ingen feriedagpenge under uddannelse
Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 09-04-03 12:42

Hvordan kan det være at man ikke kan få udbetalt optjente feriedagpenge hvis
man er under uddannelse - det virker som en urimelighed?

Jeg var på dagpenge noget tid i 2002 og har nu fået brev fra HK om at jeg
har optjent 6 dage med feriedagpenge til ferieåret 03/04, men jeg kan ikke
få dem udbetalt pga. "som hovedregel kan du heller ikke få udbetalt
feriedagpenge, hvis du deltager i en uddannelse". Iøvrigt _skal_ man være
medlem af en dansk a-kasse for at kunne få udbetalt disse feriedagpenge.

Jeg troede jeg havde optjent dem og det var det, men nu kan jeg se at man
for at få sine optjente feriedagpenge skal holde sig arbejdsløs i en længere
periode end nødvendigt.

Hmm - det var så mit lille sure opstød - hvorfor skal der altid trampes på
de studerende

Men spørgsmålet lød: Hvordan kan det være at man ikke kan få udbetalt
optjente feriedagpenge hvis man er under uddannelse - det virker som en
urimelighed?

Mvh Thomas