Mistet riffel
Fra : Gitte Larsen

Dato : 06-04-03 12:21

Hej gruppe.

Vi er netop vendt hjem efter 11 dage i Namibia.
En fantastisk oplevelse -
1 kudu + 1 hartebeest + 1 springbok + 1 oryx + 1 impala..........

MEN....
Der var også skår i glæden!
Vi checkede bagagen ind i Københavns lufthavn, gennem security, og den skulle over Frankfurt, og derefter videre til Windhoek airport i Namibia.
Men da vi stod i Windhoek, kom kun kufferterne frem på bagagebåndet.

Riflen skulle afhentes i et særligt politikontor inde i lufthavnen, men den var der ikke !!

Vi meldte det i Lost bagage, og fik udfyldt en masse papirer, og de ville ringe hvis den dukkede op.

Den er efterlyst via det internationale tracking system i lufthavnene, men hverken København, Frankfurt eller Windhoek har set eller hørt noget til riflen.

Vi rejste den 22. marts og nu er der gået 15 dage, og den er stadig ikke dukket op nogen steder.

Har nogen af jer oplevet noget lignende?
Og har I nogen gode råd til os nu?

I den riffelkuffert ligger der for ca. kr. 29.500,-
Det er bare SÅ ærgerligt.

Air Namibia dækker kun 20 U$ dollar pr. kilo.

Skulle der være nogen problemer med at få familieforsikringens rejsegods til at dække?

Vi har kvitteringer på alt.

SUK!

Hvis riflen er stjålet, hvad kan de så bruge den til?
Vi har jo bundstykket!

Håber I kan give et par gode råd.

Venlig hilsen
Gitte

Fra : wisent

Dato : 06-04-03 14:04

re:
hvis jeg forstår dig ret så er dit våben forsvundet mellem københavn og
windhook.
det er første gang jeg høre om forsvundene våben den vej men havde du rejst
over uk var jeg ikke forbavset.
en af mine venner venter lige i øjeblikket i oslo på maskinen i morgen til
Afrika - bound to Namibia
du kan sikkert ikke gøre andet end at tage til kbh lufthavn og prøve om de
kan "tracke" den
ellers må den jo være stjålet og skal så meldes stjålet til poliet for at
din forsikring vil dække.
Har I tegnet extra bagage forsikring evn. for teknisk udstyr så burde den
dække.
Hvem lavede jerse tur ?? kan de ikke hjælpe jer ??
vh
wisent

Fra : Gitte Larsen

Dato : 06-04-03 14:45

"wisent" skrev :

> hvis jeg forstår dig ret så er dit våben forsvundet mellem københavn og
> windhook.

Ja, den er ikke set siden Kastrup.
Ingen aner om den er forsvundet i København, Frankfurt eller Windhoek.

> du kan sikkert ikke gøre andet end at tage til kbh lufthavn og prøve om de
> kan "tracke" den

Det har vi gjort, de kan ikke finde den.

> ellers må den jo være stjålet og skal så meldes stjålet til poliet for at
> din forsikring vil dække.

Vi opsøgte politiet i Namibia, og fik dem til at skrive under på, at den var forsvundet.
(det tager de meget afslappet i Afrika..)

Men vi skal vel også melde det til politiet herhjemme?

Air Namibia skrev også under på en erklæring om, at vi havde efterlyst riflen.

> Har I tegnet extra bagage forsikring evn. for teknisk udstyr så burde den
> dække.

Vi har tegnet en Gouda rejseforsikring, men de dækker højst for kr. 10.000,-

> Hvem lavede jerse tur ?? kan de ikke hjælpe jer ??

Vi fik stor hjælp af den professionelle hunter dernede, han gjorde hvad han kunne.

Vi rejste med Nadania Safaris, og vil tage kontakt med Steen Hansen derfra, men han kan nok ikke gøre meget.

Venligst
Gitte

Fra : wisent

Dato : 06-04-03 15:29

re:
Det er rigtigt nok med de 10 kg for standart dækning og det er jo altid let
at være bagklog men I skulle jo nok have tegnet en tillægsforsikring der
ikke koster en krig(faktisk er det ret billigt- noget med ca en 150 kr for
hver yderlige 15000 i forsikrings sum men som dækker ret så meget af det
isenkram man nu engang rejser ud med.
Prøv bare at se hvad prisen er på det man slæber med at af fotoudstyr samt
ens skydevåben dette løber alene nemt op over den standart dækning på
10.000 så ........
en riffel til 29,5 kg vil udløse 2 trin af extra 15000,- forsikrinssum så
jeg tror at det ser sort ud for jer hvis ikke flyselskabet finder jeres
våben..
men tillykke med en jagtlig vellykket tur.

