Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Måske ot men DVD til visning af billeder
Fra : Streetteam

Dato : 07-04-03 07:51

Måske er dette of topic MEN da det drejer sig om fotos ?

Kan jeg på en dvdafspiller til tv (f.eks. set i føtex til 700,- kan vise
cd-r) , vise jpeg billeder jeg har brændt på en cd-rom ?

Det vil jo være nemmere at se feriebillederne på tv end på pc'en når man er
flere.

Mvh Per

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-04-03 08:08

"Streetteam" skrev i en meddelelse
> Kan jeg på en dvdafspiller til tv (f.eks. set i føtex til
700,- kan vise
> cd-r) , vise jpeg billeder jeg har brændt på en cd-rom ?

Nero og flere andre brænderprogrammer kan brænde CD'er med
billeder, der kan vises på en DVD afspiller.

Ellers findes der en del specialprogrammer til formålet.

Så svaret er:

JA - det kan man godt !

--

M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@jNOSPAMve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : J@N

Dato : 07-04-03 09:25

"Streetteam" <Per@streetteam.dk> skrev i en meddelelse
> Måske er dette of topic MEN da det drejer sig om fotos ?
>
> Kan jeg på en dvdafspiller til tv (f.eks. set i føtex til 700,- kan vise
> cd-r) , vise jpeg billeder jeg har brændt på en cd-rom ?

Jeg kender ikke Føtex's DVD-afspiller til 700,-, men de sidste nye
DVD-afspillere kan vise JPG billeder på TV, f.eks. har Nintaus lige sendt en
på markedet.

mvh.
Jan

Fra : Gerner

Dato : 07-04-03 12:17

On Mon, 7 Apr 2003 09:24:41 +0100, "J@N" <altum@SLET.DETTE.ofir.dk> wrote in
dk.fritid.foto:

> [...]
>
>Jeg kender ikke Føtex's DVD-afspiller til 700,-, men de sidste nye
>DVD-afspillere kan vise JPG billeder på TV, f.eks. har Nintaus lige sendt en

Nu har jeg et internt DVD drev/brænder samt et grafikkort med tv udgang.
Så hvis jeg vil se billeder eller andet grafik lagt på et cd medie, skal jeg
starte et grafikprogram hvori billederne vises.
Er der indbygget et grafikprogram i externe DVD drev, eller et afspilleprogram
der kan vise billeder et efter et, under kontrol af brugeren ?

--
Gerner
http://www.vatsim.net/ Get a CID/PID

Fra : J@N

Dato : 07-04-03 13:53

"Gerner" <gerner@teknik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
afspilleprogram
> der kan vise billeder et efter et, under kontrol af brugeren ?

Ja, man stopper skiven i DVD'en:

Citat fra test af United xxxx:

"Og så favorit-funktionen - den kan gøre det samme med JPEG-billeder. Vi tog
et bundt digitale fotos fra det digitale kamera og brændte dem på en cd.
Satte den i afspilleren, og så var det ellers billedfremvisningstid for
familien (hvad enten de ville det eller ej). Man kan frit vælge mellem
billederne på cd'en, sætte afspilleren til at lave slideshow, rotere
billeder eller endda zoome ind på dem. Simpelthen genialt - og utroligt let
at bruge.
Og så er det tilmed den hurtigste afspiller i feltet."

Læs hele testen:

http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=3699&SegmentID=13234

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 07-04-03 08:54

Streetteam's utterance expressed in

> [...]
> vise cd-r) , vise jpeg billeder jeg har brændt på en cd-rom ?
>
> Det vil jo være nemmere at se feriebillederne på tv end på pc'en når

Har selv en united 3055-afspiller til 700 som kan vise
både jpeg og mpeg-filer på tv'et. De kan bare brændes
direkte på cd'en - det er ikke nødvendigt at lave vcd
eller lign. Det er dejligt nemt og gør at gamle cd'er
med billeder og filmklip kan ses uden problemer :)

Hilsner

--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : JH

Dato : 07-04-03 10:19

Lars Gjerløw Jørgensen wrote:

> [...]
> eller lign. Det er dejligt nemt og gør at gamle cd'er
> med billeder og filmklip kan ses uden problemer :)

Samme kan min Philips DVD640, som dog
koster ca. kr. 1195,- i Bilka.

JH

Fra : Flemming Joensson

Dato : 07-04-03 17:36

"JH" <jh@no.spam> wrote in

> Samme kan min Philips DVD640, som dog
> koster ca. kr. 1195,- i Bilka.

Men hvis man har planer om at give en kopi af CD'en videre til venner
eller bekendte, vil det nok være et smart træk at lave en VCD 2.0 eller
SVCD billed-CD med Nero, PictureToTV, ULead DVD Pictureshow eller andet
software til formålet. Ellers kan de kun se billederne med en PC, med
mindre de har en afspiller der ligesom jeres kan læser JPG direkte.

Hvis i gerne vil give originalbillederne videre samtidig, kan de jo
også fint lægges på CD'en i fuld opløsning.

Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : -S-

Dato : 12-04-03 12:55

Flemming Joensson wrote ma, 07 apr 2003 16:36:27 GMT:

> Men hvis man har planer om at give en kopi af CD'en videre til venner
> eller bekendte, vil det nok være et smart træk at lave en VCD 2.0 eller
> SVCD billed-CD med Nero, PictureToTV, ULead DVD Pictureshow eller andet

Er der noget med, at man højest kan brænde 99 billeder til svcd i Nero?

Jeg lavede en test, men jeg tror ikke alle billederne kom med....

Jeg kan ikke anbefale at bruge funktionen i Nero, med at lave en menu...

Hvad er i øvrigt forskellen på vcd/svcd i Nero?
--
sTEEN

Fra : Jobee

Dato : 14-04-03 02:03