udenlandske slankepiller????
Fra : Jesper

Dato : 11-04-03 18:10

Hejsa!
Jeg ved godt at denne nyhedsgruppe ikke er meget for hovsa løsninger, og jeg
tror da heller ikke selv på dem.

Men jeg var forleden til en fest, og blandt mine bekendte er vi ikke par
stykker som prøver på at tabe os, og så var der så én som havde prøvet et
eller andet amerikansk produkt som hvis ikke er tilladt her i danmark, og at
det ville hun til at prøve nu...
jeg skal da indrømme at jeg blev lidt nysgerrig, og så var det jeg ville
høre om der var noget som havde prøvet noget, og som kunne fortælle om det
virker.... som sagt søger og tror jeg ikke på : spis en pille: og tab et
kilo om dagen" men hvis nu der var røget et par kilo over nogle måneder
eller noget...
jeg kan bare godt lide at tage et eller andet "tilskud"(som en form for
støttepædagok) mens jeg er på kur, det plejer at være æbleeddikepiller eller
noget derhen af.....

me hvis noget har prøvet noget, og vil fortælle lidt om det, så ville det
være rart...
på forhånd tak!
mvh. Jesper

Fra : B.Ikkala

Dato : 16-04-03 09:59

Fri, 11 Apr 2003 19:09:59 +0200, "Jesper" <jnb83@mail.dk>

> [...]
>eller andet amerikansk produkt som hvis ikke er tilladt her i danmark, og at

Der er bestemt gode grunde til at de ikke er lovlige herhjemme !

>jeg skal da indrømme at jeg blev lidt nysgerrig, og så var det jeg ville
>høre om der var noget som havde prøvet noget, og som kunne fortælle om det
>virker....

Det er med stor sikkerhed en form for ECA-stacks ... dvs. piller med
ephidrin, som hæver kroppens forbrænding. De fleste af disse produkter
har ca. samme indhold, virkning og BIVIRKNINGER som Letigen.

Og Letigen er som bekendt trukket af markedet pga. produktets mange
bivirkninger.

Mit råd ? Hold dig langt væk fra dem hvis du har dit helbred kært !

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 17-04-03 08:07

"B.Ikkala" <bkkl02@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Der er bestemt gode grunde til at de ikke er lovlige herhjemme !

Lyder som om du kender produktet og årsagen til, at pillerne ikke er
godkendt herhjemme??? Gør du?

Mvh. Lisbeth

Fra : TM

Dato : 17-04-03 10:53

> Lyder som om du kender produktet og årsagen til, at pillerne ikke er
> godkendt herhjemme??? Gør du?
>
> Mvh. Lisbeth

Hej Lisbeth

Jeg har fulgt denne gruppe på sidelinien i et godt stykke tid, MEN du
Lisbeth kan da få enhver til at miste lysten til at skrive, svare eller
noget som helst herinde....
Du har ALTID en bemærkning,,,,og gerne negativ at fyre af ;-(((((((

Skal folk bare nakkes med det samme, de ved en fejl ikke overholder
netetiketter osv., eller hvis de i dine øjne kommer til at skrive noget
forkert ???? Giv dem dog en chance - det er så vidt jeg ved ikke din gruppe

/Tina

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 17-04-03 11:05

"TM" <tina(FJERNDETTE)@heart-and-soul.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> netetiketter osv., eller hvis de i dine øjne kommer til at skrive noget
> forkert ???? Giv dem dog en chance - det er så vidt jeg ved ikke din

Hvad er det i mit spørgsmål om slankepillerne, du oplever som negativt?

Mvh. Lisbeth

Fra : TM

Dato : 17-04-03 11:26

> Hvad er det i mit spørgsmål om slankepillerne, du oplever som
> negativt?
>
> Mvh. Lisbeth

En form for ordkløveri.....
Det var bare lige den mail, der fik mit p.. i kog. Der har jo været masser
andre, hvor du har været på stikkerne, men ærlig talt, jeg gider ikke
diskutere med dig, men jeg ville bare lige sige, at hvis du virker på andre
som på mig, så kan jeg godt forstå. hvis der er mange, der holder snuden
laaaangt væk fra denne gruppe.