Fra : Henning & Birgith Ra~

Dato : 06-04-03 19:53

[...]

Hej Gitte!!

Jeg syntes da at det er fint, at din riffel er forsvundet, så myrder du da
ikke flere af disse dejlige og flotte dyr, som ikke havde gjort dig noget.
Og hvad vil du så med dettte, som nu sad på hovedet af dem. Det kan du jo
ikke spise.
Prøv at læne dig lidt tilbage i sofaen, og tænk på de arme dyr, som du har
moret dig over, og ikke han løbe fra en sådan en kugle. Jeg tror at du ville
have haft det bedre, ved at købe et stykke kød hos din slagter. det du har
gjort, var jo ikke for at overleve. Tænk dig lige om næste gang. FY skam
dig.

Henning

Fra : Gitte Larsen

Dato : 06-04-03 20:30

"Henning skrev :
> Jeg syntes da at det er fint, at din riffel er forsvundet, så myrder du da
> ikke flere af disse dejlige og flotte dyr, som ikke havde gjort dig noget.

?? *Suk*

> Og hvad vil du så med dettte, som nu sad på hovedet af dem. Det kan du jo
> ikke spise.

Hænge dem op på væggen, nyde synet af dem, og tænke på en vidunderlig tur til Afrika !

> [...]
> gjort, var jo ikke for at overleve. Tænk dig lige om næste gang. FY skam

Jeg skammer mig nu ikke.
Det er vist dig, der skal tænke dig lidt om.
Hvis jeg køber kødet hos slagteren - tror du så, at koen har haft en chance for at løbe fra sin kugle?

Overleve siger du?
Hvad tror du de lever af i Afrika?
Tror du, at vi lader kødet ligge til sjakaler og gribbe?
Tror du ikke farmeren og alle hans sorte folk der lever på farmen blev glade for kødet?
De hoppede og dansede af glæde over at der kom kød hjem på farmen.
Kødet blev delt ud til MANGE familier, og intet gik til spilde.
Både indvolde, kød og skind bliver brugt.

Hvis ingen skyder noget af vildtet på sådan en farm, vil vildtet spise meget af det sparsomme græs, og drikke meget af det sparsomme vand.

Det betyder, at farmeren ikke kan have så mange kvæg på sine marker, og det er altså DET han skal leve af!

Er du vegetar?
Ellers skulle du prøve at besøge et dansk slagteri, og hold så op med at være så frelst.
Jeg har et anstrengt forhold til folk, der tror at kødet bare pludselig hopper op i køleren i supermarkedet.

For at få kød eller fisk er du altså nødt til at slå ihjel.

De dyr vi skød i Afrika, led da ikke mere end koen eller grisen på slagteriet.
Tværtimod - de gik i deres vante omgivelser, og hørte aldrig knaldet.

Sæt dig lidt ind i tingene, Henning.

Der er noget der hedder selektiv afskydning.
D.v.s. at vi skød gamle bukke/tyre som alligevel snart ville være døde af sult, pga. nedslidte tænder, eller blive fordrevet fra flokken / slået ihjel af stærkere hanner.

Virkeligheden er barsk - og åbenbart også for dig.

Noget helt andet - hvorfor læser du i denne gruppe hvis du er modstander af jagt?

Venligst
Gitte

Fra : Michael Nielsen

Dato : 06-04-03 21:43

Gud Fader bevar mig vel, du har vist ikke forstået ret meget at de vilde
dyrs livsbetingelser. Jægerene afhjælper mange dyrs lidelser eller snart
kommende lidelser. Hvis der ikke bliver tyndet ud med bla. jægerens riffel,
så regulerer naturen selv ved hjælp at sygdom og sultedøden, FØJ SKAM DIG,
HENNING.....Du er da en af de værste Dyrplager der findes...tsk tsk

--
Med venlih hilsen
Michael Nielsen

Fra : Frans Jensen

Dato : 07-04-03 00:33

On Sun, 6 Apr 2003 20:53:25 +0200, "Henning & Birgith Rasmussen"
<birgith.m@get2net.dk> wrote:

