Run2net forsvundet?!
Fra : Erik Graversen

Dato : 08-04-03 08:40

Hejsa!

Er der en stofanet bruger der kan fortælle mig hvad der er
blevet af brugergruppen Run2net?

Mvh.

Erik.

--

RYGESTOP UDEN STRESS:
http://home1.stofanet.dk/erikgr/

Fra : Tommy

Dato : 08-04-03 10:14

On Tue, 8 Apr 2003 09:40:15 +0200, "Erik Graversen"
<erikgr@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Hejsa!
>
>Er der en stofanet bruger der kan fortælle mig hvad der er
>blevet af brugergruppen Run2net?

Den blev nedlagt for ret længe siden faktisk pga. manglende resultater
så at sige. De blev trætte af, at stofa ikke på nogen måde var lydhøre
eller i hvert fald ikke var særligt samarbejdesvillige.
--
Tommy - Hader DU en reklame? --> http://www.hadereklamer.dk
E-Reklamer.dk: http://makeashorterlink.com/?T26A15582

Fra : T

Dato : 08-04-03 17:23

"Tommy" <verndroidSLET@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Den blev nedlagt for ret længe siden faktisk pga. manglende resultater
> så at sige. De blev trætte af, at stofa ikke på nogen måde var lydhøre
> eller i hvert fald ikke var særligt samarbejdesvillige.

Beklager Tommy.... WAY off!!!

Run2Net blev nedlagt fordi der ikke var nogle brugere der mødte op til deres
generalforsamlinger. Der var vist 8 tilmeldt til sidst, og kun 5 der mødte
op... hvoraf 3 af dem vist var selve foreningens formand, kasser mm.

Grunden til at der ikke mødte nogle op, var faktisk fordi at deres bønner
efterhånden var ført ud i livet, og deres problemer var løst. De var
pludselig alle glade og tilfredse, og kunne ikke se nogen årsag til at rejse
rundt i landet for at sidde og klage over noget de var ret tilfredse med.

Fra : Tommy

Dato : 09-04-03 07:59

>Beklager Tommy.... WAY off!!!

Hmm. min husker har det åbenbart med at strejke. Beklager den
fejlagtige information.

Fra : Tommy

Dato : 09-04-03 08:09

> [...]
>rundt i landet for at sidde og klage over noget de var ret tilfredse med.

Btw..seneste nyhed jeg kunne finde fra run2net er følgende:
http://web.archive.org/web/20020602095533/http://www.run2net.dk/

Det tyder ikke voldsomt meget på at deres problemer med stofa er løst.
Family logon er vist det eneste positive de kan nævne på siden. Jeg
tvivler lidt på at resten af problemerne med Stofa set fra Run2Net's
side er blevet løst mellem den 24/5 2002 og den dato run2net valgte at
stoppe. Men derfor kan det selvfølgelige godt være manglende interesse
fra medlemmerne der førte til at de lukkede.

Fra : T

Dato : 09-04-03 15:30

> [...]
> stoppe. Men derfor kan det selvfølgelige godt være manglende interesse
> fra medlemmerne der førte til at de lukkede.

Jeg havde en del korrespondance med en hel del StofaNet kunder den gang, og
oplevede også hvordan StofaNets newsgroup gik fra at være meget negativ i
sin holdning over for alt, til at mene at StofaNet kører glimrende, og hvis
nogle har et problem bør de kontakte support for at bede dem om at hjælpe
med at finde fejlen på PCen.... *pust* *pust* .. lang sætning...

Run2Net forstod ikke at StofaNet fortalte at der ikke eksisterede en
Stofa/Telia Tucows server... det gjorde der, bare ikke oficielt dengang. Det
er blevet oficielt siden... og det var vist nok lige omkring dengang.
De ønskede flat rate... det kom så første her lige før jul.
De ønskede tilslutning af flere PCere, som de også fik (som du kan se).
De ønskede bedre stabilitet. Det fik de også. Den øgede pris på flexrate
gjorde at det fornødne udstyr kunne erhverves... og hastigheden er som regel
ret stabil, og var det også dengang.
De ønskede at modemerne ikke faldt så meget af. De fik hyppigere
teknikerbesøg, og Stofa betvivlede ikke muligheden at ombytte modemet.
Derved blev modemerne mere stabile.
De ønskede at Messenger kom til at virke. Med DHCP kom det til at virke
(ingen NAT).
De ønskede fast IP adresse til DHCP kunder. Den fik de.
De ønskede fast IP til familie PC kunder... den fik de.
De ønskede bedre support... den fik de.
De ønskede bedre udmeldinger omkring drifstforstyrrelser... det er blevet
bedre (dog slet ikke godt nok endnu)
De ønskede en bedre manual. Den fik de også.

Det er ikke fordi at Stofa har ligget på den lade side, og gør det stadig
ikke.
Det har ikke kørt optimalt her i vinterhalvåret pga voldsomme opgraderinger
mm. Men man kan jo håbe på at når de får styr på deres opgraderinger, ligner
det igen det net man havde for ½ år siden.

Fra : Tommy

Dato : 11-04-03 10:05

> [...]
>nogle har et problem bør de kontakte support for at bede dem om at hjælpe
>med at finde fejlen på PCen.... *pust* *pust* .. lang sætning...

Hehe.. ja godt man ikke SKAL læse højt! :)

> [...]
>mm. Men man kan jo håbe på at når de får styr på deres opgraderinger, ligner
>det igen det net man havde for ½ år siden.

Jamen det lyder jo alt sammen meget positivt. Det eneste jeg så lige
kan komme i tanke om, er den spil-server der også blev talt en del om.
Den(m) har stofa vist ikke fået noget op af endnu. Men det er
selvfølgelig heller ikke lige det vigtigste. Det er klart pris og
stabilitet. Jeg skiftede faktisk FRA stofanet til ADSL pga. online
gaming, hvor stofa mildelst talt ikke dur pga. meget svingende
ping-tider.

Fra : T

Dato : 11-04-03 10:59

> [...]
> stabilitet. Jeg skiftede faktisk FRA stofanet til ADSL pga. online
> gaming, hvor stofa mildelst talt ikke dur pga. meget svingende

Ja... spil har StofaNet aldrig rigtig fokuseret på. Da de dog efterhånden
fandt ud af at StofaNet faktisk var suverænt at spille på (i de områder
selvfølgelig hvor nettet kører normalt/optimalt), begyndte de langsomt at
interessere sig for det. Der kom lidt guides mm, og test på hvor gode de er
til at spille på.

Men jeg tvivler på at Stofa fokuserer på spil igen før de har fået styr på
alle opgraderingerne. Det ville nok heller ikke være smart at begynde med
spilservere mm, hvis der er storbyer der har problemer med deres linier.

Det skal siges at jeg kender en del med StofaNet... og de har stadigvæk
suveræne pingtider, og det er hele tiden. Så det kan godt... hvis det hele
bare kører efter hensigten! :)