at bade (Husk på at
> flertallet af amerikanerne har langt til stranden).
>
> Mvh
>
> Bruno

OK. Det var også hvad vi mistænkte, men....

Tak for svarene.
Flemming

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 11-04-03 19:59

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message

> Nej, vent. Nærmere en dam eller en lille dæmning.

Gæt en sang, Valde:

"mean old levee taught me to weep and moan"

Som et lille tip kan jeg fortælle at trommerne fra sangen er blevet samplet
igen og igen.
F.eks til nummeret "Panik" med MC Einar.....

-Sune

Fra : Troels

Dato : 11-04-03 20:21

> Som et lille tip kan jeg fortælle at trommerne fra sangen er blevet
samplet
> igen og igen.
> F.eks til nummeret "Panik" med MC Einar.....

Fra hoften:

When levee breaks med Led Zeppelin?

/Troels

Fra : Henrik Veber Madsen

Dato : 12-04-03 02:18

Troels skrev:

> samplet
>
> Fra hoften:
>
> When levee breaks med Led Zeppelin?

Exactitudinally. Mest uforskammet i Beastie Boys' "Rhymin & Stealin" fra
1986.

      WHEN THE LEVEE BREAKS

If it keeps on rainin', levee's goin' to break
If it keeps on rainin', levee's goin' to break
When the levee breaks I'll have no place to stay

Mean old levee taught me to weep and moan, moan yeah
Lord, mean old levee taught me to weep and moan
It's got what it takes to make a mountain man leave his home
Oh well, oh well, oh well, ahh, ooh-ooh

Don't it make you feel bad
When you're tryin' to find your way home
You don't know which way to go
If you're goin' down South
They got no work to do,
If you don´t know about Chicago

[etc.]

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 12-04-03 16:33

"Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> wrote in message

> samplet
>
> Fra hoften:
>
> When levee breaks med Led Zeppelin?

Jep

-Sune

Fra : -V-

Dato : 12-04-03 17:29

"Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> skrev:

> Gæt en sang, Valde:
> "mean old levee taught me to weep and moan"

Hej Sune - long time, no hear Skulle vi aldrig lave noget sjovt?

> Som et lille tip kan jeg fortælle at trommerne fra sangen er blevet
samplet
> igen og igen.
> F.eks til nummeret "Panik" med MC Einar.....

Kunne jeg overhovedet ikke gætte..

Som Henrik skriver kan jeg godt huske samplet i BB's nummer. Er det ikke det
samme beat de bruger i 'Whatcha Want'?

Anyways, her er en tekststump fra et nummer, som jeg hører meget for tiden
(tak igen, Peter G), og det er bestemt også en klassiker.

'Can it be there's some sort of error
hard to stop the surmounting terror'

Du kan jo fortsætte med den næste linie.

-V-

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 13-04-03 23:58

> Hej Sune - long time, no hear Skulle vi aldrig lave noget sjovt?

Jo. Du kunne jo starte med at dukke op når man inviterer dig til noget!

> Som Henrik skriver kan jeg godt huske samplet i BB's nummer. Er det ikke
det
> samme beat de bruger i 'Whatcha Want'?

Hvis det er, så er det i hvert fald klippet op og ændret. Som f.eks det er i
det der Björk nummer fra soundtracket til Tank Girl.

> [...]
>
> 'Can it be there's some sort of error
> hard to stop the surmounting terror'
>
> Du kan jo fortsætte med den næste linie.

Jeg aner ikke hvad det er, men jeg er sikker på at jeg finder ud af det hvis
jeg putter tekststumpen gennem Google. Jeg hører kun P1

-Sune

Fra : -V-

Dato : 14-04-03 00:22

Sune Mika Salminen wrote:

> Jo. Du kunne jo starte med at dukke op når man inviterer dig til
> noget!

Jeg ved det godt, sorry

Det bliver bedre over sommeren, det lover jeg. Riga, here I come!!!

> Hvis det er, så er det i hvert fald klippet op og ændret. Som f.eks
> det er i det der Björk nummer fra soundtracket til Tank Girl.

Jeg har pt. lånt mine BB-skiver ud, så jeg kan ikke lige nærlytte det, men
det forekommer mig i hukommelsen at være det samme.

> Jeg aner ikke hvad det er, men jeg er sikker på at jeg finder ud af
> det hvis jeg putter tekststumpen gennem Google. Jeg hører kun P1

Google er alt for nemt! Google ved jo alt....
Det er fra et nummer, som du med garanti ikke kommer til at høre på P1, og
meget sjældent på P3 for den sags skyld.

Næste linie er 'Is it really the end, not some crazy dream' og den stammer
selvfølgelig fra 'Hallowed Be Thy Name' med Iron Maiden.

Not exactly your style, jeg ved det...

-V-

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 14-04-03 09:30

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message

Snipzch

> [...]
>
> Næste linie er 'Is it really the end, not some crazy dream' og den stammer
> selvfølgelig fra 'Hallowed Be Thy Name' med Iron Maiden.

Ahh.. hang ud med en tilbage i dagene, der lyttede meget til Maiden. Han
spiller guitar i Commodore 64 cover-bandet "Press Play On Tape" i dag. Der
kan man se hvad Heavy Metal kan føre til. Jeg kan ikke lige huske den sang,
men Number of the beast og Rhyme of the ancient Mariner står klart for mig!

LOL Iron Maiden i P1. That'll be the day.

-Sune