Hvad gemmer man i Agent ?
Fra : woody

Dato : 10-04-03 19:31

Jeg har mistet alle mine ng's, og særlig uhyggeligt, også mine breve
udefra.

Hvis jeg havde haft flueben i : Keep mail in server havd jeg måske
haft dem nu ????

Nu har jeg sat Agent op igen med de samme grupper, men jeg vil godt
sikre mig at jeg ikke mister min post en anden gang.

Hvis man vil tage sikkerhedskopier eller backup's af dem, hvad hedder
så de filer der skal gemmes, for jeg finder ikke nogen filer der
hedder Inbox i ini filerne. Jeg har gemt alle indstilingerne til
Agents opsætning (hedder det sådan) men deri er jo ingen post eller
gamle indlæg.

M v h Woody

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 10-04-03 19:36

On Thu, 10 Apr 2003 20:31:04 +0200, woody <sailorman@adr.dk> wrote:

> [...]
>hedder Inbox i ini filerne. Jeg har gemt alle indstilingerne til
>Agents opsætning (hedder det sådan) men deri er jo ingen post eller

C:\Programmer\Agent\Data

Her ligger alt mit møj til Agent. Og jeg tror at det er standard at
selve rådata delen osv ligger i en \data mappe som en undermappe i den
mappe hvor at man nu har installeret Agent.
Flemming Jacobsen

Fra : woody

Dato : 10-04-03 21:42

On Thu, 10 Apr 2003 20:36:05 +0200, "Thunderbird[7100]"
<praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> wrote:

>C:\Programmer\Agent\Data
>
>Her ligger alt mit møj til Agent. Og jeg tror at det er standard at
>selve rådata delen osv ligger i en \data mappe som en undermappe i den
>mappe hvor at man nu har installeret Agent.
Filen kan jeg godt finde men hvad gør jeg med den, kopierer den og
sætter den i en fil et andet sted, og hvad så?? Hvis jeg starter op
med en frisk Agent, kan jeg så blot sætte den kopi ind i data eller
hvad?

Med venlig hilsen Woody

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 10-04-03 22:35

On Thu, 10 Apr 2003 22:41:43 +0200, woody <sailorman@adr.dk> wrote:

> [...]
>sætter den i en fil et andet sted, og hvad så?? Hvis jeg starter op
>med en frisk Agent, kan jeg så blot sætte den kopi ind i data eller

Da jeg skulle geninstallerer kopierede jeg bare hele indholdet af
mappen, efter at jeg så havde lagt Agent ind igen smed jeg det tilbage
igen og havde beholdt det hele.
Flemming Jacobsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-04-03 23:14

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> skrev :

>Da jeg skulle geninstallerer kopierede jeg bare hele indholdet af
>mappen, efter at jeg så havde lagt Agent ind igen smed jeg det tilbage
>igen og havde beholdt det hele.

Du kan såmænd også blot gemme hele Agent-mappen og så smide den
ind igen og så fortsætte, som om ingenting var lavet om og ingen
ny installation.

Det eneste Agent gør er, at lave to strenge i regedit.

Den ene kommer af sig selv, når du starter Agent igen.

Den anden er tilføj/fjern, der kommer Agent ikke i, når du gør
det på den måde.

Men eftersom, der kun er Agentmappen + en streng i regedit, så er
ulykken uden betydning.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 10-04-03 19:58

woody skrev:

>Hvis man vil tage sikkerhedskopier eller backup's af dem, hvad hedder
>så de filer der skal gemmes, for jeg finder ikke nogen filer der

Gå til din agent.ini (hvis du ikke har omdøbt den). Åben den med f.eks
notesbogen, fing blokken der hedder

[Debugging]

Find linien

ShowUID=0

Ret 0 til 1

Så kan du se i gruppevinduet, hvad de forskellige mapper hedder.
f.eks. 00000001

Det nummer findes som både .idx og .dat, og begge skal gemmes, hvis du
vil gemme den mappe.

Lav evt. en sikkerhedskopi af ini-filen først, hvis du nu skulle lave
noget kludder.

En dansk gennemgang af Hamsterens opsætning:
http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml

Fra : woody

Dato : 10-04-03 21:38

On Thu, 10 Apr 2003 20:57:49 +0200, Kaj Svenningsen
<news@kajsvenningsen.dk> wrote:

> [...]
>vil gemme den mappe.
>
>Lav evt. en sikkerhedskopi af ini-filen først, hvis du nu skulle lave

Undskyld at jeg skal ha' det hugget ud i karton, men kan jeg nu gemme
alle mine indkomne breve hvis jeg save'r den fil der hedder
Inbox00000002 ? Men hvor står det .idx og dat ?

Jeg har ofte i Stifinder stødt på filer der hedder dat., men dem
kanman da ikke sådan åbne ??

Med venlig hilsen Woody

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 10-04-03 21:49

woody skrev:

>Undskyld at jeg skal ha' det hugget ud i karton, men kan jeg nu gemme
>alle mine indkomne breve hvis jeg save'r den fil der hedder
>Inbox00000002 ? Men hvor står det .idx og dat ?

I datamappen finder du en lang stribe filer, der hedder (sådan et
langt nummer) med endelsen IDX og endelsen DAT. Tilsammen indeholder
de en hel mappe.
Hvis din indbox har fået 00000002, gemmer du 00000002.idx og
00000002.dat, og har så en kopi af din indbox.

>Jeg har ofte i Stifinder stødt på filer der hedder dat., men dem
>kanman da ikke sådan åbne ??

Dem vi snakker om her, kan du godt åbne med notesbog, men de er ikke
så nemme at læse på den måde. Agent kan bedre stille det lidt
fornuftigt op.

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 10-04-03 20:53

Således skrev woody <sailorman@adr.dk> i
dk.edb.internet.software.mail+news Thu, 10 Apr 2003 20:31:04 +0200:

>Jeg har mistet alle mine ng's, og særlig uhyggeligt, også mine breve
>udefra.

Hvad skete der?

>Hvis jeg havde haft flueben i : Keep mail in server havd jeg måske
>haft dem nu ????

Njah, det er vel begrænset hvor meget plads du har på din mailkonto,
så det ville kun have reddet det sidste stykke tids mail.

Knud
--
In shallow waters, shrimps make fools of dragons.
-- Chinese Proverb