Newsservers (Betaling)
Fra : Navi

Dato : 09-04-03 09:15

Hej

Jeg bruger p.t. ultrafeed, men hastigheden er meget svingende. Så jeg leder
efter en ny newsserver med god hastighed(stabil) og som ikke har begrænset
download.

Nogen gode forslag?

Mvh

Steffen

Fra : Madsen

Dato : 09-04-03 09:21

On Wed, 9 Apr 2003 10:15:00 +0200, "Navi" <Gnu@gnu.dk> wrote:

> [...]
>efter en ny newsserver med god hastighed(stabil) og som ikke har begrænset

Du finder nok ikke nogen betalingsserver som ikke har en eller
anden grænse på deres download.

Selv bruger jeg Easynews hvor man får 6 GB pr måned for $10.
( man kan nulstille tælleren mod ekstrabetaling )

Her er hastigheden helt i top. Når jeg bruger Download Accelerator
kan jeg ofte downloade med 600-800 KB/sek

mvh Madsen

Fra : Kale Kop

Dato : 10-04-03 06:31

Jeg bruger simonews (www.simonews.com) ubegrænset download - 800 Kbs -
har også dk.binaer grupperne koster 14,95 euro pr. måned.
hilsen kale

Fra : Navi

Dato : 10-04-03 12:00

"Kale Kop" <Fietser@email.no> skrev i en meddelelse
> Jeg bruger simonews (www.simonews.com) ubegrænset download - 800 Kbs -
> har også dk.binaer grupperne koster 14,95 euro pr. måned.
> hilsen kale

Ok, tak

Steffen

Fra : John Doe

Dato : 12-04-03 07:01

"Kale Kop" <Fietser@email.no> wrote in message
> Jeg bruger simonews (www.simonews.com) ubegrænset download - 800 Kbs -
> har også dk.binaer grupperne koster 14,95 euro pr. måned.
> hilsen kale

Må jeg i al ydmyghed spørge hvorfor du abb. specielt på en newsserver? Min
udbyder (TDC) stiller da newsgroups til rådighed som en del af mit abb. og
her kan jeg downloade så meget jeg lyster (med fuld hastighed op til min
256/256Kbs ADSL forbindelse).

Mvh. Kim Christensen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-04-03 07:23

"John Doe" <JohnDoe@e-box.dk> skrev :

> [...]
>her kan jeg downloade så meget jeg lyster (med fuld hastighed op til min

Højere hastighed?
Længere retention?

Det kunne være to grunde.

Fra : Per N

Dato : 12-04-03 11:37

On Sat, 12 Apr 2003 08:23:08 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Højere hastighed?
>Længere retention?
>
>Det kunne være to grunde.

De danske udbydere er heller ikke altid lige flinke
til at hente de udenlandske binære grupper.
Det gælder ihvertfald Ticali, så derfor betaler
jeg for adgang til Easynews server som har det
hele.

mvh Per N

Fra : Navi

Dato : 12-04-03 17:18

"John Doe" <JohnDoe@e-box.dk> wrote in message

> [...]
> her kan jeg downloade så meget jeg lyster (med fuld hastighed op til min

TDC har en udemærket newsserver, men når man f.eks. har Cybercity, som kun
er god til danske binare grupper.
Så bliver man nød til at finde en betalingsserver.

Mvh

Steffen

Fra : John Doe

Dato : 26-04-03 15:25

> [...]

> abb. og her kan jeg downloade så meget jeg lyster (med fuld hastighed
> op til min 256/256Kbs ADSL forbindelse).

Goddag navnebroder

Hos TDC kan du alene DL med fuld hastighed på en 256 linie - nemlig med
23,6 kb/sek.

Hvis du har en 2048 linie, så kan du stadig kun DL med 23,6 - derfor
abonnerer mange på egen newsserver. TDC har sat begrænsning på hastigheden
selvom du har en hurtig linie. Vi er mange som synes at dette er plat og
vildledning. Når man køber en 2048 linie hos TDC, så forventer man også at
kunne bruge denne båndbredde på alle internet services.

Madsens DL på 600-800 kb/sek er således 33 gange højere hastighed, end man
får på TDC´s newsserver. DERFOR

MVH

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-04-03 17:28

John Doe <johndoe@mail-online.dk.z> skrev :

>Hos TDC kan du alene DL med fuld hastighed på en 256 linie - nemlig med
>23,6 kb/sek.

Det gælder nu kun i primetime, kl. 17 - 01, udenfor er
hastigheden 60 kb/s.