Medion Titanium MD 8000 XL genstarter spon~
Fra : Jacob

Dato : 06-04-03 20:51

Jeg har købt en Medion Titanium MD 8000 XL i Aldi.

Den genstarter spontant ca. 1 gang om ugen, men nogle gange oftere.

Det er på vidt forskellige tidspunkter det sker, så jeg kan ikke se at
det skulle være en specifik fejl 40 som forårsager genstartningen.

Jeg har hørt om en anden som havde samme problem.

Jeg vil gerne vide om dette er et udbredt problem ved Medion Titanium
MD 8000 XL, eller om jeg bare har været uheldig. Jeg vil også meget
gerne have forslag til hvordan jeg kan løse problemet.

Jeg har allerede kontaktet Medion support. De foreslår at jeg
geninstallerer alt software med det medfølgende Recovery image. Jeg
kan bare ikke se hvordan det skulle hjælpe, da det jo er det image som
er brugt til at starte med.

Jeg vil sætte stor pris på enhver hjælp.

--
Jacob Jørvang

Fra : Malcolm_X

Dato : 06-04-03 23:24

Det kan være et varme problem nok en af grundene til at de i deres nyeste
model har lavet et nyt luft indsugnings system på siden af Pcen.

Fra : Duck

Dato : 07-04-03 07:16

> Det kan være et varme problem nok en af grundene til at de i deres nyeste
> model har lavet et nyt luft indsugnings system på siden af Pcen.

Nix - MD 8000 XL har samme indsugningssystem
Erik

Fra : Duck

Dato : 07-04-03 07:19

> Jeg vil gerne vide om dette er et udbredt problem ved Medion Titanium
> MD 8000 XL, eller om jeg bare har været uheldig. Jeg vil også meget
> gerne have forslag til hvordan jeg kan løse problemet.

Har også MD 8000 XL, og har aldrig oplevet uventede genstarter, så ikke
noget problem her.
Erik

Fra : SA

Dato : 07-04-03 07:43

"Jacob" <avatar_1000@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> er brugt til at starte med.
>
> Jeg vil sætte stor pris på enhver hjælp.

Har også en, og den kører uden problemer. Jeg har nu prøvet at OC den med
CPUFSB, så den kom op på 3.06GHz, og her lavede den pludseligt spontan
reboot, men efter jeg satte den tilbage til 2.66GHz, kører den igen uden
nogle problemer. Du har vel ikke haft gang i noget tilsvarende overclocking
eller tilsvarende?

/SA

Fra : Jacob

Dato : 07-04-03 18:00

"SA" <buffalo_bill@iname.com> wrote in message news:<3e911e0c$0$24723$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]
> nogle problemer. Du har vel ikke haft gang i noget tilsvarende overclocking

Nix, overhovedet ikke.

--
Jacob

Fra : Leony

Dato : 07-04-03 14:01

> [...]

> MD 8000 XL, eller om jeg bare har været uheldig. Jeg vil også meget
> gerne have forslag til hvordan jeg kan løse problemet.

Den kører XP svjh.
Slå automatisk genstart ved fejl fra, så skulle du gerne få en blå skærm
med en fejlmelding på, denne kan du bruge til fejlsøgning. Du kan finde
en liste med en mængde fejl og forslag til løsning her:
http://www.aumha.org/kbestop.htm

Slå automatisk genstart ved faejl således:
Start -> Indstillinger -> Kontrolpanel -> System -> fanebladet
Avanceret -> tryk på Indstillinger i Start og genoprettelse -> fjern
hakket i genstart automatisk.

> [...]
> geninstallerer alt software med det medfølgende Recovery image. Jeg
> kan bare ikke se hvordan det skulle hjælpe, da det jo er det image som

Hvis du har installeret noget software eller hardware som ikke er helt
kompatibelt med XP, så kan du opleve en ustabilitet.
Grunden til at de foreslår at installere Recovery'en er sikkert for at
udelukke softwarefejl (+ at det jo er en hurtig måde at slippe af med
dig igen

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jacob

Dato : 07-04-03 18:06

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message news:<XDeka.6119$y3.802544@news010.worldonline.dk>...
> [...]
> Start -> Indstillinger -> Kontrolpanel -> System -> fanebladet
> Avanceret -> tryk på Indstillinger i Start og genoprettelse -> fjern

Det har jeg gjort nu, så må vi se hvad den siger næste gang.

> Hvis du har installeret noget software eller hardware som ikke er helt
> kompatibelt med XP, så kan du opleve en ustabilitet.

Jeg havde midlertidigt en gammel harddisk i lige efter jeg købte
computeren, og koblede i den forbindelse et at 5,25" drevene fra. Da
jeg satte det til igen, havde de vist byttet bogstav. Jeg ved ikke om
dette kunne skabe problemer, eller hvordan jeg retter drevbogstaverne
igen.

> Grunden til at de foreslår at installere Recovery'en er sikkert for at
> udelukke softwarefejl (+ at det jo er en hurtig måde at slippe af med
> dig igen

Ja det er jo unægteligt billigere at få mig til at være tekniker for
mig selv i stedet for at bruge tid på at hjælpe :-|

Også lidt træls at få at vide man skal starte forfra når man lige har
brugt 2 dage på at installere software.

Kender nogen et (gratis) program som kan teste hardwaren for fejl?

--
Jacob

Fra : Leony

Dato : 08-04-03 12:40

> Kender nogen et (gratis) program som kan teste hardwaren for fejl?

Du kan downloade software til at teste harddisken for fejl via
producentens hjemmeside.
Du kan teste RAM med Memtest86 www.memtest86.com

Fra : Jacob

Dato : 01-05-03 19:45

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message news:<XDeka.6119$y3.802544@news010.worldonline.dk>...

[SNIP]

> [...]
> Start -> Indstillinger -> Kontrolpanel -> System -> fanebladet
> Avanceret -> tryk på Indstillinger i Start og genoprettelse -> fjern

Det gjorde jeg så umiddelbart efter din post, og har ikke oplevet
problemet siden. Gad vide om det bare er XP der er fucket. Skulle ikke
undre nogen.

[SNIP]

--
Jacob Jorvang

Fra : Leony

Dato : 01-05-03 20:34

> Det gjorde jeg så umiddelbart efter din post, og har ikke oplevet
> problemet siden. Gad vide om det bare er XP der er fucket. Skulle ikke
> undre nogen.

Det kunne man jo fristes til at tro.
En hardwarefejl går næppe væk af sig selv.