20kg for meget ;O(
Fra : Dorthe&Keld

Dato : 08-04-03 14:23

For 6 mdr siden fødte jeg mit syvende barn, jeg tog 38kg på under
graviditeten....har smidt 18kg og mangler stadig forbistrede 20kg.........de
vil bare ikke slippe mig..

Ved mine øvrige graviditeter har jeg taget mellem 20-26kg på, som er røget
af igen iløbet af de første 3 mdr.

Jeg er 35år....måler 169cm og vejer normalt mellem 62 og 64 kg......men pt.
siger vægten 84kg.....
Jeg syntes jeg drøner rundt hele tiden.....jeg spiser faktisk ikke noget
iløbet af dagen....men det er nok osse forkert ikke at gøre det!!!!!

Jeg vil blive meget glad for et par gode råd...ja eller måske 10

Knus fra Dorthe

Fra : bauchmann

Dato : 08-04-03 14:44

"Dorthe&Keld" skrev d. 08-04-03 14:23 dette indlæg :
> For 6 mdr siden fødte jeg mit syvende barn, jeg tog 38kg på under
> graviditeten....har smidt 18kg og mangler stadig forbistrede
20kg.........de
> vil bare ikke slippe mig..

Hej Dorthe.
Det værste du kan gøre er, at lade være med at spise. Dit stofskifte går
ned. Vil du gøre noget effektivt, så spis lidt 6 gange om dagen. Dit
stofskifte øges, og bedst er det, hvis du tager børnene med på en rask ,
gerne lang gåtur. Både du og børnene har godt af det. God fornøjelse
Torben

http://www.kandu.dk/

Fra : Dorthe&Keld

Dato : 08-04-03 17:27

Hej Igen.

Jeg glemte at skrive, at efter jeg har født har jeg fået en voldsom omgang
Psoreasis!!! Kan det ha noget med stofskifte og overvægt at gøre????
Jeg har aldrig haft det før

Hilsen Dorthe

Fra : Mona

Dato : 08-04-03 22:58

"Dorthe&Keld" <Bang17@tdcadsl.dk> wrote in

> For 6 mdr siden fødte jeg mit syvende barn, jeg tog 38kg på

Lyder godt nok ulækkert :-|

> jeg spiser faktisk ikke
> noget iløbet af dagen

og det er forkert. Så æder du vel til du er ved at sprænge lige inden du
sover - ikke ?
....og det er netop det værste du kan gøre.

Lad være at spise nogen efter kl.18 og gå sulten i seng - men spis i
stedet meget morgenmad og i løbet af dagen.

Ved at gå sulten i seng, vil di store ædesæk langsomt trække sig sammen,
og der skal mindre og mindre ned i skidesækken for at sultfornæmmelsen
kommer igen.

> Jeg vil blive meget glad for et par gode råd...ja eller måske 10

Vær god ved dig. Spis blot mindre og på de rigtige tidspunkter.
Være mere god ved dig: spis det rigtige tilmed, og vægttabet kommer ad
sig selv i løbet af 2-3 år og du kan så vise dig nøgen på stranden uden
at folk brækker sig

Mvh Mona

Fra : Padmé Amidala

Dato : 09-04-03 04:45

> Lad være at spise nogen efter kl.18

....ja, det gælder vel egentlig for os alle, eftersom mennesker generelt ikke
er kannibaler...!

Derudover vil jeg ikke kommentere dit, IMHO, ubehøvlede indlæg.

Padmé Amidala

Fra : Dorthe&Keld

Dato : 09-04-03 06:26

Jeg skrev seriøst her i gruppen i håb om at der var nogen der kunne gi`mig
nogle gode råd.....Nu sidder jeg og læser Monas`s svar til mig......og føler
mig stødt over at folk kan svar på den måde...

/Dorthe

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 09-04-03 06:38

Hejsa

Ja, jeg kan godt forstå du føler dig stødt over Monas indlæg, det gør langt
hovedparten nok, når/hvis de læser det, lad være med at tage det seriøs

Jeg har selv meldt mig til på http://www.slank-igen.dk/pages/front.aspx der
er nogen ting de godt kunne gøre bedre, men jeg plukker i opskrifterne og
tager det jeg kan lide, håber det evt. også kan hjælpe dig.

