/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Ødelagt kuglepen, har jeg reklamationsret.
Fra : Thunderbird[7100]


Dato : 07-04-03 14:08

Kære NG

Det kan godt ske at dette spørgsmål har været oppe og runde et par gange
før, men jeg håber dog at i vil hjælpe mig alligevel.

I december 2002 købte jeg en Ferrari kuglepen i den lokale boghandel,
her for en lille uge siden knækkede den dims af som holder kuglepennen
fast.

Jeg fandt så ud af at kuglepennen var lavet i plastik til trods for at
jeg havde forventettet at en kuglepen af den art og pris ville være
lavet af metal.

Men jeg henvendte mig så i den lokale boghandel og foreviste dem
kuglepennen. Jeg nævnte så min reklamationsret og de begyndte at himle
op med at det ikke var dækket af garantien og at jeg havde været
"voldlig" over for kuglepennen og havde mishandlet den. Jeg er dog gået
med til at sende den ind og venter så på ret svar fra dem. Hvis de
kalder almindelig brug for at være voldlig overfor noget så vil jeg
nødigt se hvad hvad de så vil kalde normalt brug.

Så jeg tænkte at jeg lige så godt kunne bruge noget af ventetiden på at
spørge jer til råds om hvad pokker jeg skal gøre ved den benævnte
situation. For jeg har ikke lyst til at skulle til at betale store
summer på at få den lavet. Og ender det med at det er det det bliver så
vil jeg da mene at vi forbrugere generelt set på nogle punkter står
dårligere end vi gjorde før.

Men jeg håber da at i kan hjælpe mig med mit lille problem, på forhånd
mange tak.
--
Mvh
Flemming Jacobsen

 
 
Tholo - www.tholofot~ (07-04-2003)
Kommentar
Fra : Tholo - www.tholofot~


Dato : 07-04-03 22:21

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> skrev i en
meddelelse news:7ht29vgsnd3giuc0cbmc5gu11hfpqcngmc@4ax.com...

> Så jeg tænkte at jeg lige så godt kunne bruge noget af ventetiden på at
> spørge jer til råds om hvad pokker jeg skal gøre ved den benævnte
> situation.

I første omgang skal du da vente og se hvad de når frem til i butikken eller
hos det firma der nu har din pen inde til syn.
Ingen grund til at tage en masser sorger på forskud hvis nu servicen virker
som den skal.
--
Med venlig hilsen
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk
www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97
http://www.colourart.dk/nyheder/photokina/cap_international2002.htm



Thunderbird[7100] (08-04-2003)
Kommentar
Fra : Thunderbird[7100]


Dato : 08-04-03 11:44

On Mon, 7 Apr 2003 23:20:56 +0200, "Tholo - www.tholofoto.dk"
<Tholo@mail1.stofanet.dk> wrote:

>"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> skrev i en
>meddelelse news:7ht29vgsnd3giuc0cbmc5gu11hfpqcngmc@4ax.com...
>
>> Så jeg tænkte at jeg lige så godt kunne bruge noget af ventetiden på at
>> spørge jer til råds om hvad pokker jeg skal gøre ved den benævnte
>> situation.
>
>I første omgang skal du da vente og se hvad de når frem til i butikken eller
>hos det firma der nu har din pen inde til syn.
>Ingen grund til at tage en masser sorger på forskud hvis nu servicen virker
>som den skal.

Udfra hvad jeg kunne forstå på dem nede i forretningen havde de allerede
dømt mig. Men grunden til at spørger nu er for at så kan jeg have noget
parat og smide i hovedet på dem i det tilfælde at de ikke er til at
snakke med.
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Tholo - www.tholofot~ (08-04-2003)
Kommentar
Fra : Tholo - www.tholofot~


Dato : 08-04-03 16:37

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> skrev i en
meddelelse

> Udfra hvad jeg kunne forstå på dem nede i forretningen havde de allerede
> dømt mig. Men grunden til at spørger nu er for at så kan jeg have noget
> parat og smide i hovedet på dem i det tilfælde at de ikke er til at
> snakke med.

