Hente anden brugers web ?
Fra : Karin

Dato : 09-04-03 15:09

Hej

Vi er to der arbejder på samme FP web. Jeg har ikke pt webbet lokalt, og
hvordan får jeg fat i det ?

Skal jeg åbne det online ?
eller importere ?

Hvordan gør man ?

Jeg selvfølgelig log-in navn/pw

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 09-04-03 17:58

Åbn | Publish.

Fra : Karin

Dato : 09-04-03 21:20

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> wrote in

> Åbn | Publish.

Dette har jeg også forsøgt. Alle filer får fejlagtigt dato og tid for
publish tidspunktet. Jeg vil ikke have ændret arkiv bitten af hensyn til
den anden bruger, som så ikke kan synkronisere uden at uploade ALT, og det
dur jo ikke hvis det er store datamængder :-|

Mvh Karin

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 10-04-03 12:33

FP bruger ikke arkiv bit'en til noget. Angående tiden så sæt den
korrekt på serveren.

On Wed, 9 Apr 2003 20:19:59 +0000 (UTC), Karin

Fra : Karin

Dato : 10-04-03 13:19

> Angående tiden så sæt den
> korrekt på serveren.

De ting har intet med hindanden at gøre. Filernes seneneste
redigeringsdato, må ikke sættes til downloadtidspunktet.

Karin

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 10-04-03 19:54

Skulle JPK have taget fejl i dette? jeg tvivler - til gengæld forstår jeg
ikke rigtig hvad du mener med at filernes sidste redigeringsdato ikke må
sættes til downloadtidspunket - kan du forklare det lidt nærmere?

--
ahw

Fra : Karin

Dato : 10-04-03 21:40

"Arne H.Wilstrup" <karl@meget.smart.dk> wrote in

> Skulle JPK have taget fejl i dette?
Ja

> jeg tvivler
Verficer det selv

> til gengæld forstår
> jeg ikke rigtig hvad du mener med at filernes sidste redigeringsdato

Kræver jo også grundlæggende kendskab til compuere, men jeg skal gerne
forklare:

En fil har et sæt attributter, bl.a. en arkivbit som benævnes med bogstavet
"A". Synkroniseringsprogrammer og backupprogrammer bruger bitten til at
konstatere om en fil er blevet ændret siden sidst. FTP synkroniseringer
anvender filens tidsstempel til at finde ud af om nyeste fil ligger lokalt
eller på serveren. Er nyeste på serveren så kopieres den lokale fil ikke,
og er nyeste lokalt - så kopieres den til severen.

Nå nu jeg publicerer serverens filer til lokal adresse i FP, så
tidsstemples alle de modtagne filer til det tidspunkt som filen skrives på
disken - på downloadtidspunktet. Og dette MÅ ikke ske, for så tror
synkroniseringssoftwaren at nyeste filer ligger lokalt, og vil så
efterfølgende publicere alle lokale filer til serveren, hvorefter bruger
nr.2 vil få synkroniseret sine lokale filer med dem fra severen - selvom
bruger 2 har nyere filer :-|

Mvh Karin

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 10-04-03 23:20

Enkel løsning. Brug kun FP til at publicere med. At bruge FTP på en
site med FP Extensions kan korrumpere disse.

On Thu, 10 Apr 2003 20:39:48 +0000 (UTC), Karin