Jeg vejer selv 45 kg. for meget de 20 er efter min første graviditet og
så 15 mere efter anden, og resten er da jeg er så tyk og er slem til at
trøste spise, men nu skal det være slut så bruger det jeg kan fra de
forskellige ting og lægger så vores kost om

MVH
Gitte

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 09-04-03 06:54

Dorthe&Keld wrote:
> [...]
> gi`mig nogle gode råd.....Nu sidder jeg og læser Monas`s svar til
> mig......og føler mig stødt over at folk kan svar på den måde...

hej dorthe....

jeg vil også anbefale dig at ignorere monas svar....
det er muligvis skrevet i en god mening (kunne man fornemme fordi nogle af
rådene er ok, og der er en afvæbnene smiley), blot totalt uden nogen som
helst form for pli.....
rent ud sagt blev jeg vred da jeg læste det, og var lige ved at fare i
blækhuset, men besindede mig og lod være.......
det nemmeste er at du ganske enkelt sorterer i de svar du får..... ignorerer
de ubehøvlede og suger til dig af viden fra de andre...... det er heldigvis
helt i din magt ;)

held og lykke med dit projekt ;)
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-04-03 07:24

Sabina Hertzum wrote:

..... og der er en afvæbnene smiley), .....

Netop denne smiley gjorde, at den overhovedet ikke er afvæbnende.

Vedkommende mener måske, at det er direkte sjovt at skrive nedsættende
bemærkninger til nogen som sidder med overvægt.

Kolon, bindestreg ParentesSLUT bliver desværre misbrugt i mange
sammenhænge og man kan derfor ikke med sikkerhed sige, hvordan netop
denne smiley skulle fortolkes.
(og ser du den i sammenhæng med /kolon, bindestreg, lodret
streg/-smileyen, så nej. bemærkningen med stranden var ikke ironisk ment
eller for sjov).

En tredje mulighed. Vedkommende aner ikke hvad de enkelte smileys
betyder og strør om sig med dem efter for godt befindende.

Smileys er ligesom med salt og peber. Livet er for kedeligt uden, men
for meget er for meget.

Og det med rådene.... BS siger jeg dig BS. I hvert fald den med ingen
mad efter klokken 18.

Rådet går ud på, at man kommer til at faste i op til 12 timer. Gæt lige
hvad det gør ved ens blodsukker (og dermed lysten til sukkerholdigt sødt
i løbet af aftenen og natten. Og hvad er det nu lige man har brug for i
en slankeproces? Ikke noget sukkerholdigt i hvert fald)

Jeg kan kun anbefale ikke at følge rådet om ikke at spise efter klokken
18.

Undertegnede klarer sig fint med at spise de rigtige ting på alle tider
af døgnet.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-04-03 07:11

Dorthe&Keld wrote:

> Jeg skrev seriøst her i gruppen i håb om at der var nogen der kunne gi`mig
> nogle gode råd.

Jepper. Og det er nemlig lige præcis det news:dk.helbred.slank er
beregnet til.

> ....Nu sidder jeg og læser Monas`s svar til mig......og føler
> mig stødt over at folk kan svar på den måde...

Nu kan jeg ikke med sikkerhed tale for andre end mig selv, men jeg går
ud fra, at ingen af de faste skribenter herinde på nogen måde vil mene,
at Monas indlæg er repræsentativ på nogen måde for den måde vi taler til
hinanden på.

Vi kan være hårde ved hinanden, men aldrig overfor nye skribenter. Og
da slet ikke nogen som er i starten af en vægttabsproces (Starten er nok
en af de største forhindringer at komme over. Der kommer senere nogen
flere, men dem tager man til den tid).

Lad dig ikke kue af typer som Mona.
Lad ikke hendes åndsvage bemærkninger ødelægge det du er igang med.

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-04-03 07:09

Mona wrote:

> Lyder godt nok xxxxxxxx :-|

> du kan så vise dig nøgen på stranden uden
> at folk xxxxxxx sig

Føj for satan!
Hvad helvede er det for en måde at tale til folk på?

Vis din mor dit indlæg og snak med hende om målet med hendes opdragelse
af dig er nået!
(jeg vil tro, at du har et par år endnu). Og desværre er revselsesretten
afskaffe, så vær du glad for det.

Og ja, jeg er også ganske ubehøvlet lige her, men hvis du ikke bryder
dig om den måde at blive svaret til, så ændrer du først måden du skriver
på.

Fra : Frederiksen

Dato : 09-04-03 18:50

> Med venlig hilsen Carsten Riis
> Vær med til at redde liv ca. 4 gange om året
> http://www.bloddonor.dk

God idé - må kvinder godt nu give blod 4 gange årligt, eller må vi stadig
nøjes med to? Kunne jo selvfølgelig spørge på tirsdag, men nu fik jeg lige
chancen for at tilføre lidt opmærksomhed til emnet.

Mvh Maria

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-04-03 20:01

Frederiksen wrote:

> må kvinder godt nu give blod 4 gange årligt,

SVJV ja.

Men spørg på tappestedet for at være helt sikker.