TISCALI - Hold jer lang væk fra dem!
Fra : John Doe

Dato : 11-04-03 20:43

Jeg har en skriftelig bekræftigelse (den skattes højt, stol på det) på, at
mit eget passive domæine samt min kones web-hotel er opsagt med virkning fra
29-7-2002 hvilket også fremgår er sidste faktureringsdato. Nu har vi så
modtaget en regning på abb. på min kones web-hotel i perioden 1-1-3003 til
31-3-3003?? Domænet hostes i dag hos WebHosting og det er vi ganske godt
tilfredse med, ligesom vores ADSL abb. hos TDC.

Det var til at dø af grin over hvis ikke lige det var fordi de sender
rykkere på beløbet!? Hvad ser det for mennesker der er ansat derinde?

Jeg gider ikke sende anbefalede breve til dem mere samt bruge tid og kræfter
på deres kludder, så det ender nok i foderetten. Smider de os i RKI anlægger
jeg privat søgsmål mod de svin og kræver erstatning for ødelag
kreditværdighed. Sådan kan man sgu ikke behandle folk!

Har andre taget en tur i retten med dem så sig lige til.

Mvh.
(en rasende) Kim Christensen, alias John Doe

Fra : Allan Joergensen

Dato : 11-04-03 20:51

John Doe <JohnDoe@e-box.dk> wrote:

> [...]
> jeg privat søgsmål mod de svin og kræver erstatning for ødelag
> kreditværdighed. Sådan kan man sgu ikke behandle folk!

Tænk hvis man nu kunne løse problemerne på en fredelig måde. Så er det
da meget bedre at spilde din, deres og rettens tid.

--
Allan Joergensen

"See any good out of this war?" - "Not a damn thing." -- Col. Potter

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 11-04-03 23:07

Allan Joergensen <allan@nowhere.dk> skrev:

> Tænk hvis man nu kunne løse problemerne på en fredelig måde.

Det er der vist mange tidligere Tiscali kunder, der har prøvet.

> Så er
> det da meget bedre at spilde din, deres og rettens tid.

Men det er i orden, at Tiscali spilder mange af deres tidligere kunders
tid?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-04-03 23:45

Morten Bjergstrøm skrev:

>Men det er i orden, at Tiscali spilder mange af deres tidligere kunders
>tid?

Sagde Allan virkelig det? Jeg har prøvet at læse hans mail
grundigt, også mellem linjerne, men jeg kunne altså ikke finde
det.

--
Bertel

Fra : Allan Joergensen

Dato : 12-04-03 12:30

Morten Bjergstrøm <nospam01@miljokemi.dk> wrote:

> Det er der vist mange tidligere Tiscali kunder, der har prøvet.

Det er jeg ikke uenig i, men man skal aldrig give op på forhånd (jeg har
en bekendt der lige har haft en tvist med Debitel, så jeg har set at det
hjælper at brokke sig :))

> Men det er i orden, at Tiscali spilder mange af deres tidligere kunders
> tid?

Nu har jeg ingen førstehåndsviden om hvorfor der sker de ting, der sker,
men sket er sket, det hjælper ikke lade som om problemet ikke findes,
når man nu står med en fejlagtig regning/rykker.

--
Allan Joergensen

"You eat one lousy foot, they call you a cannibal."

Fra : Lars Christensen

Dato : 12-04-03 10:52

On 11 Apr 2003 19:51:26 GMT, Allan Joergensen <allan@nowhere.dk>
wrote:

>Tænk hvis man nu kunne løse problemerne på en fredelig måde. Så er det
>da meget bedre at spilde din, deres og rettens tid.

Hvis man ikke reagerer på en rykker er det vel også en slags accept?

Lars

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-04-03 11:54

Lars Christensen skrev:

>Hvis man ikke reagerer på en rykker er det vel også en slags accept?

Det er lidt for stærkt at sige det sådan, men det er uklogt ikke
at reagere på en opkrævning der ikke er korrekt.

Men man behøver kun reagere én gang. Alle følgende skrivelser kan
arkiveres lodret hvilket man kan anføre i sit svar.

--
Bertel

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 12-04-03 21:18

Hej

Bertel Lund Hansen <nospamfor@lundhansen.dk> wrote:

>Det er lidt for stærkt at sige det sådan, men det er uklogt ikke
>at reagere på en opkrævning der ikke er korrekt.

Jamen problemet med Tiscali er vel egentlig det modsatte ? nemlig at
Tiscali _aldrig_ reagerer på henvendelser ! - Man forstår da godt at
folk bliver frustrerede når man kan sende det ene brev/fax efter det
andet til dem, og ikke kan få fat i dem via telefon, og de så blot lader
som ingenting, og på ingen måde reagerer, men blot bliver ved med at
"spamme" kunderne med rykkere.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-04-03 22:18

Ole Rasmussen skrev:

>Jamen problemet med Tiscali er vel egentlig det modsatte ?

Nej.

>nemlig at Tiscali _aldrig_ reagerer på henvendelser !

Skidt med det.

>Man forstår da godt at folk bliver frustrerede når man kan sende
>det ene brev/fax efter det andet til dem

Det kan de også bare lade være med.

Opskrift på at blive fri for frustration:

1)   Der ankommer en forkert opkrævning.
   Ignorer aldrig den slags.

2)   Skriv et svar med forklaring. Der skal bl.a. stå at
   kravet ikke er berettiget, og at man ikke har tænkt sig
   at gøre mere ved sagen med mindre der skulle komme en
   indkaldelse til en retssag.

   Evt. kan man lægge op til at man skal skrive to gange.
   Man kan nemlig bede dem om dokumentation for at kravet
   eksisterer, altså for at man har sat sin underskrift på
   en aftale.

3)   Tag en kopi, send det på posthuset og få en
   postkvittering for afsendelsen.

4)   Nyd livet i fred og ro.

--
Bertel

Fra : Finn Nissen

Dato : 13-04-03 07:48

"Bertel Lund Hansen" <nospamfor@lundhansen.dk> wrote in message
> Evt. kan man lægge op til at man skal skrive to gange.
> Man kan nemlig bede dem om dokumentation for at kravet
> eksisterer, altså for at man har sat sin underskrift på
> en aftale.

Men har man det, sat sin underskrift, *selv om* man er kunde hos dem? Da jeg
i sin tid oprettede abonnement hos WorldOnline foregik så vidt jeg husker
alene via internettet. Jeg har ingen kopier af kontrakter hvorpå jeg
formodes at have skrevet under. Jeg har selv bedt Tiscali om en kopi for at
se hvad betingelser der gjaldt dengang, men de henviser bare til løbende
opdaterede betingelser på deres hjemmesider (og jeg har ellers en stor
papkasse tit arkivering af den slags ting ? Det eneste jeg kan finde med
min underskrift på er domæneændringer omkring DNS pegning (eller hvad sådan
noget nu kaldes).

Et eller andet sted er en internetbaseret accept af nogle kundevilkår vel
også lige så gældende som underskrevne kontrakter og håndslag?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-04-03 13:21

Finn Nissen skrev:

>Men har man det, sat sin underskrift, *selv om* man er kunde hos dem?

Du har ret. Det har man ikke nødvendigvis.

>Da jeg i sin tid oprettede abonnement hos WorldOnline foregik så vidt jeg husker
>alene via internettet.

Ja, det er rigtigt. Det forunderlige er at man ikke kan opsige
aftalen igen uden ved at sende besked i fodpost - forstå det hvem
der kan.

>Et eller andet sted er en internetbaseret accept af nogle kundevilkår vel
>også lige så gældende som underskrevne kontrakter og håndslag?

Det afhænger helt af dens udformning, men det skal nok passe at
Tiscalis opsætning er i orden på det punkt. Et supplerende bevis
kan de finde i deres logfiler hvoraf det fremgår at du har
benyttet tjenesten.

