"Tommy" <verndroidSLET@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:e7h79v8s7ajpidtrgivvt3pir3u53pqirk@4ax.com...
> Btw..seneste nyhed jeg kunne finde fra run2net er følgende:
>
http://web.archive.org/web/20020602095533/http://www.run2net.dk/
>
> Det tyder ikke voldsomt meget på at deres problemer med stofa er løst.
> Family logon er vist det eneste positive de kan nævne på siden. Jeg
> tvivler lidt på at resten af problemerne med Stofa set fra Run2Net's
> side er blevet løst mellem den 24/5 2002 og den dato run2net valgte at
> stoppe. Men derfor kan det selvfølgelige godt være manglende interesse
> fra medlemmerne der førte til at de lukkede.
Jeg havde en del korrespondance med en hel del StofaNet kunder den gang, og
oplevede også hvordan StofaNets newsgroup gik fra at være meget negativ i
sin holdning over for alt, til at mene at StofaNet kører glimrende, og hvis
nogle har et problem bør de kontakte support for at bede dem om at hjælpe
med at finde fejlen på PCen.... *pust* *pust* .. lang sætning...
Run2Net forstod ikke at StofaNet fortalte at der ikke eksisterede en
Stofa/Telia Tucows server... det gjorde der, bare ikke oficielt dengang. Det
er blevet oficielt siden... og det var vist nok lige omkring dengang.
De ønskede flat rate... det kom så første her lige før jul.
De ønskede tilslutning af flere PCere, som de også fik (som du kan se).
De ønskede bedre stabilitet. Det fik de også. Den øgede pris på flexrate
gjorde at det fornødne udstyr kunne erhverves... og hastigheden er som regel
ret stabil, og var det også dengang.
De ønskede at modemerne ikke faldt så meget af. De fik hyppigere
teknikerbesøg, og Stofa betvivlede ikke muligheden at ombytte modemet.
Derved blev modemerne mere stabile.
De ønskede at Messenger kom til at virke. Med DHCP kom det til at virke
(ingen NAT).
De ønskede fast IP adresse til DHCP kunder. Den fik de.
De ønskede fast IP til familie PC kunder... den fik de.
De ønskede bedre support... den fik de.
De ønskede bedre udmeldinger omkring drifstforstyrrelser... det er blevet
bedre (dog slet ikke godt nok endnu)
De ønskede en bedre manual. Den fik de også.
Det er ikke fordi at Stofa har ligget på den lade side, og gør det stadig
ikke.
Det har ikke kørt optimalt her i vinterhalvåret pga voldsomme opgraderinger
mm. Men man kan jo håbe på at når de får styr på deres opgraderinger, ligner
det igen det net man havde for ½ år siden.
T