El-forburg
Fra : Niels

Dato : 08-04-03 11:46

Er der nogen der har et bud på, hvad det koste på el-regningen at have
computeren kørende en 1 time ?

Fra : Jacob Riis

Dato : 08-04-03 13:11

"Niels" <n_skov@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har et bud på, hvad det koste på el-regningen at have
> computeren kørende en 1 time ?

Min bruger 130 W. Det bliver til cirka 20 øre i timen når man regner med en
kilowatt timepris på 1,50 kr. Det skal dog lige siges at jeg har en
fladskærm som bruger væsentligt mindre en en CRT (almindelig) skærm. Jeg
tror godt du kan regne med at de fleste bruger lidt mere strøm end min, regn
fx med 30-35 øre i timen så tror jeg ikke du går helt galt i byen. Nu har du
en idé hvad sådan en computer cirka bruger, hvis du vil vide det mere
nøjagtig bliver du nødt til at måle din egen computer. Hos mange biblioteker
kan du låne en el måler over lånerkortet.

--
Jacob

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 08-04-03 14:28

"Niels" <n_skov@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har et bud på, hvad det koste på el-regningen at have
> computeren kørende en 1 time ?
Hej
Jeg har haft måler på, ca., 150 Watt på en ældre maskine, men en nyere med
en stor prossesor op omkring 200. Husk derfor at slukke om natten.
Gunnar

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-04-03 18:00

In dk.edb.hardware, Gunnar Grooss <a-g.g.grooss@oncable.dk> says...
> en stor prossesor op omkring 200. Husk derfor at slukke om natten.

Det kommer an på brugen af maskinen. Mine maskiner kører 24/7.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Kim A

Dato : 08-04-03 19:42

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev i en meddelelse
> In dk.edb.hardware, Gunnar Grooss <a-g.g.grooss@oncable.dk> says...
>
> Det kommer an på brugen af maskinen. Mine maskiner kører 24/7.

> [...]

Bliver da helt nysgerrig efter at vide hvad du bruger din pc til siden den
kører 24/7

/Kim A.

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 08-04-03 20:28

In 3e9317b4$0$29521$ba624c82@nntp04.dk.telia.net,
Kim A <kfand@hotmail.com> writes:
> "Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev i en meddelelse

> Bliver da helt nysgerrig efter at vide hvad du bruger din pc til
> siden den kører 24/7
>
> /Kim A.

Men 24/7 maskine køre web og mail for familie og venner.. små 40
bruger.. den bruger ca. 120-130W

Fra : Niels T

Dato : 08-04-03 23:01

> Men 24/7 maskine køre web og mail for familie og venner.. små 40
> bruger.. den bruger ca. 120-130W

med eller uden skærm?

-Niels

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 09-04-03 12:16

Jeg har en Shuttle XPC XP 2200, den bruger 110W i skrivende stund. Det er
med højttalere og adsl, men uden skærm.

Mvh
Hans Mouridsen

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 09-04-03 16:20

In b6vgpt$lgi$1@news.cybercity.dk,
Niels T <xxxFJERN_DETTExxxNIELS_T79@HOTMAIL.COM> writes:

> med eller uden skærm?
>
> -Niels

Jeg har lige målt efter... min 24/7 maskine bruger: 80-90w uden skærm...
den køre: AMD 550Mhz med 2 IBM SCSI diske.

Min AMD XP 1900 maskine med en SCSI disk og 3 blæser bruger 120-130 uden
skærm.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-04-03 14:48

In dk.edb.hardware, Kim A <kfand@hotmail.com> says...
> Bliver da helt nysgerrig efter at vide hvad du bruger din pc til siden den
> kører 24/7

Jeg har en Dual PPro-200 uden skærm og uden tastatur (den brokker sig
lidt under opstart) der står som server for 3 internet-domæner.

Og min arbejdsstation, som står og laver ingenting. Jeg vil bare kunne
sætte min ved den hvis jeg skal søge nogle oplysninger på nettet. Jeg
gider ikke vente på at den boot'er.

Den har i skrivende stund været oppe i 17 døgn (og nede pga. hardware-
arbejde).