Bios på compaq armada 1660d
Fra : Jan Ohlsson

Dato : 11-04-03 09:40

Hej grupe

Er der nogle der ved hvor dan man kommer in i Bios på sub.

har prøvet div taster som er beskrevet i ins bog

Hilsen Jan O

Fra : Christian Mygind

Dato : 11-04-03 09:42

Jan Ohlsson wrote:
> Hej grupe
>
> Er der nogle der ved hvor dan man kommer in i Bios på sub.
>
> har prøvet div taster som er beskrevet i ins bog

Også F10 når cursoren blinker øverst til højre?

/Chr

Fra : Jan Ohlsson

Dato : 11-04-03 10:42

jeg har prøvet f10

der står alle steder at cursoren skal blinke i øverste højre hjørne
men det går den ikke på min

jeg har og så en armada 4150 og det er det samme

hilsen jan o

Fra : Christian Mygind

Dato : 11-04-03 12:17

Jan Ohlsson wrote:
> [...]
> men det går den ikke på min
>
> jeg har og så en armada 4150 og det er det samme

Har du lige formatteret og/eller fdisk'et dem?

Mange Compaq-bærbare har BIOS-informationer liggende på et spor på
harddisken, istedet for en BIOS-chip. Hvis disse informationer mangler på
harddisken har du ikke denne BIOS - og så skal du installere denne
funktionalitet først - en såkaldt Compaq System RomPaq
(http://h18007.www1.hp.com/support/files/armada/us/locate/4_864.html) - i
tilfældet med din 4150. Jen kan ikke finde din 1660 på sitet.

/Chr

Fra : Jan Ohlsson

Dato : 11-04-03 17:46

så har jeg prøvet ROMPaqs opdatring men det virker ikke
stadig ingen adgang til bios mystigs problem

og så have jeg skrevet forkert 1660d skulle være 1560d

håber der er en der har et godt forslag
inted skal være uforsøgt

hilsen jan o

Fra : Christian Mygind

Dato : 11-04-03 18:08

Jan Ohlsson wrote:
> så har jeg prøvet ROMPaqs opdatring men det virker ikke
> stadig ingen adgang til bios mystigs problem

Så har du ikke gjort det rigtigt.

Har du anvendt denne?
http://h18007.www1.hp.com/support/files/armada/us/download/8093.html
Den opretter en BIOS-lignende partition på din harddisk. Kan ikke afvise, at
denne skal ligge som den første partition -> det kræver måske, at du
ompartitionerer harddisken.

> og så have jeg skrevet forkert 1660d skulle være 1560d

Hvilket operativsystem bruger du? Har du læst alle noterne om Win98 og fyret
de tilhørende RomPaqs af, hvis du kører 98?

/Chr

Fra : Jan Ohlsson

Dato : 11-04-03 18:31

prøver igen

Fra : Jan Ohlsson

Dato : 11-04-03 18:35

jeg kører med corel Linux prøver at formaterer og lægge win98se på
og instalerer RomPaqs igen

Fra : Christian Mygind

Dato : 11-04-03 19:05

Jan Ohlsson wrote:
> jeg kører med corel Linux

Lækkert!

> prøver at formaterer og lægge win98se på
> og instalerer RomPaqs igen

Nej - omvendt!

Installér FØRST setup-disken (du kan læse om det i vejledningen)

/Chr

Fra : Jan Ohlsson

Dato : 11-04-03 19:13

ok prøver igen først setup disk så win98
det kunde værre jeg skulle gå til engelsk på aften skole (og Dansk)

Fra : Christian Mygind

Dato : 11-04-03 19:20

Jan Ohlsson wrote:
> ok prøver igen først setup disk så win98
> det kunde værre jeg skulle gå til engelsk på aften skole (og Dansk)

Jeg vil anbefale følgende sikre metode (måske overkill - men det har virket
på de Compaqs JEG har pillet ved)

1) Slet alle partitioner med FDISK
2) Kør Setup-disk'en og lad den selv lave sin "bios-parition".
3) Kør FDISK og opret din almindelige cartition.
4) Installér Windows.

Det er nok netop din Linux-installation, der har hærget BIOS-partitionen -
den skulle du nok manuelt (under installationen) have bevaret.

/Chr