Pølsemands-slang
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 08-04-03 23:22

Hejsa!

Jeg står og skal bruge en masse pølsemands-slang. Jeg er lidt i tvivl
om gruppevalg, nu prøver jeg her - forslag modtages gerne.

Eksempler på pølsemandsslang:

En indianer med sidevogn: En rød pøse med brød
Skaldet franskmand i sovepose: Fransk hotdog

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon!

simlock.dk 2 år, hurra! Det fejres med fødselsdagstilbud hele marts,
og nu tilbydes også unlocking af Orange SPV og SonyEricsson P800.

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 08-04-03 23:30

"Lasse Hedegaard" skrev i en meddelelse

> Jeg står og skal bruge en masse pølsemands-slang. Jeg er lidt i tvivl
> om gruppevalg, nu prøver jeg her - forslag modtages gerne.

Prøv også i dk.kultur.sprog men her er nogen af mine almindelige som mange
sikkert har hørt:

2 døde med dej - 2 røde med brød
en grillet havmåge - en grillkylling
død indianer med bæ på ryggen - hotdog
en lang og en kage - hotdog

Kåre

Fra : Peter

Dato : 09-04-03 07:37

> [...]
>
> Eksempler på pølsemandsslang:
>
> En indianer med sidevogn: En rød pøse med brød
> Skaldet franskmand i sovepose: Fransk hotdog

Hvis der udbydes grillkyllinger:
"en ørn med stænger"

Fra : Asta Nielsen

Dato : 10-04-03 14:20

"Peter" <p@p.pp> skrev i en meddelelse news:3e93bfc5$0$4363$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> "Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis der udbydes grillkyllinger:
> "en ørn med stænger"

Eller "En halv ørn med sveller"

Fra : MP Jakobsen

Dato : 09-04-03 07:40

Jeg kan ikke huske hvem det var, men jeg mener der var en eller anden kendt
danske gruppe (shu-bi-dua eller selvsving måske) der lavede Gnags-nummeret
"Lygtemandens sang" om til "Pølsemandens sang". Jeg ved ikke om det kan
hjælpe.

MP

Fra : sune vuorela

Dato : 09-04-03 07:58

En der kalder sig "MP Jakobsen" <mpej@ruc.dk> skrev:

> [...]
>"Lygtemandens sang" om til "Pølsemandens sang". Jeg ved ikke om det kan

Linie 3

--
Sune

Fra : KE

Dato : 09-04-03 19:33

"MP Jakobsen" <mpej@ruc.dk> wrote in message
> [...]
> "Lygtemandens sang" om til "Pølsemandens sang". Jeg ved ikke om det kan

Mon ikke du tænker på Linje 3 og Thomas Eje i særledeshed ved et af deres
show.

KE

Fra : Thïngmand

Dato : 09-04-03 08:15

> Jeg står og skal bruge en masse pølsemands-slang. Jeg er lidt i tvivl
> om gruppevalg, nu prøver jeg her - forslag modtages gerne.

Karl Stegger med lædervest: Pølse i svøb

- og hvordan var det han sagde i filmen "At klappe med en hånd": 2 døde fra
bassinet og 1 balsameret: To røde pølser og en i svøb

--
Thïngmand
www.thingmand.dk

Fra : Bjarne Kunckel

Dato : 10-04-03 10:19

"Thïngmand" <michael@thingmand.invalid> wrote in message news:3e93c85d$0$52155$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Karl Stegger med lædervest: Pølse i svøb
> --
> Thïngmand

Vist nok fra boogie, hvor man bl.a. også kunne få en Jens Okking i rullekrave = fransk hotdog

Bjarne

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 09-04-03 14:20

"ThÔngmand" <michael@thingmand.invalid> writes:
>Karl Stegger med lædervest: Pølse i svøb
>
>- og hvordan var det han sagde i filmen "At klappe med en hånd": 2 døde
>fra
>bassinet og 1 balsameret: To røde pølser og en i svøb

Jeg plejer blot at be' om "en af de indviklede" - så får jeg også en i
svøb!

Mange hilsner

Kasper Hyllested

Fra : MP Jakobsen

Dato : 09-04-03 19:20

Jeg synes også en gang at have hørt udtrykket: En øgle med slam, betydende
en alm. hotdog, men kun med ketchup og sennep.

MP

Fra : Jesper E

Dato : 09-04-03 19:38

Hej
Et "røvhul med creme" er en fransk hotdog
Med utidig hilsen
Jesper

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 10-04-03 17:43

Wed, 09 Apr 2003 00:22:16 +0200, skrev Lasse Hedegaard
<laxxe@nospam.dk> :

>Jeg står og skal bruge en masse pølsemands-slang. Jeg er lidt i tvivl
>om gruppevalg, nu prøver jeg her - forslag modtages gerne.

2 døde fingre med blod og bræk = 2 pølser med sennep og ketchup

--
Gitte Sørensen
Hjemmeside med bl.a. Galleri: http://home.tiscali.dk/cgsorens

Fra : Claus Nielsen

Dato : 10-04-03 18:14

Her er et par eksempler jeg har fanget fra TV.

En skinkekutter = kogt pølse
En bogmesterpik = Lille tyk pølse
En dronning ingrid med sidevogn = En knækpølse med brød.

Den sideste er måske lige grov nok..

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 10-04-03 20:03

> Hejsa!
>
> Jeg står og skal bruge en masse pølsemands-slang. Jeg er lidt i tvivl
> om gruppevalg, nu prøver jeg her - forslag modtages gerne.

De Professionelle på P3 kørte for et års tid siden en uge med
pølsevognstema. Jeg ved ikke om du stadigvæk kan finde noget på DRs
hjemmeside, men dengang lå der så vidt jeg husker en del
pølsemands-relateret på deres site.

Mvh Mads

Fra : Hans Martin Hansen

Dato : 10-04-03 21:18

> Hejsa!
>
> Jeg står og skal bruge en masse pølsemands-slang. Jeg er lidt i tvivl
> om gruppevalg, nu prøver jeg her - forslag modtages gerne.

Google er din ven. Prøv at søge tilbage i dk.snak.vittigheder med søgeord
"slang".
Med start 11, marts i år er der en lang tråd om dette emne.

Go' læsning.
Hans

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 11-04-03 06:51

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev i en meddelelse...

> Jeg står og skal bruge en masse pølsemands-slang.

Prøv evt. her..
www.maduniverset.dk/slang.phtml

--
Mvh.
Peter W. Bosse

TORVEHALLERNE FÅR EN EKSTRA CHANCE
Røgede bornholmersild, økologiske oste og æbler fra Fejø skal måske
alligevel handles fra boder på Israels Plads i København, for onsdag
fik ideen om at omdanne området til en levende markedsplads nyt liv.
http://politiken.dk/nsf/henvis.asp?PageID=265524