Thunderbird 1ghz Max temp?
Fra : Aksel Spandet

Dato : 11-04-03 11:16

Hej NG!
Jeg har en thunderbird 1ghz cpu.... lige nu ligger den mellem 39-42
Grader.... ved idle.... Hvor meget er max temp? Altså ikke max der hvor den
sprænger i luften, Men der hvor den arbejder godt og ikke tager skade i
længden?

Jeg spørger fordi jeg lige har købt en silent viking køler, men jeg synes
stadig den larmer lidt meget, så jeg vil sætte en kontakt på så jeg kan
sænke den til 7 v i stedet for 12v.....

Mvh
Aksel

Fra : Leony

Dato : 11-04-03 14:17

"Aksel Spandet" <akselspandet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Grader.... ved idle.... Hvor meget er max temp? Altså ikke max der
> hvor den sprænger i luften, Men der hvor den arbejder godt og ikke

CPU'en arbejder lige godt om den er 20 eller 50 grader. Så længe den
ikke er ustabil er temperaturen ligegyldig.

> Jeg spørger fordi jeg lige har købt en silent viking køler, men jeg
> synes stadig den larmer lidt meget, så jeg vil sætte en kontakt på så
> jeg kan sænke den til 7 v i stedet for 12v.....

Prøv at give den 7 volt og hold øje med temperaturen, hvis den er under
60 grader (når cpu arbejder, hvis den står og laver ingenting kan du
ikke bruge målingen til noget), så er alt godt.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/