Spam fra Debitel smarttalk!
Fra : Jan-Erik

Dato : 10-04-03 20:15

Hej gruppe.

Jeg har idag dd. modtaget følgende SMS fra servicenummeret 1231:

"Er du glad for at Telmore er blevet til TDCmore? Klik ind på smarttalk.dk.
Du får 100 kr. FRI taletid oveni hvis du skifter til smarttalk inden d. 1/5
2003!"

Min kammerat der også er kunde hos Telmore har også fået beskeden, så jeg
går ud fra at de har sendt den til en hel del Telmore kunder. Men vi har
aldrig givet vores nummer til Debitel (smarttalk) - så kan man ikke anmelde
debitel for at spamme? Det kan vel ikek være lovligt at føre sådan en
aggressiv markedsføring - eller hvad?

/Jan-Erik

Fra : Ole Andersen

Dato : 10-04-03 20:46

Jan-Erik wrote:
> Jeg har idag dd. modtaget følgende SMS fra servicenummeret 1231:

Ja, du er ikke den første. For 10 timer siden kom
<3e9534b0$0$52128$edfadb0f@dread16.news.tele.dk> om det samme. Se den tråd.

--
Ole Andersen
Copenhagen, Denmark

Fra : Jan-Erik

Dato : 10-04-03 20:56

Ole Andersen wrote:

> Ja, du er ikke den første. For 10 timer siden kom
> <3e9534b0$0$52128$edfadb0f@dread16.news.tele.dk> om det samme. Se den
> tråd.

Øv, det havde jeg ikke set. Computerworld nåede også at lave en online
artikel - jeg er vist for langsom :)

/Jan-Erik

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-04-03 20:50

Jan-Erik skrev:

> [...]
>aldrig givet vores nummer til Debitel (smarttalk) - så kan man ikke anmelde

Jo. Og selv om du havde givet Debitel dit nummer, måtte de stadig
ikke spamme dig. De må kun reklamere med elektronisk post hvis du
selv har bedt dem om det.

>Det kan vel ikek være lovligt at føre sådan en aggressiv markedsføring - eller hvad?

Der er ikke noget forbud i loven mod agressivitet. Tv-reklamer
direkte ind i smasken på en i ens egen dagligstue er f.eks. ret
aggressivt.

--
Bertel

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-04-03 01:05

"Jan-Erik" <jan-erik@rasmussen.FJERNESmail.dk> wrote in

> [...]
> (smarttalk) - så kan man ikke anmelde debitel for at spamme? Det
> kan vel ikek være lovligt at føre sådan en aggressiv

Klag til forbrugerstyrelsen - de har lovet at tage sagen op hvis der
klages over den.

Telmore har iøvrigt sagsøgt Debitel med krav om erstatning ifølge
indlæg i dk.teknik.telefoni.mobil af Frank Rasmussen.

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"You know the world is going crazy when the best rapper is a white