>Jeg syntes da at det er fint, at din riffel er forsvundet,

skadefryden florerer ser jeg

>Prøv at læne dig lidt tilbage i sofaen, og tænk

det skulle du selv prøve at få nogen til at hjælpe dig med,

jagt i Afrika er rent faktisk med til at bevare dyrebestandene,
i nogle områder er det mere rentabelt at have vildt på en farm
end at dyrke jorden, p.g.a. jordens ringe kvalitet

alternativet til at nogle jagtgæster betaler for jagt er at
menneskene i disse områder ikke har noget at leve af,

måske med undtagelse af krybskytteri som er langt værre for
dyrebestandene end kontrolleret jagt

>på de arme dyr, som du har
>moret dig over, og ikke han løbe fra en sådan en kugle.

ren bambificering

>Jeg tror at du ville
>have haft det bedre, ved at købe et stykke kød hos din slagter.

hykleriet og dobbeltmoralen når åbenbart nye højder nu,

kyllinger stuvet så tæt at de faktisk ikke kan bevæge sig,
grise på spalter der er ødelæggende for tæer og ben,
fedekalve der aldrig får lov til at gå på en græsmark

jo velbekomme

>Tænk dig lige om

har du overvejet selv at prøve ovenstående, eller overstiger det
evnerne

--
Der findes to ting, som er uendelige: universet og den menneskelige dumhed.
Og når det gælder universet, er jeg endda ikke helt sikker.

- Albert Einstein -

Fra : Jan Iversen

Dato : 07-04-03 01:36

Det du faktisk siger er at;
hvis jægere får adgang til jagt i feks. zoo. vil der så blive flere dyr
der~~~~~~!!!
kunne det også tænkes at det ville være en god ide at gå på jagt i en
hønsefarm eller en grisefarm?? hønsene og grisene lider jo...!!
jagtgæster betaler for "kontroleret jagt??" det vil sige at den lokale ejer
af farmen bliver rig og kan bestikke de i disse lande korupte myndighedern,
mens en familie-forsørger "krybskytten" der skal forsørge sig selv og sin
familie ikke har ret til mad??? mener at have set de fleste faktisk sulter
dernede.....

Sig dog for pokker som det er!!! Vi kan lide at gå på jagt, det er en
spændende hobby, jeg er ikke så sikker på, at det er de fleste der tager
riflen over skulderen og tænker, at nu skal man ud på jagt og hjælpe hele
verden.....
Jan

Hvad Einstien ikke sagde; "Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Fra : Frans Jensen

Dato : 07-04-03 05:26

On Mon, 7 Apr 2003 02:36:26 +0200, "Jan Iversen" <who@care.dk>
wrote:

vil du ikke nok gøre dig selv en tjeneste,

at læse her:

Fra : Frans Jensen

Dato : 07-04-03 15:58

wrote:

>Det du faktisk siger er at;
>hvis jægere får adgang til jagt i feks. zoo. vil der så blive flere dyr
>der~~~~~~!!!

næ, det er skam dig der kommer med et sådant åndsformørket
postulat,

jeg fremkommer blot med det faktum at når safarigæster er villige
til at betale for at se,fotografere og nedlægge vildt, kan den
kloge farmer se det fornuftige i at pleje og vedligeholde sin
vildtbestand, især på steder hvor jorden er meget lidt egnet til
dyrkning

>kunne det også tænkes at det ville være en god ide at gå på jagt i en
>hønsefarm eller en grisefarm??

tænkes, -- --
så er det vist uden for dine muligheder

>hønsene og grisene lider jo...!!

enig, men det er fuldt lovligt her i landet

>jagtgæster betaler for "kontroleret jagt??

ja, det sker mange steder i verden

>det vil sige at den lokale ejer
>af farmen bliver rig og kan bestikke de i disse lande korupte myndigheder

hvad har det lige med kontrolleret jagt at gøre?

>mens en familie-forsørger "krybskytten" der skal forsørge sig selv og sin
>familie ikke har ret til mad???

kan konstatere at du ikke kender ret meget til krybskytter og
hvad ulykker de laver

> mener at have set de fleste faktisk sulter
>dernede.....

ikke de ansatte på jagtfarmene, de får endda så rigeligt med kød
at de kan sælge af det

>Sig dog for pokker som det er!!! Vi kan lide at gå på jagt, det er en
>spændende hobby,

burde ikke være nødvendigt at sige, jægere fodboldspillere osv.
dyrker selvfølgelig deres fritidsinteresse af lyst

>jeg er ikke så sikker på, at det er de fleste der tager
>riflen over skulderen og tænker, at nu skal man ud på jagt og hjælpe hele
>verden.....

det er jeg sandelig heller ikke sikker på, men derfor kan man da
godt sørge for at tage på safari på steder der drives ordentligt
og fornuftigt

Fra : Torben F@rum

Dato : 07-04-03 16:18

"Jan Iversen" <who@care.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunne det også tænkes at det ville være en god ide at gå på jagt i en
> hønsefarm eller en grisefarm?? hønsene og grisene lider jo...!!

