Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Katalog til digitale foto
Fra : Schmidt

Dato : 06-04-03 18:32

Hejsa,

Jeg har en ganske stor samling digitale foto som jeg forsøger at finde et
godt værktøj til at administrere. Indtil videre har jeg prøvet Adobe
Photoshop Album, Cumulus og Portfolio.

Førstnævnte har den lettest brugergrænseflade, men virker af en eller anden
grund som et ufærdigt produkt - og har bestemt ikke Adobes sædvanlige
detaljeringsniveau hvad angår indstillinger og muligheder.

De to sidstnævnte minder meget om hinanden, og jeg kunne sådan set godt leve
med begge to. Desværre har jeg et stort problem med begge - jeg har meget
vanskeligt ved at importere EXIF-data fra f.eks. JPG-filer. Opsætningen til
dette er temmelig avanceret og efter mange timer med testversionerne har jeg
fundet ud af at bruge field values til at hente metadata vedr. lukketid osv.
Desværre virker det kun halvt, da f.eks. metadata vedr. Flash kommer ud som
"32" og ISO Speed kan slet ikke findes.

Findes der en smutvej til let opsætning af begge programmer til JPG-filer
fra et Canon S45?
- eller i det mindste en anvendelig guide? (manualerne lader en del tilbage
at ønske.

Mvh.
Schmidt

Fra : Carsten Schack-Eriks~

Dato : 06-04-03 21:52

Hej

Se på Styr på fotografierne på http://www.cse-it.dk

Den læser Exif uden problemer fra Canon, og indholdet i Exif bliver
automatisk indexeret så man kan søge på det, ligesom de tekster man selv
sætter på også indexeres og er søgbare. Alle informationer ligger i en MS
Access database (programmet kræver ikke du har MS Access).

Mvh
Carsten Schack-Eriksen