900MHz til 1300MHz opgradering. Kan det be~
Fra : David Lebech

Dato : 10-04-03 13:52

Hejsa,

Jeg har en 900MHz AMD T-bird på et ASUS A7V bundkort. Da jeg ikke skal have
den store opgradering endnu, overvejer jeg at købe en Duron 1300MHz, da den
lige akkurat kan trækkes på mit bundkort. Men nu til det egentlige
spørgsmål:

Vil det kunne betale sig at bruge 350 kr. på 400MHz ekstra?

Mvh
David Lebech

Fra : E Henrichsen

Dato : 10-04-03 14:06

Det kan det næppe! En TB 900 yder jo også mere end en duron 900, så de 400
Mhz holder ikke helt. jeg ville spare de 350 til et nyere bundkort og XP
processor.

mvh
Erik

Fra : Peter Pan

Dato : 10-04-03 18:47

"E Henrichsen" <henrichsen@stofanet.invalid> wrote in message
> Det kan det næppe! En TB 900 yder jo også mere end en duron 900, så de 400
> Mhz holder ikke helt. jeg ville spare de 350 til et nyere bundkort og XP
> processor.

En Duron 1300 er baseret på morgan kernen, som svarer til palomino kernen,
bare med 192 KB mindre cache. (64 vs 256 KB L2 cache). Men sammenligner man
med en TB900, er det en Thunderbird kerne, som ikke har SSE understøttelse.
Dette alene kan give en hel del i nogle apps.

Når opgraderingen er så relativ billig, vil jeg klart gå efter den. Havde
det været en Duron 950, havde det været en anden snak, men i dette tilfælde
tror jeg den vil være helt ok til prisen.

Mvh
Anders

Fra : Thomas H.

Dato : 10-04-03 14:13

"David Lebech" <lebech@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> spørgsmål:
>
> Vil det kunne betale sig at bruge 350 kr. på 400MHz ekstra?

Jeg gjorde samme stunt for lige over 300 kr.
Jeg havde en 650MHz så det var jo en fordobling
af hastigheden for 300 kroner, og det synes jeg er
helt ok, som mellemstadie indtil det hedder nyt
bundkort, ny processor og nyt ram.

Fra : Michael Schmidt

Dato : 10-04-03 14:28

Thu, 10 Apr 2003 14:52:16 +0200, "David Lebech" <lebech@privat.dk>
skrev:
> [...]
> Men nu til det egentlige spørgsmål:
>
> Vil det kunne betale sig at bruge 350 kr. på 400MHz ekstra?

Det kommer an på hvilket af VIAs chipsæt der er på KT133; KT266(

/Zmit

Fra : David Lebech

Dato : 10-04-03 14:57

"Michael Schmidt" <M.Schmidt@Mail.com> skrev i en meddelelse

> Det kommer an på hvilket af VIAs chipsæt der er på KT133; KT266(

Det kører med KT133-chipsættet. Jeg kan altså maksimalt installere end Duron
1300MHz, da chipsættet ikke kan klare 133MHz FSB i praksis, og Duron 1300MHz
er den hurtigste CPU med 100MHz (200MHz) FSB

Mvh
David Lebech

Fra : Martin Petersen

Dato : 10-04-03 15:27

> [...]
1300MHz
> er den hurtigste CPU med 100MHz (200MHz) FSB

Hvad med en thunderbird med 200 MHz FSB? Den må da kunne findes brugt.

- Martin

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 11-04-03 15:35

Martin Petersen wrote:

> Hvad med en thunderbird med 200 MHz FSB? Den må da kunne findes brugt.

Hvis du tænker på en T-Bird 1400 med 100 MHz FSB (200 er et DDR-tal), så
er de svære at finde brugt, og desuden bruger sådan en væsentligt flere
Watt (72-73) - og så når han måske grænsen for sin PSU..

Fra : Martin Petersen

Dato : 11-04-03 15:40

"Jens C. Hansen [Odense]" <greylion@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Hvis du tænker på en T-Bird 1400 med 100 MHz FSB (200 er et DDR-tal),

Bzz"kneppe"Bzz"kneppe"Bz :)

- Martin

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 12-04-03 14:57

Martin Petersen wrote:
> "Jens C. Hansen [Odense]" <greylion@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Bzz"kneppe"Bzz"kneppe"Bz :)

Hvordan er det flueknepperi, når det du skriver er forkert?
Der findes ingen T-Birds med 200 MHz FSB.

Jeg erindrer desuden en som satte sin FSB til 200 MHz så hans processor
futtede af.
Det var ikke fordi han ville overclocke den, han ville bare indstille
den korrekt i bios første gang han tændte sin pc efter at have samlet den.

(det var i et indlæg for længe siden, måske kan du finde det hvis du
gider at lede efter det).

Jeg tror ikke det bliver bedre nu hvor der er boards på vej med officiel
understøttelse for 200 MHz FSB..

Fra : Jakob M

Dato : 10-04-03 15:40

> Vil det kunne betale sig at bruge 350 kr. på 400MHz ekstra?

Kommer an på hvad du bruger din computer til, og hvor højt du prioriterer
CPU hastighed ?.

Mvh
Jakob

Fra : David Lebech

Dato : 10-04-03 21:48

"Jakob M" <fandens@klog.dkSPAM> skrev i en meddelelse

> Kommer an på hvad du bruger din computer til, og hvor højt du prioriterer
> CPU hastighed ?.

Jeg har ikke råd til den helt store opgradering endnu, så det er mest ment
som et lille forfriskende pust til computeren. Da jeg ikke kommer til at
bruge min computer så meget til næste år, vil jeg ikke lave en stor
opgradering...

Mvh
David Lebech