Så vil jeg da gerne starte gildet med at udleje jagten på min udtjente duroc
orne.
1.500.- kontant, kød og trofæ tilfalder jægeren.

Torben Farum
9300 Sæby

Fra : Jan Iversen

Dato : 07-04-03 01:02

Der er noget du ikke helt har forstået;
Tror du ikke du hellere skulle takke jægere for deres store arbejde med at
sørge for at naturens dyr ikke bliver gamle eller syge og dør!!!
Danske jægere betaler en formue, først for jagttegn og senere en dyr riffel
med våbentilladelse, dertil kommer at mange jægere har taget et kursus og
investeret i dyrt grej for at kunne lave bedre og billige patroner end de
mange ammunitions-fabrikker der kun har ingenøre til at finde de rette
formler.

At nogle betaler penge for at tager til Afrika og hjælpe de lokale af med
deres syge og gamle dyr der spiser alt græsset og drikke alt deres vand er
vel bare en fordel, disse dyr kan fodre en masse lokale menesker samtidig er
det med til at forlænge en dansk ko´s liv med op til flere timer.
vi har enda for at få bedre forståelse i befolkningen for vores hobby
opfundet et helt nyt ord for vores interesse i at skyde dyr, " afskydning"
du må da indrømme at dette ikke lyder som lystmord....... alt i alt, ville
det være en katastorfe for den danske fauna hvis der ikke var jægere til at
skyde dyrene, dette kaldes "vildtregulering"
Sådan ser mange jægere sig selv, du er oppe mod så meget bedreviden at det
er umuligt at ændre på dette, prøv at følge lidt med på siden og se hvor
meget jægere egentilig angriber hinande med love og bedreviden, og de skulle
enda stå sammen.
Husk på at jagtinstingtet er en nedarvet ting fra urmenesket, så med mindre
din hjerne ikke har udvilklet sig siden stenalderen vil du ikke kunne sætte
dig ind i en jægers tankegang.
Jan

Fra : Peder Porse

Dato : 07-04-03 08:25

Jan Iversen wrote:
> [...]
> sørge for at naturens dyr ikke bliver gamle eller syge og dør!!!
> Danske jægere betaler en formue, først for jagttegn og senere en dyr riffel

Hjalp det?

For så har det da haft et formål...

Men ellers falder dit indlæg IMHO HELT udenfor både formål og niveau i
denne gruppe.
pp
--
Peder Porse
Boesvej 2, Svejstrup Enge

Fra : Poul Jacobsen

Dato : 07-04-03 15:28

> [...]
> dig.
>
> Henning
>
> Båtnakker, gå ind og spis jeres soja og brune bønner istedet for, at
kommenterer på noget i ikke har forstand på.
De lokale lever af det kød der bliver skudt. Uden jægererne ville de gå en
grum skæbne imøde
Men med alt ære og respekt for jeres mening, hvis i er 100% vegetarer.
Tau

Fra : Torben F@rum

Dato : 07-04-03 21:10

"Poul Jacobsen" <jyskkranservice@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Men med alt ære og respekt for jeres mening, hvis i er 100% vegetarer.
> Tau

Hvad f....... har vegetarer med det at gøre ?

Torben Farum

Fra : Frans Jensen

Dato : 07-04-03 21:51

On Mon, 7 Apr 2003 22:10:02 +0200, "Torben F@rum" <farum@city.dk>
wrote:

>"Poul Jacobsen" <jyskkranservice@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>>

>Hvad f....... har vegetarer med det at gøre ?

vegetarer er da de allerværste, de spiser al dyrenes mad så
dyrene sulter ihjel

Fra : Torben F@rum

Dato : 08-04-03 08:05

> vegetarer er da de allerværste, de spiser al dyrenes mad så
> dyrene sulter ihjel

ROFL

Torben Farum

Fra : Poul Jacobsen

> [...]