Hvilken router?
Fra : ps

Dato : 10-04-03 15:23

Jeg ser der er vældig prisforskel på routers og vile bare spørge gruppen,
hvilken en - billigst muligt - for mit formål: At backup`e filer fra en pc
til en anden, samt evt. lidt multiplayer spil ?
Hvad skal jeg gå efter?
m.v.h.
Preben

Fra : Christian Mygind

Dato : 10-04-03 16:04

ps wrote:
> [...]
> gruppen, hvilken en - billigst muligt - for mit formål: At backup`e
> filer fra en pc til en anden, samt evt. lidt multiplayer spil ?

Så skal du ikke bruge en router - så tænker du på en switch.

Er der desuden tale om KUN 2 maskiner kan du nøjes med et krydset
netværkskabel.

/Chr

Fra : Robert Jensen

Dato : 10-04-03 16:58

"Christian Mygind" <mygind@FJERNc.dk> wrote in message

> Så skal du ikke bruge en router - så tænker du på en switch.
>
> Er der desuden tale om KUN 2 maskiner kan du nøjes med et krydset
> netværkskabel.

hvis der også skal være netadgang på, og vi stadigvæk snakker om en router,
så er et godt og billigt valg dl-604
koster ca 500 kr.

robert

Fra : Lars Axberg

Dato : 10-04-03 20:57

> hvis der også skal være netadgang på, og vi stadigvæk snakker om en
router,
> så er et godt og billigt valg dl-604
> koster ca 500 kr.

Tjah.. jeg ville nok vælge en 3com officeconnect cable/dsl gateway. 494,-
hos itbutikken og du får en kvalitets router som er enkel at betjene,
stabil, nem at opsætte NAT (dog hedder det ikke nat hos 3com) etc. Et godt
og anbefalelsesværdigt køb som ovenikøbet har en fuld funktionel firewall
hvilket jo er lækkert.
tjek linket http://www.itbutikken.dk/default.asp?varenr=38899

Mvh

Lars Axberg

Fra : CooKiE

Dato : 10-04-03 21:35

> [...]
> og anbefalelsesværdigt køb som ovenikøbet har en fuld funktionel firewall

Linksys laver også nogle dejlige routere. Fx:
BEFSR11 600 kr. (1 port)
BEFSR41 695 kr. (4 porte 10/100Mbit)
BEFSR81 995 kr. (8 porte 10/100Mbit)
De er nemme at betjene via webinterface og så er det nemt at finde hjælp på
nettet, da de er meget udbredte i US.

http://www.elsborglink.dk
http://shop.combitech.dk/