Farvel med dig

/Tina

Fra : grumpy

Dato : 17-04-03 14:01

jeg er goså mere eller mindre hoppet fra, grundet den ubehagelige tone
herinde, blot lige.........

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 17-04-03 14:55

"TM" <tina(FJERNDETTE)@heart-and-soul.dk> skrev i en meddelelse

> men ærlig talt, jeg gider ikke
> diskutere med dig,

Jeg vil derimod gerne diskutere med dig også..... forudsat du vil diskutere
sagen og ikke personer.

Mvh. Lisbeth

Fra : TM

Dato : 17-04-03 15:49

Lisbeth Jacobsen wrote:
> "TM" <tina(FJERNDETTE)@heart-and-soul.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil derimod gerne diskutere med dig også..... forudsat du vil
> diskutere sagen og ikke personer.
>
> Mvh. Lisbeth

Jamen det er jo umuligt, da du altid har en bunke løftede pegefingre til
hver eneste sag - det blir' man sgu træt af, og opgiver sit forhavende.....
Hvis du bare kunne lade være med at lege politibetjent, så tror jeg denne
gruppe ville fungere MEGET bedre.

/Tina

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 17-04-03 17:16

> Hvis du bare kunne lade være med at lege politibetjent, så tror jeg
> denne gruppe ville fungere MEGET bedre.

Jeg vil foreslå, at vi diskuterer slankerelevante emner her i gruppen, så vi
ikke skræmmer nogen væk.

Mvh. Lisbeth

Fra : Carina

Dato : 17-04-03 17:54

"Lisbeth Jacobsen":

> Jeg vil foreslå, at vi diskuterer slankerelevante emner her i gruppen, så
vi
> ikke skræmmer nogen væk.

Alt indikerer at det er for sent. Gruppen er jo nærmest død. Jeg er også
tilbøjelig til at tro at tonen herinde har noget med det at gøre.
Erfaringsudveksling bliver sablet ned til fordel for videnskabelige
argumenter i et væk.
Alt det videnskabelige kan man skisme da søge andre steder.
Det her burde være en gruppe hvor man (også) kan trække på andres
erfaringer, uden at de erfaringer nødvendigvis er beviselige og biologiske
sandheder! Eller at man efter hvert indlæg skal 'forsvare' sine vendinger,
fremfor at folk forholder sig til det man har behov for. Det er så dræbende!

Jeg er også stået af indtil gruppen er mere 'menneskelig' og et sted man kan
hente hjælp, støtte og idéer når man taber sig.

Carina

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 17-04-03 18:05

"Carina" <carwina@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Alt indikerer at det er for sent. Gruppen er jo nærmest død.

Sådan er det om foråret.

> Jeg er også tilbøjelig til at tro at tonen herinde har noget med det at
> gøre.

Spøjst, at flertallet af dem, der mener, at tonen skræmmer folk, ofte
bidrager med småsure indlæg og personlig kritik.

> Erfaringsudveksling bliver sablet ned til fordel for videnskabelige
> argumenter i et væk.

Det ene udelukker ikke det andet.

> Alt det videnskabelige kan man skisme da søge andre steder.

Og her...

> Det her burde være en gruppe hvor man (også) kan trække på andres
> erfaringer, uden at de erfaringer nødvendigvis er beviselige og
> biologiske sandheder!

Kan man også!
Men man kan også - oveni - få debat om, hvorvidt der er hold i erfaringerne
og de råd, der videregives. Og er det ikke kun herligt?

> Jeg er også stået af indtil gruppen er mere 'menneskelig' og et sted
> man kan hente hjælp, støtte og idéer når man taber sig.

Det nytter ikke noget at stå af og forvente, at andre leverer varen! Bidrag
dog selv med den form for indlæg, du synes der skal være.

Hvorfor ikke bare betragte det som herligt, at der er plads til både
småsnak, udokumenteret erfaringsudveksling og mere vægtige debatter?

Mvh. Lisbeth

Fra : Carina

Dato : 17-04-03 18:26

"Lisbeth Jacobsen":

> Sådan er det om foråret.

Sådan her var den også en måned tilbage.

> Spøjst, at flertallet af dem, der mener, at tonen skræmmer folk, ofte
> bidrager med småsure indlæg og personlig kritik.