Men det primære i mit indlæg var også bare at de skulle kunne
fremvise et bevis for at kravet eksistsrer. Det kan de jo ikke
når vi snakker om en sag med forkerte krav.

Derudover vil de have et problem hvis der vitterligt er en
tilmelding, men den ikke er foretaget af den der bor på adressen.
I det tilfælde hæfter han jo ikke hvis han heller ikke har
benyttet tjenesten.

--
Bertel

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 11-04-03 23:05

"John Doe" <JohnDoe@e-box.dk> skrev:

> [...]
> de os i RKI anlægger jeg privat søgsmål mod de svin og kræver
> erstatning for ødelag kreditværdighed. Sådan kan man sgu ikke

De kan slet ikke smide dig i RKI, da det forudsætter, at du enten har
vedkendt dig gælden eller, at der er faldet dom.

> Har andre taget en tur i retten med dem så sig lige til.

Lad være med at bruge tid på det men skriv et enkelt brev til dem med
en kopi af bekræftelsen på opsigelsen, hvori du angiver, at du ikke
mener, at de har et krav og at der ikke vil blive reageret på
efterfølgende henvendelser fra Tiscali. (Brug dine egne ord).

Så kan du lade det være op til Tiscali at føre en retssag, hvilket du
kan være rimelig sikker på, at de ikke gør, hvis bare halvdelen af den
kritik, der har været fremme har bare en lille smule på sig.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : John Doe

Dato : 12-04-03 06:49

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message
> [...]

> mener, at de har et krav og at der ikke vil blive reageret på
> efterfølgende henvendelser fra Tiscali. (Brug dine egne ord).

Et aller, aller sidste anbefalet brev hva'? Ja det det lyder da umiddelbart
som en god ide men mon det hjælper mere end alle de tidligere breve jeg har
afsendt? Jeg hader de der rykkerbreve og påmindelser. Jeg har for vane at
betale hvermand sit til tiden, bl.a. gennem faste PBS tilmeldinger og jeg
kan altså ikke forstå hvorfor jeg skal have besvær og udgifter på at gøre en
samling uduelige bæster opmærksom på deres gentagne fejl og rodede
bogholderi blot fordi jeg *engang* var kunde hos dem.

Jeg har også bedt dem om at nedlægge mine mailkonti men det kan de heller
ikke finde ud af (jeg checker dem stadigt idet der jo kan sendes mail til en
aktiv konto, mens afsenderen får en "can't deliver" mail retur hvis adressen
ikke eksisterer).
Da de foretog deres såkaldet serverskift trunkerede de alle vores password
til 8 tegn - en oplysning man måtte ringe til et *betalingsnummer* for at
få. Da jeg i sin tid returnerede min ADSL router gik der små 3 uger, og så
modtog jeg en rykker! Gudskelov for P&T's Track'n'Trace. Sådan har det været
hele vejen igennem. Roderi!

I disse tider hvor så mange danskere har internetforbindelser på den ene
eller anden måde burde der måske eksistere en eller anden forening der kunne
varetage vores interesser over for disse banditudbydere. Jeg føler ikke
selv, at jeg har den kapacitet det kræver at få sådan noget op at køre, men
hvis nogen fandt på at starte en sådan var jeg medlem lige per omgående.

Næ, jeg tror nu nok at jeg vælger at ignorere dem. Det er dem der fejler -
det har jeg skrifteligt bevis for - og så skal blive interessant at se hvor
langt de vil gå.

Mvh. Kim Christensen

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 12-04-03 09:10

> Et aller, aller sidste anbefalet brev hva'?

Et ganske almindeligt brev skulle kunne gøre det. Send det evt. med
postkvittering og husk at gem en kopi af brevet.

Derefter ignorerer du bare henvendelserne fra Tiscali, hvis der kommer
flere.

Det er sådan jeg ville gribe det an.

> [...]
> den ene eller anden måde burde der måske eksistere en eller anden
> forening der kunne varetage vores interesser over for disse

Der er Telestyrelsen, Forbrugerstyrelsen og lidt mindre offentlig
Forbrugerrådet.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : ht

Dato : 13-04-03 11:09

> Et ganske almindeligt brev skulle kunne g›re det. Send det evt.
> med postkvittering og husk at gem en kopi af brevet.

Hvis jeg husker loven rigtigt, skal man sende et anbefalet og et
almindeligt brev samtidigt fra et posthus, og begge breve er ens. Så
vil en dommer ved en evt. retssag konkludere, at selvom det anbefalede
brev nægtes modtaget, vil det almindelige brev alligevel anses for at
være "sluppet ind", og brevet betragtes pr. definition at være
modtaget af modtageren.

Det er den metode jeg brugte i forbindelse med WorldOnline/Tiscali.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-04-03 13:23

ht skrev:

>Hvis jeg husker loven rigtigt, skal man sende et anbefalet og et
>almindeligt brev samtidigt fra et posthus, og begge breve er ens.

Det er ikke noget med loven direkte. Advokater siger at et
almindeligt brev, kopi deraf og kvittering for afsendelsen, er
nok. Hvis man vil gå med livrem og seler, sender man det
derudover også anbefalet.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-04-03 09:17

John Doe skrev:

>Et aller, aller sidste anbefalet brev hva'?

Hvis du før har sendt et brev hvor du forklarer at du ikke
skylder dem noget, er der ingen grund til andet end at afvente
den gratis underholdning som en retssag vil være.

Mortens råd skal ses i lyset af at det er dumt generelt at
ignorere forkerte opkrævninger, men man behøver ikke reagere hver
gang de bliver fulgt op med en rykker.

--
Bertel

Fra : Michael

Dato : 25-04-03 23:42

"John Doe" <JohnDoe@e-box.dk> wrote in

> Et aller, aller sidste anbefalet brev hva'?

Jeg undres over Tiscali. For nogle uger siden sendte de mail om at nu
havde fået et specielt supportnummer osv. Jeg har ikke kunnet komme
igennem i måneder og de svarer ikke på mail eller forms. Jeg opgav selv
Tiscali - intet hjalp.

Du skal vide at dommere elsker anbefalede breve, og du bør gøre dig selv
den ulejlighed at sende samme brev - blot en enkelt gang - anbefalet +
fax + post, og så bare glemme dem helt uanset hvad de skriver.

Hvis du kommer i Ribers, så sender du blot kopi af brevet til Ribers, og
beder dem slette dig straks.

> Jeg har også bedt dem om at nedlægge mine mailkonti

Det vil de heller ikke gøre, og på deres selvbetjening kan man heller
ikke nedlægge mailkonti - kun alias'er - så du har vel været så klog at
benytte alias ? Så vil mailen blive afvist og sendt tilbage.

Ellers kan du selv sende en masse MB og fylde webpladsen op, og så lade
være at læse/POP'e
Når mailboxen er fyldt så vil den også afvise mails. Men det vil nok
genere andre brugere hos Tiscali hvis mange benytter denne metode.

Du kan også opsætte en auto-svar-mail som meddeler folk din nye
emailadresse og at du ikke læser mails som sendes til Tiscali domænet.

> Da de foretog deres såkaldet serverskift trunkerede de alle vores
> password til 8 tegn - en oplysning man måtte ringe til et
> *betalingsnummer* for at få.

Ja det var pisse irriterende, og det var ikke alle services der fik
trunkeret pw'et - man skulle nu gætte sig til om FTP, mail, FPE, dial-in,
osv havde det nye eller gamle pw - det var et helvede for folk uden edb
kendskab.

> Gudskelov for
> P&T's Track'n'Trace.

Ja

> interessant at se hvor langt de vil gå.

