Er hvidt brød usundt ?
Fra : Tom

Dato : 10-04-03 23:30

Jeg har læst mange ensstemmige råd:

Drop:
Kaffe
Sukker
Hvidt brød

Men hvorfor er hvidt brød usundt ?

Tom

Fra : B.Ikkala

Dato : 11-04-03 12:00

Thu, 10 Apr 2003 22:29:54, Tom <tom.jerry@mail-online.dk>

>Men hvorfor er hvidt brød usundt ?

Jeg vil personligt ikke kalde det decideret usundt ... men man skal
ikke basere sin kost formeget på det. Især ikke hvis man vil tabe sig
idet energitætheden er stor. Dvs. du får (for) mange kalorier
indenbords i selv små mængder af varen.

Og så er det jo basalt set kun mel, vand og salt ... næsten ingen
kostfibre, vitaminer m.m.

Og det gælder egentlig også for almindelig pasta.

Fra : connie-toft

Dato : 16-04-03 22:05

Hvidt brød, hvedebrød binder væske til kroppen.
Jeg blev af en akupunktør sat på hvede og mælkefri diæt og i løbet af 5 uger
var der smuttet 5 kilo.
Dejlig sidegevindt, når jeg ikke var forberedt på dette. (burde måske prøve
igen)
Men usundt vil jeg nu ikke lige sige, men alt med måde. Jeg er selv helt syg
med italiensk brød, vil ikke gerne undvære dette!!!! Så jeg nyder lidt, men
godt!!!

Connie

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 17-04-03 08:04

"connie-toft" <connie-toft@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvidt brød, hvedebrød binder væske til kroppen.

Gør det?

Og HVIS det gør... hvad så???
Det er vel fedtet vi ikke gider have for meget af.

Mvh. Lisbeth

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 17-04-03 09:41

"Tom" <tom.jerry@mail-online.dk> wrote in message
> Jeg har læst mange ensstemmige råd:
> Drop:
> Kaffe
> Sukker
> Hvidt brød
>
> Men hvorfor er hvidt brød usundt ?

Groft sagt, så kan du f.eks. spise 5 kubikcentimeter æble og få den samme
energi som ved at spise 1 kubikcentimeter franskbrød (forholdet er ikke helt
korrekt)

De færreste vil nøjes med 1 kubikcentimeter franskbrød, og spiser derfor
nemt 2-3 skiver da de glider nemt ned - og dét giver meget energi. Til
gengæld kunne man måske have spist 1 æble og opnået samme mæthedsfølelse,
men et lavere energioptag.

--
Anders Vind Ebbesen - http://www.webbesen.dk/fitness/