Nej, de fortæller såmænd bare hvorfor de ikke er her mere. Måske i et håb om
at få det ændret, fordi man faktisk gerne vil være her.

> Det ene udelukker ikke det andet.

Det giver jeg vist også udtryk for længere nede

> Og her...

Ja, men hvem er kompetent til at komme med den viden? Beklager, men jeg har
ikke set nogen herinde endnu, der kan komme med en viden som jeg har tillid
til. En masse påstande osv...ja.

> Kan man også!
> Men man kan også - oveni - få debat om, hvorvidt der er hold i
erfaringerne
> og de råd, der videregives. Og er det ikke kun herligt?

Nej, man kan få andres mening om der er hold i erfaringer og råd. Ikke
viden! Og tit bliver det en underlig kamp om hvem der har mest ret. Og det
er i mine øjne ikke særlig troværdigt.

> Det nytter ikke noget at stå af og forvente, at andre leverer varen!
Bidrag
> dog selv med den form for indlæg, du synes der skal være.

Åh, det har jeg såmand gjort mange gange. Jeg forventer ikke at andre levere
varen (Det må være din fortolkning??) Jeg skal nok bidrage al den stund jeg
har noget fornuftigt at bidrage med. Og diskussionen er på et niveau jeg har
lyst til at deltage i.

> Hvorfor ikke bare betragte det som herligt, at der er plads til både
> småsnak, udokumenteret erfaringsudveksling og mere vægtige debatter?

Måden det bliver gjort på er ikke 'herlig'. Og nej, de debatter er ikke
vægtige. De er dræbende og ubehagelige.

VH
Carina

Men denne diskussion hører ikke hjemme her, og jeg har egentlig givet udtryk
for hvad jeg mener.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 17-04-03 19:39

> Sådan her var den også en måned tilbage.

Februar har altid været en død periode i gruppen. Antallet af indlæg plejer
at stige i løbet af marts. Og igen i april. Juni bliver sikkert også en
måned med få indlæg. Som sidste år og året før....

> Ja, men hvem er kompetent til at komme med den viden?

Der er faktisk en del ganske kompetente mennesker, der deltager i debatten
herinde.

> men jeg har ikke set nogen herinde endnu, der kan komme med en viden
> som jeg har tillid til. En masse påstande osv...ja.

Forstår ikke, at du læser gruppens indlæg, hvis du ikke har tillid til, hvad
du får ud af det. Det bliver aldrig det hele, man kan bruge. Men kan du ikke
bruge bare lidt af det?

> Åh, det har jeg såmand gjort mange gange. Jeg forventer ikke at andre
levere
> varen (Det må være din fortolkning??)

Ja.. det er min fortolkning. Når man meddeler, at man er stået af - og
alligevel poster indlæg om, hvordan andre skal deltage (!), så fortolker jeg
det som et udtryk for, at man forlanger, det er de andre, der skal levere
det, man ønsker.

> Jeg skal nok bidrage al den stund jeg
> har noget fornuftigt at bidrage med.

Herligt *S*

> Og diskussionen er på et niveau jeg har
> lyst til at deltage i.

Hvorfor ikke bare deltage, når emnet er relevant. Jo dårligere tonen er,
desto mere nødvendigt er det da, at der kommer bidrag i en fornuftig tone.

> Måden det bliver gjort på er ikke 'herlig'. Og nej, de debatter er ikke
> vægtige. De er dræbende og ubehagelige.

Så bidrag med noget bedre!

Mvh. Lisbeth

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 22-04-03 20:18

"Carina" <carwina@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Det her burde være en gruppe hvor man (også) kan trække på andres
> erfaringer, uden at de erfaringer nødvendigvis er beviselige og biologiske

Det har du (kun) tildels ret i... erfaringsudveksling er meget vigtig - men
når de erfaringer folk kommer med strider mod fysiologiske fakta, så ser jeg
bestemt ikke noget galt i at lade en bemærkning falde. Og når man påstår at
have fundet de vises sten, så ser bl.a. jeg gerne, at man på en eller anden
måde dokumenterer sine påstande, ligesom jeg tenderer til at stejle, når
folk giver råd eller vejledning, som jeg anser for uhensigtsmæssigt for
helbredet.

- Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen
http://home.tiscali.dk/~mgj

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 22-04-03 21:13

"Mikkel Gybel Jensen" <mgj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at man på en eller anden måde dokumenterer sine påstande, ligesom jeg
> tenderer til at stejle, når folk giver råd eller vejledning, som jeg anser

Og tak for det! Så kan vi, der foretrækker at adskille skæg fra snot få de
svar VI søger. De, der er tilfredse med bare at få at vide, at de kan undgå
rynker på mavsen ved at spise lever, kan jo bare glad springe over, hvor
gærdet er lavest.

Mvh. Lisbeth

Fra : B.Ikkala

Dato : 17-04-03 12:59

Thu, 17 Apr 2003, "Lisbeth Jacobsen" <jacobsenlisbeth@hotmail.com>

>Lyder som om du kender produktet og årsagen til, at pillerne ikke er
>godkendt herhjemme??? Gør du?

Hvis de ikke er godkendte herhjemme er det med 99% sandsynlighed fordi
de bla. indeholder efhedrin (eller et lignende stof) ... og hvis dette
er tilfældet vil jeg igen fraråde at folk eksperimenterer med
produktet.

Og hvis du - mellem linierne - insinuerer at jeg har praktisk erfaring
med sådanne kemikalieblandinger så er svaret NEJ .. !

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 17-04-03 14:34

> [...]
> fordi de bla. indeholder efhedrin (eller et lignende stof) ... og hvis
> dette er tilfældet vil jeg igen fraråde at folk eksperimenterer med

Hvad får dig til at tro, at produktet indeholder efedrin eller noget i den
retning?

> Og hvis du - mellem linierne - insinuerer at jeg har praktisk erfaring
> med sådanne kemikalieblandinger så er svaret NEJ .. !

Nej. Jeg insinuerede aldeles ikke noget i den retning. Jeg spurgte blot til,
om du kendte produktet og årsagen til, at det ikke er godkendt herhjemme.

Jeg har ikke den ringelse anelse om, hvad det er for et produkt der spørges
til. Eller dets indhold.

Mvh. Lisbeth

Fra : B.Ikkala

Dato : 17-04-03 20:10

"Lisbeth Jacobsen" <jacobsenlisbeth@hotmail.com> wrote:

>Hvad får dig til at tro, at produktet indeholder efedrin eller noget i den
>retning?

Lad os kalde det et kvalificeret gæt

Hvis produktet ellers virker ... og det er forbudt herhjemme, så taler
al sandsynlighed for at der er tale om en form for ECA stacks.

Men jeg kan jo tage fejl ... synes dog stadig ikke man bør købe
ulovlige stoffer og proppe dem i kroppen - bare for at tabe sig lidt
hurtigere !

EOD

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 17-04-03 20:49

> Lad os kalde det et kvalificeret gæt

Et kvalificeret gæt bunder jo i en vis viden.
Hvad ved du om det produkt, der blev spurgt til?

> Hvis produktet ellers virker ... og det er forbudt herhjemme, så taler
> al sandsynlighed for at der er tale om en form for ECA stacks.

Vi ved ikke, om produktet er forbudt herhjemme!

At noget ikke er godkendt, er iøvrigt ikke ensbetydende med, at det er
forbudt. Så der kan også være tale om et produkt, som aldrig er forsøgt
godkendt til det danske marked.

> Men jeg kan jo tage fejl ... synes dog stadig ikke man bør købe
> ulovlige stoffer og proppe dem i kroppen - bare for at tabe sig lidt
> hurtigere !

Efedrin er ikke forbudt i Danmark. Det er med andre ord ikke et ulovligt
stof.

Forstår i øvrigt slet ikke, hvad der i denne forbindelse får dig til at
tænke på ulovlige stoffer, efedrin etc.

Der blev spurgt til "et andet amerikansk produkt som hvis ikke er tilladt
her i danmark".

Andet og mere er der ikke oplyst om produktet. Det kan være grøn the,
æbleeddike, pulver, vitaminpiller......

Hvordan er du kommet på, at produktet er ulovligt i DK og at det indeholder
efedrin?

Mvh. Lisbeth

Fra : Frederiksen

Dato : 17-04-03 21:30

> Mvh. Lisbeth

Kunne du ikke godt bare en gang i mellem holde din mund? Du er en ordkløver,
og det er så træls gang på gang at læse det. Læg dog lidt indhold i eller
hold mund.

Mvh Maria

Fra : B.Ikkala

Dato : 17-04-03 21:48

"Lisbeth Jacobsen" <jacobsenlisbeth@hotmail.com> wrote:

Dette er første, eneste og sidste gang jeg bryder en EOD ... men du er
usædvanlig kværulerende. Jeg kan kun tilslutte mig koret om at du
toner din egen fremturen ned og istedet bruger kræfterne på at svare
på indlæg.

>Et kvalificeret gæt bunder jo i en vis viden.
>Hvad ved du om det produkt, der blev spurgt til?

Jeg ved hvad folk kan finde på at bruge ... og hvad mange bruger for
at slanke sig ... især når der er tale om "et eller andet amerikansk
produkt"

>Vi ved ikke, om produktet er forbudt herhjemme!

Nej, igen lyner dit store intellekt ... men spørgeren skriver selv at
"det vist ikke er tilladt" herhjemme.

>At noget ikke er godkendt, er iøvrigt ikke ensbetydende med, at det er
>forbudt. Så der kan også være tale om et produkt, som aldrig er forsøgt
>godkendt til det danske marked.

Der stod ikke godkendt men TILLADT ...

>Efedrin er ikke forbudt i Danmark. Det er med andre ord ikke et ulovligt
>stof.

Efedrin er ganske rigtigt ikke forbudt i Danmark, men receptpligitg.

Men da der var tale om et amerikansk produkt (læs et produkt der ikke
købes på recept) skal dette jo ind i landet inden det kan fortæres ...

Læs evt. på http://www.madogsundhed.dk/12_presseresume/9118m.htm
hvor der både er skrevet noget om omfanget og noget om lovligheden.

> [...]
>tænke på ulovlige stoffer, efedrin etc.

>Andet og mere er der ikke oplyst om produktet. Det kan være grøn the,

Ja, ja ... så siger vi dét.

Vi ved jo begge at den (fup)produkter ikke er til at opdrive på det
danske marked og derfor nødvendigvis må skaffes i USA.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 17-04-03 22:15

> Nej, igen lyner dit store intellekt ... men spørgeren skriver selv at
> "det vist ikke er tilladt" herhjemme.

Ja.. skriver at det vist ikke er tilladt....
Vi ved med andre ord ikke, om det er tilladt eller afvist.
Eller om nogen overhovedet har forsøgt at få det godkendt.

> Læs evt. på http://www.madogsundhed.dk/12_presseresume/9118m.htm
> hvor der både er skrevet noget om omfanget og noget om lovligheden.

Har kigget. Hvad er relevansen?

> Vi ved jo begge at den (fup)produkter ikke er til at opdrive på det
> danske marked og derfor nødvendigvis må skaffes i USA.

Men vi ikke overhovedet, hvilket produkt, der er tale om.

Mvh. Lisbeth

Fra : Padmé Amidala

Dato : 18-04-03 08:14

"Lisbeth Jacobsen" <jacobsenlisbeth@hotmail.com> wrote in message
> "B.Ikkala" <bkkl02@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Ja.. skriver at det vist ikke er tilladt....
> Vi ved med andre ord ikke, om det er tilladt eller afvist.
> Eller om nogen overhovedet har forsøgt at få det godkendt.

Excuse me....hvad med at bidrage med lidt relevant viden!
Den kommentar er fuldstændig irrelevant. Det er jo komplet uinteressant om
produktet er blevet afvist eller ej....Hvis det lyder, at det "vist nok ikke
er tilladt herhjemme", så er det da ligegyldigt, om der er nogen der har
forsøgt, at få det godtkendt eller ej..

Padmé Amidala

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 18-04-03 09:28

"Padmé Amidala" <gsagae@geagnhwo.com> skrev i en meddelelse

> Excuse me....hvad med at bidrage med lidt relevant viden!

Du er velkommen!

> Den kommentar er fuldstændig irrelevant. Det er jo komplet uinteressant om
> produktet er blevet afvist eller ej....

Et produkt, der er blevet afvist af danske myndigheder til salg i DK, er med
overvejende sandsynlighed helbredsskadeligt - eller virkningen er
udokumenteret.