Intrum Justitia bliver ikke arbejdsløse sålænge Tiscali har rod i tingene

MVH

Fra : Allan Lund Soerensen

Dato : 29-04-03 10:10

"Michael" <michael.joergensen@mailen.non> skrev i en meddelelse

> Hvis du kommer i Ribers, så sender du blot kopi af brevet til Ribers, og
> beder dem slette dig straks.

Man kan kun komme i Ribers hvis:

1. man erkender at skylde Tiscali penge

eller

2. Der er faldet dom i sagen.

Der er ikke noget at frygte her.

Fra : John Sahl

Dato : 12-04-03 07:41

John Doe wrote:
> [...]
> kones web-hotel i perioden 1-1-3003 til 31-3-3003?? Domænet hostes i
> dag hos WebHosting og det er vi ganske godt tilfredse med, ligesom

Send en kopi af bekræftelsen og fortæl at du ikke har noget
mellemværende med Tiscali på det område. Så ordner det sig.

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Når du er træt af /Tidens Kvinder/

Fra : Allan Lund Soerensen

Dato : 13-04-03 01:46

> Send en kopi af bekræftelsen og fortæl at du ikke har noget
> mellemværende med Tiscali på det område. Så ordner det sig.

Det "ordner" ikke noget som helst

Jeg har også modtaget opkrævning for perioden 1-1-3003 til 31-3-3003. Man
kunne godt begynde at få mistanke om at det er bevist de forsøger.
Går-den-så-går-den, nogen kommer givet vis til at betale ved en fejl.
Jeg har nøjagtig det samme hændelsesforløb med et webhotel der for længst er
opsagt, og skriftligt bekræftet af Tiscali, men jeg bliver ved med at
modtage fakturaer på nye perioder og rykkere med trusler fra dem.

Jeg har både skrevet til dem og ventet 1/2 time i telefon-kø efter at
modtaget fejlagtige opkrævninger. Jeg er blevet lovet at tingene var i orden
og at jeg ikke ville hører mere fra dem. Næste betalings-periode er det det
nøjagtig det samme igen.

Jeg gider ikke spild mere tid på at fortælle Tiscali, at de opkrævninger og
rykkere de sender mig er forkerte, for fejlene bliver aldrig rettet.
Jeg afventer spændt hvor mange af deres trusler om retslig inkasso de har
tænkt sig at fører ud i livet

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 26-04-03 22:09

Hej

"Allan Lund Soerensen" <microtec1@yahoo.com> wrote:

> [...]

>Jeg har også modtaget opkrævning for perioden 1-1-3003 til 31-3-3003. Man
>kunne godt begynde at få mistanke om at det er bevist de forsøger.

En løsning kunne måske være at spille bolden tilbage til Tiscali ! ? -
- Efter de snart obligatorisk rykkere m.m. meddeler man dem, pr. brev,
at der er tale om en fejl, og man intet mellemværende har med dem. - Så
venter man et par uger (hvor der intet sker fra Tiscali's side) så
meddeler man dem endnu engang pr. brev at hvis man ikke har modtaget en
skriftlig reaktion fra dem inden 14 dage fra d.d. betragter man 'sagen'
som værende endelig og definitivt afsluttet. ! - Så er det op til dem,
og reagerer de ikke, ja, så......

--
M.v.h. Ole®

Fra : Dopedog

Dato : 12-04-03 09:41

> [...]
>
> Har andre taget en tur i retten med dem så sig lige til.
>
> Mvh.
> (en rasende) Kim Christensen, alias John Doe

Og det var så ugens TISCALI SUCKS besked

Fra : Mikael Hansen

Dato : 12-04-03 11:35

Jeg kan kun tilslutte mig, det med at holde sig langt væk fra tiscali..

Mikael

Fra : Daisi Larsen

Dato : 28-04-03 17:21

Hold da op, det minder lidt om Ekstra Bladets nyeste reklame.... Held og
lykke med det !!!