hjælp til compaq 5861 og TerraTec 128i PC~
Fra : trold

Dato : 10-04-03 23:47

Hjælp ... jeg er ved at hjælpe en kollega med ovennævnte problem ... hun har
en compaq 5861 og har siden sat et lydkort i ved navn: TerraTec 128i PCI
sound card.

Det fungerede fint før hun fik XP - og til dels også nu .... d.v.s. det når
lige at lave "velkommen" lyd i XP og så fryser maskinen ... maskinen kører
stabilt når vi piller kortet ud. Vi prøvede så at hente den nyeste driver
til kortet ... der står at det kan bruges i XP. Men under spec. for kortet
står der ikke noget om XP - hvad skal man så tro ???

http://www.terratec.net/products/128i/128i_overview.htm
http://www.terratec.net/support/drivers/128i_drivers.htm

Virker det til XP eller ej ???

Hvis det gør .... hvad gør man så ..... med kortet i, fryser maskinen og man
kan intet indlæse ... uden kortet i maskinen ... ja, så vil maskinen ikke
accepterer driveren ????

MVH
Claus

Fra : Leony

Dato : 11-04-03 06:57

"trold" <trold@jotnot.com> skrev i en meddelelse

> Virker det til XP eller ej ???

Jeg tror godt du kan regne med at det er understøttet i XP, når der står
at driveren er til XP.

> Hvis det gør .... hvad gør man så ..... med kortet i, fryser maskinen
> og man kan intet indlæse ... uden kortet i maskinen ... ja, så vil
> maskinen ikke accepterer driveren ????

Et langskud kunne være at pøve et andet PCIslot. Du kan være uheldig at
2 slots deler IRQ, dette kunne måske resultere i en frysning af
computeren.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Calle.

Dato : 11-04-03 14:56

trold wrote:
> [...]
>
> Hvis det gør .... hvad gør man så ..... med kortet i, fryser maskinen
> og man kan intet indlæse ... uden kortet i maskinen ... ja, så vil

Har I stadig compaq bios i? Hvis ja, så put den org. til bundkortet i,
og du skal se løjer, den kan pludselig en hel del mere, plus at
hastigheden øges. Mener det er et FIC SD11 bundkort der sidder i den
model.

--
Calle