Skånekost
Fra : Thïngmand

Dato : 11-04-03 15:22

Vores nyligt anskaffede kat er netop belvet kastereret. Indtil nu har den
fået Nettos den bedste tør + vådkost, men nu siger dyrlægen at der er
forøget risiko for alverdens sygdomme, hvis den ikke får det rigtige foder -
og vi tør jo ikke andet!

Vi har fået en pakke Royal Canin Vet Cat Young Male (pu-ha, sikke et langt
navn!) - men det koster jo en mindre formue!! Hvor er det billigst og findes
der evt. andre alternativer?

--
Thïngmand
www.thingmand.dk

Fra : Ragna

Dato : 11-04-03 16:24

>Indtil nu har den fået Nettos den bedste tør + vådkost,
>men nu siger dyrlægen at der er forøget risiko for alverdens
>sygdomme, hvis den ikke får det rigtige foder

Der er nok noget om snakken - specielt for kastrerede hankatte.
Det billige foder indeholder tit for meget magnesium, som kan give kattene
blæresten.
Det dyre foder er ikke så dyrt i brug, da det ofte mætter bedre. Desuden
giver det mindre afføring og sparer dermed på kattesandet, og hvis man køber
5 kilo ad gangen, reducerer det kiloprisen meget.
Du kan finde nogle forbrugeroplysninger om forskellige kvalitetsmærker på
gruppens hjemmeside:
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Helle Andersen

Dato : 15-04-03 21:36

Ragna, gider du lige kontakte mig ?
Jeg har forsøgt at sende dig en email, men får den retur,
selvom jeg fjerner NEJ og TAK.

Helle
Tick-Tag Abyssinians
http://kattenet.dk
http://dekatten.dk

Fra : Kate

Dato : 11-04-03 16:34

"Thïngmand" <michael@thingmand.invalid> wrote in

> Vi har fået en pakke Royal Canin Vet Cat Young Male (pu-ha, sikke
> et langt navn!) - men det koster jo en mindre formue!! Hvor er det
> billigst og findes der evt. andre alternativer?

Nu ved jeg ikke lige hvad RC koster, men hvis du regner på det vil du
faktisk opdage at kvalitetsfoderne så som RC, som du har købt, Hill's
eller hvad de alle hedder, faktisk er billigere end Nettos foder,
simpelthen fordi det "dyre" foder er meget mere drøjt. For mange år
siden regnede jeg ud hvad jeg fodrede 3 katte for om måneder kontra
hvad det kostede min veninde at fodre én kat. Hun betalte over det
dobbelte for sin ene end hvad jeg betalte for mine 3, dertil kom så
kattegruset, som jo også hurtigere bliver ækelt hvis der kommer et
større output.

Jeg er gået over til at fodre med noget som hedder Prism, kattene kan
li' det og en pose med 7,5 kg koster lige under 300 kr. Jeg købte 15 kg
i starten af Januar og er godt en fjerdedel igennem nr 2 pose. Indtil
for 3 uger siden var de 3½ kat om en pose (en bør få skånekost, men han
snyder mig nogle gange) så dyrt synes jeg ikke det er.

Desværre er der ikke så mange steder man kan købe Prism, men man kan
købe via nettet og få det bragt til døren.

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Thïngmand

Dato : 11-04-03 16:55

> Nu ved jeg ikke lige hvad RC koster

10 kg. koster 430 kr.

> eller hvad de alle hedder, faktisk er billigere end Nettos foder,
> simpelthen fordi det "dyre" foder er meget mere drøjt. For mange år

Det sagde dyrlægen også...

> Desværre er der ikke så mange steder man kan købe Prism, men man kan
> købe via nettet og få det bragt til døren.

Har du nogle links?

--
Thïngmand
www.thingmand.dk

Fra : Anne Schilling

Dato : 11-04-03 17:23

> Har du nogle links?

Hejsa

Jeg har ikke et link til Prism, men jeg har et link til Olivers Petfood.
http://www.olivers.dk/
De levere gratis mad til døren!!

Jeg har ikke selv prøvet http://www.olivers.dk/ da jeg ikke har kat, men jeg
har hørt meget godt om det og har fået anbefalet det til min kommende kat!!

Hilsen Anne

Fra : Pia J

Dato : 11-04-03 18:19

"Anne Schilling" <anne_schilling@hotmail.com> wrote in message

> [...]
jeg
> har hørt meget godt om det og har fået anbefalet det til min kommende

Jeg bruger det, og det er meget populært hos både hunde og katte.
Skumbananerne får dog suppleret med lidt andre ting også. :)

:Pia

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 12-04-03 10:37

Anne Schilling wrote:
> Hejsa
>
> Jeg har ikke et link til Prism, men jeg har et link til Olivers
> Petfood. http://www.olivers.dk/
> De levere gratis mad til døren!!

den her er jeg bare NØDT til at kommentere.....

gratis mad?? det må jeg sku da hellere melde mig på.....

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Pia J

Dato : 12-04-03 12:17

"Sabina Hertzum" <sabina@SPAMmandezonen.dk> wrote in message

> den her er jeg bare NØDT til at kommentere.....
>
> gratis mad?? det må jeg sku da hellere melde mig på.....

LOL - det havde jeg ikke set. Faktisk er det lidt sandt, de sender nemlig
gratis smagsprøver!!

Men leverance er med i prisen uanset hvor i landet man bor, og bestiller man
mere end 4 sække er der 15% rabat på alt.

:Pia

Fra : Anne Schilling

Dato : 12-04-03 13:48

Lool...*rødme* - Det er vist en af de bedre!!

Men som Pia så ganske rigtigt siger, så levere de gratis smagsprøver.

En anden god ting ved dem er, at de har smagsgaranti, så kan katten ikke
lide maden, kan man returnere resten af foderet og få pengene tilbage

Anne

Fra : Tournesol

Dato : 11-04-03 17:56

Hejsa

> 10 kg. koster 430 kr.

Hos http://www.get2pet.dk/group.asp?group=10 er det lidt billiger nu ved jeg
ikke præsis hvad din kat skal have,men du kan jo kigge på det

Hilsen
Henriette.
--
DK.Tournesol
www.dktournesol.dk

Fra : Kate

Dato : 11-04-03 20:50

> Har du nogle links?

Jeps
Her kan du se hvor man kan købe Prism: http://www.petsdirect.dk/

Fra : Hans Joergensen

Dato : 12-04-03 11:16

Thïngmand wrote:
> Vi har fået en pakke Royal Canin Vet Cat Young Male (pu-ha, sikke et langt
> navn!) - men det koster jo en mindre formue!! Hvor er det billigst og findes
> der evt. andre alternativer?

Jeg har købt en større sending Hill's fra zooplus.de
Jeg husker ikke den præcise pris, men det var noget billigere end
jeg har set det til i Danmark..

Vores misser er glade for Hill's, og det blev anbefalet da
dyreinternatet da vi købte dem.. så det kan vi jo lige så godt bruge
:)

Speaking of skånemad, kan vores Bisse godt nok ikke tåle Hill's
skånekost. Ihvertfald kaster han op af det.

// Hans
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding