Priser på friske rejer
Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 07-04-03 18:52

Er der nogen, der bare sådan tilnærmelsesvis ved, hvad store friske "pil
selv" rejer koster pr. kilo?

Og hvor meget skal man beregne pr. person til "pil selv" som forret?

Kåre

Fra : crema

Dato : 07-04-03 19:02

Hvor kan du finde rejer som friske. Jeg har kun set dem som kogte og frosne,
men IKKE friske.
Henrik

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 07-04-03 19:10

Crema skrev:

> Hvor kan du finde rejer som friske. Jeg har kun set dem som
> kogte og frosne, men IKKE friske.

Jeg synes ellers at fjordrejer plejer at ligge og sprælle hos fiskemanden.

(Se venligst <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html#nedenunder>.)

// Klaus

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 07-04-03 19:51

"Klaus Alexander Seistrup" <spam@magnetic-ink.dk> skrev

> Jeg synes ellers at fjordrejer plejer at ligge og sprælle hos fiskemanden.

Ja, men det er jo små rejer. Ikke store :)

Jeg har heller aldrig set friske store rejer, og gider ikke pille de små.
Min skildpadde var dog glade for de små med skal.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 07-04-03 19:56

Thomas Wesley Hinton skrev:

> Ja, men det er jo små rejer. Ikke store :)

Godtordigen.

> Min skildpadde var dog glade for de små med skal.

Det vil jeg fortælle en af mine kolleger, hvis skildpadde er gået
i sultestrejke.

// Klaus

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 07-04-03 22:10

"Klaus Alexander Seistrup" skrev i en meddelelse

> Godtordigen.

> Det vil jeg fortælle en af mine kolleger, hvis skildpadde er gået
> i sultestrejke.

Tak for alle de uddybende svar Min fejl - jeg mente selvfølgelig ikke
friske, forstået som ikke kogte - men som frisk kogte, eller i hvert fald
som ikke frosne.

I håb om svar

Kåre

Fra : kautaq

Dato : 07-04-03 23:49

Kåre Weng Madsen wrote:

> Er der nogen, der bare sådan tilnærmelsesvis ved, hvad store friske "pil
> selv" rejer koster pr. kilo?

De skalrejer man kan købe i supermarkedet koster 20-25kr pr. pakke.
Og de er sådan set friske. De bliver hentet op fra det dybe hav
omkring Grønland og bliver øjeblikkeligt kogt om bord på skibet
i det rene og rensede havvand. Derefter bliver de frosset ned.

Der er efter min mening intet over eller under i kvalitet og
smag - de er de bedste du kan købe.
De hedder i øvrigt 'søkogte rejer' (men ikke i supermarkedet)

> Og hvor meget skal man beregne pr. person til "pil selv" som forret?

Jeg plejer at beregne en pose til to personer, men jeg har
faktisk lige lave forret til otte personer og der brugte jeg
tre pakker a' 400g fra Brugsen.

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 07-04-03 22:27

Kautaq skrev:

> der brugte jeg tre pakker a' 400g fra Brugsen.

Det skal tilføjes at det kan betale sig at købe rejer i 400 g-poser
fremfor i 150 g-poser. Rejerne i 400 g-poser koster almindeligvis i
størrelsesordenen 70 kr/kg, men dem i 150 g-poser koster over 100 kr/kg
(sidst jeg så efter var det vist 110 kr/kg) når de er på tilbud.

// Klaus

Fra : kautaq

Dato : 08-04-03 01:52

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> [...]
> størrelsesordenen 70 kr/kg, men dem i 150 g-poser koster over 100 kr/kg
> (sidst jeg så efter var det vist 110 kr/kg) når de er på tilbud.

Hvor i alverden kan man købe grønlanske søkogte skalrejer/pil-selv-
rejer i 150g poser, det har jeg aldrig set.

Jeg køber dem når de er på tilbud. Netto havde dem til en tyver
i sidste uge, men jeg har købt tre pakker i Brugsen for er 50'er
engang. De bliver smidt i fryseren til lejligheden byder sig.

Das Beste am Norden...

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 08-04-03 05:59

Kautaq skrev:

> Hvor i alverden kan man købe grønlanske søkogte skalrejer/
> pil-selv-rejer i 150g poser, det har jeg aldrig set.

Undskyld, jeg overså det lille "pil-selv".

// Klaus