Hvis ingen har forsøgt at få produktet godkendt, kan vi ikke konkludere, i
hvilket omfang det lever op til de krav, der stilles til slankeprodukter og
kosttilskud. Og altså heller ikker konkludere, at det indeholde farlige
stoffer.

> Hvis det lyder, at det "vist nok ikke
> er tilladt herhjemme", så er det da ligegyldigt, om der er nogen der har
> forsøgt, at få det godtkendt eller ej..

Tjah... synes blot det er værd at minde sig om, at noget "vist nok ikke er
tilladt" betyder ikke nødvendigvis betyder, at det er forbudt eller at det
ikke kan få tilladelse. Man kan ikke konkludere, at det er farligt eller
indeholder ulovlige stoffer fordi det "vist nok ikke er tilladt".

Mvh. Lisbeth

Fra : Ninett Green

Dato : 18-04-03 13:23

> [...]
> usædvanlig kværulerende. Jeg kan kun tilslutte mig koret om at du
> toner din egen fremturen ned og istedet bruger kræfterne på at svare

Just what I should till to say!
En selvbestaltet og "professionel" evigt kværulerende flueknepper fjerner
totalt lysten til fri debat i ethvert forum.

Ninett

Fra : TM

Dato : 18-04-03 14:03

Ninett Green wrote:

> Just what I should till to say!
> En selvbestaltet og "professionel" evigt kværulerende flueknepper
> fjerner totalt lysten til fri debat i ethvert forum.
>
> Ninett

Præcis.....

Måske skulle man bare boykotte denne kværulants indlæg, og lade være med at
svare på dem ?

Sørgeligt at en hel gruppe skal ledes af én person - som også har den
frækhed at sende private mails, hvis der er noget, der ikke lige passer
damen!

/Tina

Fra : Helga

Dato : 18-04-03 15:02

> [...]
>
> Sørgeligt at en hel gruppe skal ledes af én person - som også har den
> frækhed at sende private mails, hvis der er noget, der ikke lige passer

Hvis der er indlæg I ikke ønsker at læse, så kan I sætte et filter på.
Så slipper gruppen også for brok over de personer, der brokker sig

Helga

Fra : Hip-Chick

Dato : 18-04-03 16:16

"Helga" <heldigehelga@hotmail.com> skrev i en meddelelse
at svare på dem ?
Det gør jeg fra nu af, det er alligevel "spildte Guds ord på BalleLars" -
intet fiser ind på lystavlen

frækhed at sende private mails, hvis der er noget, der ikke lige passer
damen!

Ja, vi er åbenbart flere, der har fået et "sødt" påskebrev, det grænser til
abuse!

> Hvis der er indlæg I ikke ønsker at læse, så kan I sætte et filter på.
> Så slipper gruppen også for brok over de personer, der brokker sig
>
> Helga

Jeg HAR lige sat filter på, nu kan det være nok! Tak for ideen, Helga

Mange hils fra Ninett

Fra : Padmé Amidala

Dato : 18-04-03 17:00

> Sørgeligt at en hel gruppe skal ledes af én person - som også har den
> frækhed at sende private mails, hvis der er noget, der ikke lige passer
> damen!

What!!?
Det var da flapet...

Padmé Amidala

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 18-04-03 17:29

> What!!?
> Det var da flapet...

Flabet? At sende en venlig, men privat mail som reaktion på personlig
kritik?

Citerer lige et par afsnit fra denne side:
http://www.usenet.dk/netikette/debatteknik.html

"Brug evt. email til personlige opgør
Hvis du bliver stødt over noget en skribent har skrevet om eller til dig i
en nyhedsgruppe, kan du vælge at sende en email til vedkommende. Det er tit
den bedste måde at udrede knuder og rette misforståelser på.

Indlæg der henvender sig til enkeltpersoner
Med ovenstående være ikke sagt, at man ikke kan henvende sig personligt til
hinanden i nyhedsgrupperne. Så længe det er på en positiv måde, gør det
normalt intet. Dog skal man altid overveje, hvornår det er tid til at gå
over til privat email. Indlæggene i nyhedsgrupperne skal helst have almen
interesse."

Mvh. Lisbeth

Indlægget er også postet i dk.admin.netikette
FUT dk.admin.netikette