Truende arbejdsgiver
Fra : MalgréTout

Dato : 06-04-03 21:52

Min arbejdsgiver tændte fuldstændigt af to gange fredag
- og igen i telefonen lørdag formiddag.

Sidste gang var han så rasende, så jeg kunne høre hans
stemme dirrede - rasende over at jeg har sagsbehandlet
i overensstemmelse med en aftale, som han nægter at
han har indgået med mig.

Efter afslutning af samtalen tænkte jeg, at det vist var godt
at jeg ikke stod ved siden af - for jeg var godt nok i tvivl om
ham kunne gå korporligt til værks for at få ret.

Efter disse episoder, har jeg ikke meget lyst til at opleve
ham live igen ............. men, hvad er konsekvensen af
at udeblive uden rettidig skriftlig opsigelse.

Naturligvis, at jeg ikke får løn.......... med ellers ??
Jeg er ansat iht. funktionærloven.

Malgré Tout

Fra : Frederiksen

Dato : 07-04-03 07:27

> [...]
> at udeblive uden rettidig skriftlig opsigelse.
>
> Naturligvis, at jeg ikke får løn.......... med ellers ??

Arbejdsgiveren har jo et tab, hvis du uberettiget bliver væk, og det kan han
forlange dækket. Det vil så vidt jeg lige kan gennemskue svarer det til
resten af denne måned + næste måned, som jo ville være den tid, du skal møde
på arbejde, hvis du siger op.

Lovligt forfald er kun sygdom og ferie. I visse tilfælde også barn syg.

Mvh Maria

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 07-04-03 09:39

In <3e909371$0$197$edfadb0f@dread15.news.tele.dk> "MalgréTout" <ingen@hjemmeher.dk> writes:

> [...]

>at jeg ikke stod ved siden af - for jeg var godt nok i tvivl om
>ham kunne gå korporligt til værks for at få ret.

Hvis du er bange for din arbejdsgiver, vil jeg opfordre dig til
straks at ringe til din fagforening samt sygemelde dig.
Du kan hurtigt faa psysik problemer ved at fortsaette i arbejdet.

Kontakt evt. arbejdstilsynet i mangel af fagforening.

/Martin

ps. Du vil virke mere serioes, hvis du angav din rigtige
email-adresse.

Fra : Andreas Næsager

Dato : 07-04-03 09:52

<ingen@hjemmeher.dk> writes:

> ps. Du vil virke mere serioes, hvis du angav din rigtige
> email-adresse.

Man kan jo få foranledning til at tro arbejdsgiveren måske kigger med i
denne gruppe,
deraf "Malgré"'s "useriøse" brug af en upersonlig email adresse.

OT jeg ved det, men stod jer personligt i samme rod, ville min person også
være gemt
bag et alias.

--
Venlig Hilsen
Andreas Næsager

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 07-04-03 12:43

In <3e913c11$0$31955$edfadb0f@dread12.news.tele.dk> "Andreas Næsager" <root@breadbox.dk> writes:

> [...]

>denne gruppe,
>deraf "Malgré"'s "useriøse" brug af en upersonlig email adresse.

Ikke bare upersonlig hotmail-adresse, men en ikke eksisterende
email-adresse.

/Martin

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 07-04-03 12:59

On Mon, 7 Apr 2003 11:43:25 +0000 (UTC), tusk@daimi.au.dk (Martin
Moller Pedersen) wrote:

>Ikke bare upersonlig hotmail-adresse, men en ikke eksisterende
>email-adresse.

Og?? Nyhedsgrupper er ikke til, for at sende e-mails til hinanden.

Med de spamproblemer jeg har på den e-mail adresse jeg før har brugt
her på usenet, er det slut. Der kommer næsten 60 i gennemsnit hver
dag. De bliver godtnok filtreret fra, men alligevel.

/Brian

Fra : Fly Christensen

Dato : 07-04-03 13:17

On Mon, 07 Apr 2003 13:58:53 +0200, Brian B. Christensen
<not@for.public> wrote:

> [...]
>her på usenet, er det slut. Der kommer næsten 60 i gennemsnit hver
>dag. De bliver godtnok filtreret fra, men alligevel.

He, ikke noget problem her. Min adresse er en fungerende pop3. MAn skal
bare bruge filterord.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Martin Petersen

Dato : 07-04-03 13:14

"Martin Moller Pedersen" <tusk@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
> In <3e909371$0$197$edfadb0f@dread15.news.tele.dk> "MalgréTout"
<ingen@hjemmeher.dk> writes:

> ps. Du vil virke mere serioes, hvis du angav din rigtige
> email-adresse.

Må man spørge hvad du skal bruge den til?

- Martin

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-04-03 13:34

MalgréTout skrev:

> [...]

>ham live igen ............. men, hvad er konsekvensen af
>at udeblive uden rettidig skriftlig opsigelse.

Du skal melde dig syg og kontakte din fagforening hurtigst
muligt.

--
Bertel

Fra : Poul Erik Rise /SID

Dato : 07-04-03 14:33

"Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> writes:

> [...]
>forlange dækket. Det vil så vidt jeg lige kan gennemskue svarer det til
>resten af denne måned + næste måned, som jo ville være den tid, du skal

Maria, hvis du havde gidet slå op i funktionærloven inden du svarede, så
kunne det være at dine svar blev bare en lille smule mere kvalificerede.

Arbejdsgiveren kan kræve mindst ½ månedsløn, hvis en funktionær forlader
pladsen i utide. Derudover kan der kræves for DOKUMENTEREDE tab. Hvordan
F..... kan du gennemskue, at arbejdsgiverens dokumenterede tab nøjagtig
vil blive resten af denne og hele næste måneds løn, når du hverken ved
hvad arbejdsområde det drejer sig om eller hvor meget Malgré tjener.

Hilsen
Poul Erik Rise

Fra : MalgréTout

Dato : 08-04-03 04:49

"Poul Erik Rise /SID" <rise@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
> Maria, hvis du havde gidet slå op i funktionærloven inden du svarede, så
> kunne det være at dine svar blev bare en lille smule mere kvalificerede.

Rolig nu, Rise - Maria er faktisk en særdeles seriøs "hjælper" på nettet.
Og hun tog da også forbehold......... ))

> [...]
> vil blive resten af denne og hele næste måneds løn, når du hverken ved
> hvad arbejdsområde det drejer sig om eller hvor meget Malgré tjener.

Det var netop fortolkning af, hvad DOKUMENTEREDE tab kan være,
jeg har brug for. Kan du give eksempler???
Det kan vel ikke være annoncering efter en afløser, mv. - men hvad så??

Nu er det sådan, at min fratræden indebærer forøget risiko for virksomhedens
fortsatte eksistens (ikke mine ord) og jeg blev lokket ind under falske
forudsætninger - på den måde, at man ikke fortalte noget om, at alt
stod og faldt med, om jeg magtede at få skuden på ret køl. Den er
stadig flydende - men jeg er tilbøjelig til at tro, at det ikke er helt
forkert, at den
kan gå under - når jeg stopper med at levere dobbelt arbejdstid til
normalløn.

Direktøren er klar over, at jeg er utilfreds med at være "bondefanget", og
nervøs for - om jeg går min vej - og lader dem sejle deres egen sø. Men det
sker nu - på den ene eller den anden måde. Jeg skal blot lige have afdækket
konsekvensen af, at forlade i utide.....
Selvfølgelig kan jeg sygemelde mig.... men syg er jeg jo ikke... blot
skræmt
over at han tænder af.... og hvor hans grænse går i den henseende.

Malgré Tout

Fra : Thomas

Dato : 09-04-03 13:46

"MalgréTout" <ingen@hjemmeher.dk> skrev i en meddelelse
KLIP
> [...]
> at udeblive uden rettidig skriftlig opsigelse.
>
> Naturligvis, at jeg ikke får løn.......... med ellers ??

KLIP

Hmm... diskussionen om udeblivelse, erstatningskrav etc. forekommer at være
ved siden af pointen.
Hvad er der nu galt med at du selv siger op - slroftlgit, naturligvis? Selv
om du måske synes chefen er psyko er det vel altid bedre at spille efter
arbejdsmarkedets regler, så chefen ikke har retligt grundlag for f. eks.
bortvisning, lønindeholdelse m.m.
Evt. kan du begrunde din opsigelse med den/de ubehagelige epsioder eller
samtaler, du har oplevet. Endvidere kan du udbede dig chefens forslag til en
fornuftig løsning på din afgang (læs: prøv at få ham til at fritstille dig).
Du bør sende din opsigelse til ham anbefalet, så du kan dokumentere din del
af sagen, hvis den spidser helt til.

Mvh
Thomas