Fejl i Java 1.4 og JBuilder8
Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 07-04-03 16:04

Jeg har skrevet et program i Java 1.2, men er nu
ved at få det til at virke i 1.4, jeg får dog en
masse fejl jeg ikke aner hvordan jeg skal løse!

Samtidig er jeg skiftet fra JBuilder3 til
JBuilder8, dette har helt sikker også en
del med fejlene at gøre.

Den hyppigste fejl:
"GUIVareForbrug.java": Error #: 750 : initialization error:
com.borland.compiler.symtab.LoadError:
java.io.IOException: class not found: class java.lang.Object

Jeg skal lige nævne at programmet virker i JBuilder3
med Java 1.2.

Hvordan får jeg programmet til at virke i Java 1.4
og JBuilder8?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 09-04-03 18:56

On Mon, 07 Apr 2003 17:04:24 +0200, Mikael Nørrelund Andersen wrote:

> [...]
>
> Jeg skal lige nævne at programmet virker i JBuilder3
> med Java 1.2.
>
> Hvordan får jeg programmet til at virke i Java 1.4
Umiddelbart tror jeg ikke at fejlene kommer fra skiftet mellem Java 1.2 og
1.4, det er nok snarer JBuilder der driller.

Har du installeret flere forskellige versioner af JDK ??? (evt.
indbygget i JBuilder).

Kan du kompilere koden i en alm. DOS-promt ???

Lige fundet vha. google (
http://community.borland.com/article/0,1410,26591,00.html )
When I try to compile a class in JBuilder, for example the "WelcomeFrame",
I see this error:

"WelcomeFrame.java": Error #: 750 : initialization error:
com.borland.compiler.symtab.LoadError: neither class nor source found for
java.lang.Object"

This error indicates that you are using an invalid JDK in your project.
Open the Project Properties and check the value for JDK under the Paths
tab. If this is something like "unkown java", then you need to change it
to point to a valid JDK (e.g. the JDK that was included with JBuilder 4,
which will show as java 1.3.0-C).

To change/edit the JDK's available to JBuilder, open the Tools menu and
select Configure JDK's. Click the help button on the Configure JDK's
dialog for more information.
--
Mikkel Bundgaard
Student at IT University of Copenhagen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-05-03 15:41

Mikkel Bundgaard wrote:
> This error indicates that you are using an invalid JDK
> in your project.

Det var vist dette, men jeg har flere problemer.
Jeg laver et nyt indlæg.
Tak for hjælpen hidtil og undskyld den sene respons :)