sygedagpenge
Fra : Carsten Riis

Dato : 08-04-03 12:32

Hvordan var det nu med sygedagpenge?

Man skal være ansat hos en arbejdsgiver i 3 uger før man kan få
sygedagpenge, right?

Arbejdsgiveren skal så betale de første 14 dage af en medarbejders
sygdom.
Efter de 14 dages periode, så kan sygedagpenge-beløbet refunderes af
kommunen.

Var der så ikke noget med nogen regler om, at arbejdsgiveren ikke kan få
beløbet refunderet, når sygdommen skyldes dårligt psykisk arbejdsmiljø
eller tilsvarende forhold.

(Til min nuværende arbejdsgiver (hvis vedkommende læser med her): Nej,
jeg går ikke med planer om, at melde mig syg eller tilsvarende.
Spørgsmålet er af ren og skær interesse).

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk