Kan en canon scanner printe sende direkte ~
Fra : Jakob

Dato : 09-04-03 16:26

Jeg overvejer at købe en alm canon scanner. Derfor er jeg intereseret i
at vide om man kan få den til at scanne direkte til udprintning på
blækprinter så man kan bruge den som kopimaskine i en snæver vending ???

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 09-04-03 18:02

"Jakob" <nomail@nomail.no> skrev i en meddelelse
> Jeg overvejer at købe en alm canon scanner. Derfor er jeg intereseret i
> at vide om man kan få den til at scanne direkte til udprintning på
> blækprinter så man kan bruge den som kopimaskine i en snæver vending ???

Det kan den, anskaf dig et kopi program, så kører det -Artcopy -
Gunnar

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 09-04-03 18:42

Jakob <nomail@nomail.no> wrote in news:MPG.18fe59e8ac59628989684
@news.get2net.dk:

> Jeg overvejer at købe en alm canon scanner. Derfor er jeg intereseret i
> at vide om man kan få den til at scanne direkte til udprintning på
> blækprinter så man kan bruge den som kopimaskine i en snæver vending ???

Jeg har lige købt en Canon CanoScan LiDE 20. Den kan vha. det medfølgende
software fungere som kopimaskine som du beskriver det. Dog skal computeren
være tændt imens (men det er du jo nok klar over :))

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : Jakob

Dato : 09-04-03 22:58

> Jeg har lige købt en Canon CanoScan LiDE 20. Den kan vha. det medfølgende
> software fungere som kopimaskine som du beskriver det. Dog skal computeren
> være tændt imens (men det er du jo nok klar over :))

Det lyder fint, jeg vil lige høre om du er tilfreds med den. Den jeg har
set er en 646ue der er på tilbud. Den scanner godt nok kun i 42 bit men
om det giver den store forskel ved jeg ikke.

Men er du tilfreds med din ???

Hygge

Jakob

Fra : Anders Gissel

Dato : 10-04-03 00:02

> Det lyder fint, jeg vil lige høre om du er tilfreds med den. Den jeg
> har set er en 646ue der er på tilbud. Den scanner godt nok kun i 42
> bit men om det giver den store forskel ved jeg ikke.

Jeg har en "gammel" Canon D660U der med det medfølgende software også kan
kopiere - det virker glimragende (jeg er for i øvrigt fuldstændigt vild med
den scanner).

Med hensyn til farvedybde er 42b vist mere end rigeligt. Til en sort/hvid
kopi tror jeg du skal være uheldig hvis du får brug for mere end 8 bit, og
de færreste grafikkort kan vise mere end 32 bit på skærmen. Min scanner har
også 42 bit - jeg aner ikke hvor de alle sammen bliver af, men billederne
er gode og der er ingen problemer af nogen art.

Prøv det, prøv det!

-A.

Fra : Jakob

Dato : 10-04-03 08:17

> Prøv det, prøv det!

OK, tak for svaret.

MVH

Jakob

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 11-04-03 16:19

> [...]

> har set er en 646ue der er på tilbud. Den scanner godt nok kun i 42
> bit men om det giver den store forskel ved jeg ikke.

Yderst tilfreds! Den fungerer upåklageligt, var nem at installere og
giver en fin kvalitet af det indscannede. Det er også glimrende til OCR
sammen med OmniPage, til trods for,at jeg har læst flere steder, at det
var dens svage punkt.

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/