Nu kender jeg ikke den omtalte kuglepen, men kan regne ud at den er dyrere
og mere speciel end en bic skriver.*S*
De har i butikken sendt den til firmaet der laver eller sælger dem, og det
er vel deres service du nu går og venter på svar på.

Vent nu og hør hvad svaret bliver, der findes jo stadig firmaer der ude der
har styr på hvad service betyder. Men hav din sundfornuft parat, og snak med
dem. Ser ingen grund til at putte patroner i dit gevær endnu.
--
Med venlig hilsen
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk
www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97
http://www.colourart.dk/nyheder/photokina/cap_international2002.htm



Thunderbird[7100] (09-04-2003)
Kommentar
Fra : Thunderbird[7100]


Dato : 09-04-03 00:24

On Tue, 8 Apr 2003 17:37:28 +0200, "Tholo - www.tholofoto.dk"
<Tholo@mail1.stofanet.dk> wrote:

>"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> skrev i en
>meddelelse
>
>> Udfra hvad jeg kunne forstå på dem nede i forretningen havde de allerede
>> dømt mig. Men grunden til at spørger nu er for at så kan jeg have noget
>> parat og smide i hovedet på dem i det tilfælde at de ikke er til at
>> snakke med.
>
>Nu kender jeg ikke den omtalte kuglepen, men kan regne ud at den er dyrere
>og mere speciel end en bic skriver.*S*

Ferrari kuglepen, produceret i begrænset oplag.
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Thunderbird[7100] (16-04-2003)
Kommentar
Fra : Thunderbird[7100]


Dato : 16-04-03 16:59

On Tue, 8 Apr 2003 17:37:28 +0200, "Tholo - www.tholofoto.dk"
<Tholo@mail1.stofanet.dk> wrote:

>"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> skrev i en
>meddelelse
>
>> Udfra hvad jeg kunne forstå på dem nede i forretningen havde de allerede
>> dømt mig. Men grunden til at spørger nu er for at så kan jeg have noget
>> parat og smide i hovedet på dem i det tilfælde at de ikke er til at
>> snakke med.
>
>Nu kender jeg ikke den omtalte kuglepen, men kan regne ud at den er dyrere
>og mere speciel end en bic skriver.*S*
>De har i butikken sendt den til firmaet der laver eller sælger dem, og det
>er vel deres service du nu går og venter på svar på.
>
>Vent nu og hør hvad svaret bliver, der findes jo stadig firmaer der ude der
>har styr på hvad service betyder. Men hav din sundfornuft parat, og snak med
>dem. Ser ingen grund til at putte patroner i dit gevær endnu.

Har lige fået den tilbage her idag. Ingen problemer der. Fik endda
fejlbeskrivelsen med i tilfælde af at det skulle ske igen.
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Tholo - www.tholofot~ (16-04-2003)
Kommentar
Fra : Tholo - www.tholofot~


Dato : 16-04-03 17:43

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> skrev i en
meddelelse

> Har lige fået den tilbage her idag. Ingen problemer der. Fik endda
> fejlbeskrivelsen med i tilfælde af at det skulle ske igen.

Rart at vide at der stadig findes service.. Sikke et held at du ikke nåede
at hisse dig alt for meget op...*S*
--
Med venlig hilsen
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk
www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97
http://www.colourart.dk/nyheder/photokina/cap_international2002.htm



Thunderbird[7100] (16-04-2003)
Kommentar
Fra : Thunderbird[7100]


Dato : 16-04-03 18:02

On Wed, 16 Apr 2003 18:42:52 +0200, "Tholo - www.tholofoto.dk"
<Tholo@mail1.stofanet.dk> wrote:

>"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> skrev i en
>meddelelse
>
>> Har lige fået den tilbage her idag. Ingen problemer der. Fik endda
>> fejlbeskrivelsen med i tilfælde af at det skulle ske igen.
>
>Rart at vide at der stadig findes service.. Sikke et held at du ikke nåede
>at hisse dig alt for meget op...*S*

Jæps, jeg blev også noget overrasket over resultaten. Men har så tænkt
mig at beholde selve redegørelsen på reparationen så at jeg kan henvise
til den såfremt at det sker igen
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste