Gode råd ang. køb af "ny" PC
Fra : Dopedog

Dato : 09-04-03 21:07

Hejsa

En af mine veninder spurgte mig om jeg ikke ville undersøge hvor jeg kunne
få den billigste PC henne, så jeg tænkte jeg lige ville spørge jer kloge
hoveder først

Det er ligemeget om det er en "komplet" PC ELLER om det er "løsdele". Så
længe det er så billigt som muligt så er det bare godt

Kravene til PC'en er:

En ok harddisk (omkring 80 GB ville være at foretrække)
128 MB Ram ville være fint
Mhz ... tja ... det eneste hun skal bruge den til er at være på nettet,
spille yatzy og høre musik så sålænge det bare er minimum 500 Mhz og højst
1000 Mhz så er det bare fint

Lyd og grafik kort er der heller ikke de store krav til og bare der er et
netkort i til bredbånd så er det også bare godt

Ellers bundkort o.s.v. har jeg ikke så meget forstand på så alle råd
modtages gerne

Det eneste krav hun stillede var faktisk at den/det bare IKKE måtte være
brugt!

-Ronnie

Fra : Lars

Dato : 10-04-03 06:11

Kik her http://www.prc-data.dk/uni2adsl.asp

Lars.

Fra : Kim

Dato : 10-04-03 09:14

> [...]
> længe det er så billigt som muligt så er det bare godt
> Det eneste krav hun stillede var faktisk at den/det bare IKKE måtte være

Hvorfor i alverden ikke brugt ?? De 2 afsnit skriger lidt mod
hinanden....
Jeg er ikke sikker på, at du overjovedet kan købe en ny PC
på under 1000Mhz

Mvh, Kim

Fra : Leony

Dato : 10-04-03 16:43

> [...]

> er et netkort i til bredbånd så er det også bare godt
> Ellers bundkort o.s.v. har jeg ikke så meget forstand på så alle råd

Tror at stort set alle forhandlere kan klare en sådan maskine til 3-4000
kr (dette er uden monitor og Windows).
Den får nok en lidt kraftigere processor, men det gør den ikke dyrere.
Harddisken kan opgraderes i mange tilfælde mod prisforskellen.
Prøv at tjekke edbprisers sektion med færdige computere her kan du
sikkert finde noget.

En god ide er at skrive en max pris.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 10-04-03 23:42

Dopedog wrote:

> [...]
> nettet, spille yatzy og høre musik så sålænge det bare er minimum 500
> Mhz og højst 1000 Mhz så er det bare fint

De krav er fuldstændig gag. En 10GB harddisk er rigeligt til de krav.
80GB er til når man er begyndt at lege med video på pc'eren.
De 128MB ram er simpelhen for lidt hvis hun skal have et nogenlunde
moderne styresystem.

> Lyd og grafik kort er der heller ikke de store krav til og bare der
> er et netkort i til bredbånd så er det også bare godt

Prøv at se hos www.midtdata.dk de har bl.a. nogle @computere hvor
der er gjort meget ud af at de skal være støjsvage. Har ydet support
på sådan et dyr og jeg blev faktisk noget misundelig.

> Det eneste krav hun stillede var faktisk at den/det bare IKKE måtte
> være brugt!

En brugt var vist det bedste til hende.

mvh
Henning

Fra : Leony

Dato : 11-04-03 06:48

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> De krav er fuldstændig gag. En 10GB harddisk er rigeligt til de krav.

Det kan godt være 10 GB er rigeligt, men det er ikke en god investering
når man tager prisforskellen i betragtning. Hellere købe 80 GB fra
starten, end at bruge penge på 10 GB og så efter 1 måned opdage at det
faktisk ikke er så meget som man skulle tro.

> 80GB er til når man er begyndt at lege med video på pc'eren.

Video fylder meget, men det er der så meget der gør.

> De 128MB ram er simpelhen for lidt hvis hun skal have et nogenlunde
> moderne styresystem.

Windows 98 kører glimrende med 128 MB RAM, bedre OS er der vist ikke
brug for.

> En brugt var vist det bedste til hende.

Hvis hun har pengene, så er en ny da klart at foretrække.