SD og MMC kort til digitalkameraer
Fra : Lars

Dato : 06-04-03 17:30

Hej
Hvad er forskellen på de 2 korttyper?

På forhånd tak
Lars

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-04-03 15:05

In dk.edb.hardware, Lars <ledj@SPAMSPAMABCprivat.dk> says...
> Hvad er forskellen på de 2 korttyper?

Det er to vidt forskellige standarder. Hvad siger Google?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 07-04-03 17:03

"Jesper G. Poulsen" wrote:

> Det er to vidt forskellige standarder.

På trods af det kunne de hos Elgiganten ikke kende forskel.
Da jeg købte et Digital Camera hos dem for ca 1 måned siden, fik jeg et
MMC kort med hjem.
Kortet passede fint i cameraet men det skrev "Unsupported memory card".
Ud til dem igen, forklare, hvortil ekspedienten svarede: "Kortet må være
defekt."
I med et andet kort (stadig MMC) men lige lidt hjalp det.
"Så må cameraet være defekt" sagde ekspedienten og ville hente et andet.
Mens han var på lageret kom der en anden ekspedient, som heller ikke
kunne få kortet til at virke.
Den første ekspedient kom tilbage og sagde at de ikke havde flere
cameraer på lager, så de blev nødt til at sende det ind.
Han tilkaldte en tredje ekspedient som stod for at sende ting ind til
reparation.
Da han kom sagde han: "Klart I ikke kan få det til at virke, det er jo
et MMC kort i bruger. Der skal bruges et SD kort."
Han hentede et SD kort, satte det i og så skal jeg love for at cameraet
blev vakt til live.

Det skal lige siges at jeg heller ikke kendte til forskellen på de to
typer, men det gør jeg nu.

Dette var blot min oplevelse med de to typer kort.

--
/kenne
Undgå fagudtryk og sjældne fremmedord, ellers risikerer du,

Fra : Madsen

Dato : 07-04-03 22:06

On Mon, 07 Apr 2003 18:02:31 +0200, Kenneth Kristensen
<kenne@control.auc.dk> wrote:

>På trods af det kunne de hos Elgiganten ikke kende forskel.

Nå ja, når det er hos Elgiganten, så forbavser det mig
ikke spor at de ikke kunne kende forskel. Mage til
amatører skal man da lede meget længe efter.

mvh M

Fra : HSC

Dato : 08-04-03 14:57

"Lars" <ledj@SPAMSPAMABCprivat.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Hvad er forskellen på de 2 korttyper?
>
> På forhånd tak
> Lars

SD Kort har en anden software - som bl.a. tillader indholdet at være
krypteret. - (deraf navnet SECURE digital)

Kortene er i øvrigt fysisk ens.

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 08-04-03 15:05

HSC wrote:

> Kortene er i øvrigt fysisk ens.

NIX, SD kort er en smule tykkere (1 - 2 mm)
Læs evt mit tidligere indlæg.

--
/kenne
Computers are like airconditioners: