Hvidkålsrouletter
Fra : Martin Andersen

Dato : 08-04-03 14:38

Mit spørgsmål går på(jeg ved godt hvordan man laver hvidkålsrouletterne),
hvordan man laver sur/sød sovsen til dem? Sådan lavede min mor dem.

Er det ikke

-eddike
-sukker
-lagen som er kommet af hvidkålene

og hvad mere skal man komme i? mælk

Fra : frieda

Dato : 08-04-03 15:27

"Martin Andersen" skrev d. 08-04-03 14:38 dette indlæg :
> [...]
hvidkålsrouletterne),
> hvordan man laver sur/sød sovsen til dem? Sådan lavede min mor dem.

Ja, du bager den op, som en almindelig hvid sovs (dvs. margarine og mel)
og så spæder du op med skiftevis væsken fra kåle og mælk. Derpå smager
du til med eddike og sukker.
Det smager godt.
Frieda

http://www.kandu.dk/

Fra : Martin Andersen

Dato : 08-04-03 16:39

> Ja, du bager den op, som en almindelig hvid sovs (dvs. margarine og mel)
> og så spæder du op med skiftevis væsken fra kåle og mælk. Derpå smager
> du til med eddike og sukker.
> Det smager godt.

Jeg har kun olie, men håber det går

Fra : Jan Bøgh

Dato : 08-04-03 18:03

"Martin Andersen" <15andersen@telia.com> wrote in message

> Jeg har kun olie, men håber det går

Det gør det nok ikke - jeg ville bruge smør.

vh
Jan

Fra : Martin Andersen

Dato : 08-04-03 18:37

> Det gør det nok ikke - jeg ville bruge smør.

Ellers må jeg jævne melet med vand..

Fra : Christina G

Dato : 09-04-03 09:14

Jeg har tit brugt olie uden problemer.

Mvh, Christina

Fra : Jan Bøgh

Dato : 09-04-03 15:49

"Christina G" <christina-g@nospam.dk> wrote in message

> Jeg har tit brugt olie uden problemer.

Det har jeg skam også, men aldrig til opbagt sovs - eller rettere: aldrig
til opbagt sovs med succes.
Jeg synes olien giver en helt forkert smag med mindre man er interesseret i
netop at få smagen fra olien - men det er vel ikke tilfældet i forb. med
hvidkålsrouletter.

I øvrig bruger man i min familie en karameliseret sauce a la den man normalt
forbinder med brunkål til hvidkålsrouletter. Disse bliver i øvrigt også
brunet.

vh
Jan