Udstilling i Odense
Fra : Anne Schilling

Dato : 08-04-03 10:57

Jeg er jo blevet nysgerrig mht. hvad hele denne vidunderlige katteverden kan
tilbyde af oplevelser, udstillinger - ja hele atmosfæren omkring det, at
have kat.

Jeg har hørt, at der skulle komme en udstilling i Odense d. 19. og 20. April
2003, men det er ikke lykkedes mig, at finde ud af hvor, og hvor meget det
evt koster at komme ind som tilskuer, er der nogle af Jer der kan hjælpe med
det?
- Normalt plejer jeg ellers selv at kunne finde ud af sådanne informationer,
men jeg må indrømme at jeg er lidt på bar bund denne gang!

Jeg tænkte jo, at sådan en udstilling må være en god måde, at lærer de
forskellige racer at kende på og samtidig opleve hele atmosfæren, så hvis
jeg har mod på det, tror jeg bestemt jeg vil komme og se, hvad det er!

Hvad kan man som tilskuer forvente, hvad kan man lave ja kort sagt, - hvad
sker der egentlig på sådan en udstilling?

På forhånd tak
Anne

Fra : Pernille Scharff

Dato : 08-04-03 12:04

Hej Anne,

> [...]
> evt koster at komme ind som tilskuer, er der nogle af Jer der kan hjælpe

Der er en masse information om adresse og åbningstider her:
http://www.perseren.dk/udstilling/spiseseddel_Odense.htm
Det foregår i Marienlystcentret, Odense C.

Det koster som regel omkring 30 kr at komme ind som tilskuer så vidt jeg
husker.

> - Normalt plejer jeg ellers selv at kunne finde ud af sådanne
informationer,
> men jeg må indrømme at jeg er lidt på bar bund denne gang!

Ja, man skal også vide hvor man skal lede. Alle danske udstillinger kan du
altid finde på www.felisdanica.dk - Felis Danica er den overordnede
organisation for danske racekatteaktiviteter. Der er en udstillingskalender
og links til de arrangerende klubbers sider - og de arrangerende klubber har
altid et menupunkt der hedder "Udstillinger".

> Hvad kan man som tilskuer forvente, hvad kan man lave ja kort sagt, - hvad
> sker der egentlig på sådan en udstilling?

Først og fremmest skal du være opmærksom på at der på en 2-dages udstilling
som denne ikke er alle racer begge dage. Så hvis du vil se alle de
forskellige racer (en herlig ting) skal du nok forberede dig på to
udflugter. Lørdag den 19. april er der alle semilanghårskattene (kategori
2) - norske skovkatte, Maine Coons, Hellig Birma, Tyrkisk Van, Tyrkisk
Angora - og sikkert et par flere racer jeg ikke kan huske. Søndag den 20. er
der persere/exotics (kategori 1), korthårskatte (kategori 3) - brite,
abyssinier, somali, russer, burmeser og mange andre smukke sager, og endelig
kategori 4 der består af siamesere, orientalere, balinesere og javanesere.

Udstillingen starter med at alle kattene bedømmes hos en dommer. Det kan
godt virke noget hektisk, fordi udstillerne farer rundt med katte fra bur
til bedømmelse og tilbage igen *G*. Hvis du gerne vil blive klogere på
hvordan kattene bedømmes, så find frem til en dommer, der fortæller om
kattene (der er stor forskel på hvor meget dommerne snakker, mens de
bedømmer) og lyt til ham/hende. Lad helst være med at stille dig lige foran
dommerbordet - det vil udstillerne garanteret ikke sætte pris på!

Når dommerne har set alle kattene er det tid til nominering, hvor dommeren
sammenligner de bedste hankatte, hunkatte, hankastrater, hunkastrater,
ungdyr og killinger for at vælge sine bedste katte til sceneshowet.

Udstillingen slutter med sceneshowet, hvor hver dommers bedste katte
sammenlignes med alle de andre dommeres bedste katte af hele dommerpanelet.

Hele dagen er der desuden rig mulighed for at bruge astronomiske beløb på
kattefoder, kattelegetøj og andre "unødvendigheder" - men der er som regel
også utrolig gode tilbud.

Så det kan alt i alt let blive en lang dag for en tilskuer, husk endelig at
tage gode sko på, for man vader som regel rundt (jeg gør i hvert fald!).
Hvis du gerne vil "genkendes" af andre her fra gruppen, så monter 1 stk.
legetøjsmus på din bluse eller jakke, det plejer at virke! Jeg er der om
lørdagen og har "kun" to katte med denne gang, så jeg vil gerne svare på
spørgsmål og fortælle om hvad der foregår - du skal være velkommen!

/Pernille

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 08-04-03 13:29

> [...]
> lørdagen og har "kun" to katte med denne gang, så jeg vil gerne svare på
> spørgsmål og fortælle om hvad der foregår - du skal være velkommen!

Hvem kommer med mus på?

Jeg deltager den 19. med 2 stk cooner

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Pia Thomsen

Dato : 08-04-03 13:28

Nina skrev:
>Hvem kommer med mus på?<

Jeg kommer sammen med Lukas - om vi har mus på, vides ikke

Hilsen Pia

http://home20.inet.tele.dk/coonscorner

Fra : Pernille Scharff

Dato : 08-04-03 13:52

> Jeg kommer sammen med Lukas - om vi har mus på, vides ikke

Ih hurra, så er der et kastrat-BIV vi kan slås om igen *skynder mig hjem
og påbegynder en 10 dage lang vaske- og forskønnelsesrutine for Cho-Katten*

/Pernille

Fra : Pia Thomsen

Dato : 08-04-03 15:21

Pernille skrev:
>Ih hurra, så er der et kastrat-BIV vi kan slås om igen *skynder mig
hjem og påbegynder en 10 dage lang vaske- og forskønnelsesrutine for
Cho-Katten<

Hvem er den tredie? Udover at Lukas' grumme konkurrent nok skal dukke op og
sætte en stopper for jublen

10 dage ligefrem?? Så er der da ikke mere pels tilbage Jeg nøjes altså
med at vaske torsdag eller fredag - så håber jeg at Choko ikke synes, at han
er alt for usoigneret

Fra : Pernille og Jesper

Dato : 08-04-03 16:08

> Hvem er den tredie? Udover at Lukas' grumme konkurrent nok skal dukke op og
> sætte en stopper for jublen

Malene sagde da at hun og Sally (Chokos grumme konkurrent ) kommer
til Odense også, så vi er da tre!

> 10 dage ligefrem?? Så er der da ikke mere pels tilbage Jeg nøjes altså
> med at vaske torsdag eller fredag - så håber jeg at Choko ikke synes, at han
> er alt for usoigneret

LOL - jeg tænkte bare at jeg da hellere må lægge mig i selen for at gøre
hende så fin at vi har en chance for at nupse det BIV denne gang *G* Men
okay, jeg vil da hellere have BOX end BIV hvis jeg ikke kan få begge
dele *fnis*

/Pernille

Fra : Pia Thomsen

Dato : 08-04-03 17:00

Pernille skrev:
> [...]
okay, jeg vil da hellere have BOX end BIV hvis jeg ikke kan få begge dele

Tjae, det kan der være noget om, men sådanne forhåbninger gør jeg mig slet
ikke med Lukas på slæb Jeg er glad bare han får sine certer, og så
falder jeg i svime, når han får mere

Fra : Mette Jensen

Dato : 08-04-03 16:14

Nina, Tender Tribes wrote:

> Hvem kommer med mus på?

Vi kommer med 1 skt. Coon killing.
Og jeg skal se om jeg ikke kan huske musen denne gang.....

--
Venlig hilsen Mette

www.Chimera-MaineCoon.dk

Fra : Anne Schilling

Dato : 08-04-03 18:36

Hej Pernille

> Der er en masse information om adresse og åbningstider her:
> http://www.perseren.dk/udstilling/spiseseddel_Odense.htm
> Det foregår i Marienlystcentret, Odense C.

*klip*

> [...]
har
> altid et menupunkt der hedder "Udstillinger".

- Mange tak for begge link, det er dejligt med lidt hjælp, det kunne helt
sikkert bruges.

> Det koster som regel omkring 30 kr at komme ind som tilskuer så vidt jeg
> husker.

- Ok det er jo ikke noget der får økonomien til at vælte, dejligt at det
ikke koster mere, så også os interesserede og nysgerrige studerende kan
komme med

> [...]
endelig
> kategori 4 der består af siamesere, orientalere, balinesere og javanesere.

- Umiddelbart vil jeg nok vælge at komme Lørdag, da jeg er meget facineret
af langhårede og semilanghårende katte!
Men da det jo er en korthåret kat jeg er ude efter at købe, burde jeg måske
tage forbi søndag også Men du skal i hvertfald have tak for, at gøre mig
opmærksom på fordelingen.

> [...]
foran
> dommerbordet - det vil udstillerne garanteret ikke sætte pris på!

- *fnis* Ja jeg kan forestille mig, at man ikke bliver så pokkers populær,
hvis man planter sin brede *host* numse foran dommerbordet Men det var
en god ide med at stille sig så man kan hører, hvad der bliver sagt

> Hele dagen er der desuden rig mulighed for at bruge astronomiske beløb på
> kattefoder, kattelegetøj og andre "unødvendigheder" - men der er som regel
> også utrolig gode tilbud.

- Uha det er jo ligefrem farligt at komme sådanne steder, tror jeg må lade
dankortet blive hjemme. Elsker at bruge penge og er ret sikker på, at det
også gælder når der skal shoppes ting til katte

> [...]
> lørdagen og har "kun" to katte med denne gang, så jeg vil gerne svare på
> spørgsmål og fortælle om hvad der foregår - du skal være velkommen!

- Det siger jeg mange tak for, og vil gå ud og shoppe for et styk
legetøjsmus i tilfælde af at jeg kommer

Du skal have mange tak for linkene, ideerne og de gode råd
Anne

Fra : Mette Jensen

Dato : 08-04-03 21:20

Anne Schilling wrote:

> - Ok det er jo ikke noget der får økonomien til at vælte, dejligt at
> det ikke koster mere, så også os interesserede og nysgerrige
> studerende kan komme med

Hvis du tager studiekort med giver de fleste klubber også studierabat!

--
Venlig hilsen Mette

www.Chimera-MaineCoon.dk

Fra : Birgitte

Dato : 08-04-03 14:08

Jeg kommer d. 19 med 1 stk coon
Ved jo der er masser at se på
Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Broxgaard

Dato : 09-04-03 05:46

Vi regner også med at kommer der ind... nok om søndagen... og vi skal nok
prøve at huske mus

--
Med Venlig Hilsen
Miss Candy og Daniel